آموزش کار پتینه در اندلرن آکادمی هنر نیوشا

آموزش کار پتینه در اندلرن آکادمی هنر نیوشا

پتینه چیست؟

پتینه در لغت به معنای پیری، زنگ زدگی و خوردگی سبز رنگی است که روی فلز مس ایجاد می شود. هنر پتینه کاری یک هنر ایتالیایی است و شامل استفاده از روش هایی برای کهنه کردن اشیا، اشیاء هنری و سطوح مختلف است. در پتینه کاری، اشیا و سطوح با پوشاندن، تیره کردن، روشن کردن، سایه انداختن با رنگ ها و مواد دیگر، ظاهری عتیقه و عتیقه به آن ها می بخشد.

هنر پتینه با افزودن نقوش رنگارنگ عمدتاً بدون نقش و نگار، کیفیت جدیدی به فضا، دیوارها و بشقاب ها می بخشد. هر پتینه ای برای هر قسمت از کار خود کار می کند و فرآیندی مناسب و متفاوت را ابداع می کند که تا دیدن کار تمام شده نمی توان آن را به طور کامل تصور کرد. به این روش رایگان در هنر پتینه، مانور سطحی می گویند.

کاربرد هنر پتینه کاری.

دو کاربرد متداول از پتینه در هنر وجود دارد. یکی از آنها قدیمی شدن لوازم جدید برای ایجاد سبکی متفاوت و نشان دادن قدمت لوازم در دکوراسیون داخلی و خارجی است. کاربرد دوم استفاده از روش های پتینه کاری به عنوان پوشش هنری روی سطح دیوارهای ساختمان است. در این اپلیکیشن از انواع رنگ های روغنی، اکریلیک و پلاستیک و مواد مختلف برای ایجاد بافت ها و سطوح برجسته استفاده می شود.

سبک های هنری پتینه

دسته بندی اصلی هنر پتینه سبک کلاسیک و مدرن است. پتینه کاری کلاسیک هم روی دیوار و هم بر روی اشیاء انجام می شود تا ظاهری آنتیک ایجاد شود. با استفاده از روغن شاپون یا شاپان به راحتی می توانید به سطوح بسیاری از اشیاء در منزل جلوه ای آنتیک بدهید. برخی دیگر از سبک های پتینه کلاسیک عبارتند از:

استفاده از سطوح برجسته با نمای سنگی در فضاهای داخلی

ایجاد الگوهای آجری با رنگ روی دیوار.

یک الگوی ترک با رنگ روی دیوار ایجاد کنید.

یک الگوی چوبی با رنگ روی دیوار یا سطوح وسایل خانه ایجاد کنید.

روی سطوح مختلف از ورق طلا یا طلا استفاده کنید.

ایجاد بافت روی دیوار و سطوح مختلف.

استفاده از نقوش فرشتگان، گل ها و بوته ها در معماری داخلی.

پتینه کاری مدرن طیف وسیعی از روش ها را پوشش می دهد. پیشرفت تکنولوژی و روش ها در معماری مدرن منجر به ایجاد سبک های مختلف با استفاده از مصالح مختلف شده است. در این سبک از هنر پتینه کاری، هنرمندان پتینه کاری می توانند روش های جدیدی ابداع کنند و با سلیقه خود تنوع ایجاد کنند.

ما بهترین طرح های پتینه را ارائه می دهیم.

چند طرح و تکنیک در پتینه را به شما معرفی می کنیم که بسیار محبوب هستند.

طراحی شیب پتینه.

طراحی Ombre را می توان یکی از مدرن ترین تکنیک های هنری در تمامی شاخه های هنرهای تجسمی دانست. در پتینه، استفاده از امبره به معنای ایجاد تدریجی رنگ با رنگ های مورد نظر است. در این تکنیک می توانید سایه هایی را از هر طیف رنگی که می خواهید ایجاد کنید. پتینه آمبره را می توان به سرعت انجام داد و برای هر فضایی می توان از رنگ های موجود یا رنگ های از دست رفته برای ایجاد تعادل در فضا استفاده کرد. در تکنیک ombre می توانید چندین سایه هم رنگ ایجاد و پتینه کنید یا از رنگ های گرم به رنگ های سرد یا برعکس بروید و لحنی را که بیشتر دوست دارید ایجاد کنید.

قالب کار پتینه پتینه

بافت برجسته و نمای چوبی.

در اکثر پتینه های دیواری مخصوصا در آشپزخانه ها، رستوران ها و کافه ها از بافت برجسته و نمای چوب استفاده می شود.

پتینه روغنی

بافت این نوع پتینه کاری توسط مواد روغنی انجام می شود و سابقه طولانی دارد و قابل شستشو می باشد. پتینه روغنی در سه نوع براق، نیمه براق و نیمه مات ساخته می شود که مخصوصاً برای کارهای چوبی براق است، نیمه براق و نیمه مات برای هر نوع سطحی قابل اجراست.

