آپدیت جدید فیسبوک؛ برای نمایش محتوای حساب‌هایی که دنبال نکرده‌اید – بازیگرها آماده شوید

آپدیت جدید فیسبوک؛ برای نمایش محتوای حساب‌هایی که دنبال نکرده‌اید – بازیگرها آماده شوید

اخیراً متا با آپدیت جدید به فیس بوک کمک کرد و تغییرات عمده ای در الگوریتم