با یک قالب کپی کنید

قالب با استفاده از مواد رنگی و برجسته می توانید جلوه های بصری جدید و مدرن ایجاد کنید. کپی با قالب قالب این کار باعث افزایش سرعت پتینه می شود و به هنرمند کمک می کند کار را بهتر و سریعتر انجام دهد. . بدون ساخت و ساز شابلون و پتینه شابلون دیوارها و سقف های بزرگ را نمی توان در زمان معینی اجرا کرد.

پتینه آجری

پتینه آجری یک تکنیک پرکاربرد است که فضای خانه را تغییر داده و بهبود می بخشد. یک پتینه آجری روی دیوارها و قسمت‌هایی از خانه که امکان استفاده از آجر واقعی وجود ندارد، می‌تواند ظاهری آجری ایجاد کند، بدون اینکه نگران مشکلات بنایی داخلی باشید.

مزایای اسکیت:

  1. قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف

  2. کثیف نشوید و گرد و غبار را زود جذب نکنید.

  3. پارچه پتینه قابل شستشو و ضد آب.

  4. زیبایی منحصر به فرد و چشمگیر.

  5. افزایش نشاط و انگیزه در فضا.

  6. پایداری بالا و امکان تعمیر طولانی مدت.

  7. مقرون به صرفه و قیمت مناسب

  8. اهل مطالعه باشید و حس واضح‌تری نسبت به کاغذ دیواری و رنگ‌های ساده داشته باشید.

  9. پوشاندن هرگونه آسیب و ناهمواری در دیوار و سایر قسمت ها.

  10. سرعت عمل بالا در اجرای طرح پتینه.

  11. توانایی هماهنگی با سایر عناصر محیط.

  12. اجرای سریع و آسان

انواع روش ها و تکنیک های پتینه کاری.

با توجه به تنوع محصولات تولیدی و ایجاد نقوش مختلف با متریال های زیاد، پتینه آرت امکان سفارشی سازی بالایی دارد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش می دهد. در ادامه با چند روش و تکنیک هنر پتینه آشنا می شویم.

تکنیک بافت پتینه

تکنیک بافت پتینه شامل ایجاد الگوهای برجسته با رنگ است. متریال و رنگ های استفاده شده در این روش نامحدود بوده و تنوع متریال باعث تنوع در طرح ها و نقوش می شود. هنرمند پتینه کاری با استفاده از بافت برجسته می تواند هر حس و سبکی را که می خواهید به فضای شما بیاورد. تکنیک های پتینه زنی از نزدیک بسیار جذاب هستند و وجود آن ها خستگی و تکرار را از فضای شما دور می کند. در پتینه بافت، هر یک از نقوش برجسته منحصر به فرد است و تکرار نمی شود.

پتینه سنگی

اجرای پتینه در طراحی سنگ شامل سنگ های مرمر، مرمر و بوک ماخ می باشد که برای تغییر فضای داخلی ساختمان بر روی ستون ها و دیوارهای مقاطع مختلف استفاده می شود. شاید تصور شود که در ساخت آن از سنگ اصیل استفاده شده است در حالی که از هنر پتینه کاری استفاده شده است. پتینه سنگی مقرون به صرفه و همه کاره است. سنگ امپراتور، مرمر ایتالیایی، سبز و تراورتن را نمی توان ارزان به هیچ ساختمانی اضافه کرد، اما پتینه سنگی را می توان! از آنجایی که با هنر پتینه می توانید به راحتی طرح این نوع سنگ ها را روی نما بکشید، این تکنیک همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و منسوخ نشده است.

محل هنرستان نیوشا یکی از بهترین سایت های آموزش ساخت قالب سیلیکونی و لوازم سنگ در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی مانند Son Learn، فرادرس، سایت هنری، زومیت، آکادمی هنری نیوشا، همیار وردپرس و نی نی وجود دارد که می توان گفت در تمامی زمینه های آموزشی مانند هنر، درس، آموزش هنرسازی ، آموزش ساخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعال و جزو بهترین ها می باشد. در دوره آموزشی جامع آکادمی هنر نیوشا، شما عزیزان تمامی مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده حرفه ای انواع لوازم دکوری و قالب های سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را فرا خواهید گرفت. تمام نکات و روش های لازم برای انجام. و با تولید این دستگاه ها یاد می گیرید و تبدیل به یک فرد بسیار حرفه ای و خلاق می شوید که علاوه بر ساخت وسایلی مانند جاکلیدی، تخته های تزئینی و … می توانید طرح های جدید مطابق با علاقه خود بسازید (می توانید سیلیکون بسازید) قالب هر چیزی و سپس در طراحی و استفاده از عناصر تزئینی آن). انواع عناصر تزیینی مانند جاکلیدی، برچسب دیواری، تابلوهای تزیینی، انواع استند و هدایای مجالس و … که با پودر سنگ ترکی و قالب های سیلیکونی خاص و شیک و همچنین با قیمت مناسب ساخته شده اند. نسبت به سایر اقلام تزئینی مانند رزین، این محصولات می توانند درآمد بسیار بالایی داشته باشند اگر شما به صورت حرفه ای برای ساخت این اقلام آموزش دیده باشید.

منبع: سایت آموزشی هنرستان نیوشا

به این مقاله امتیاز دهید

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.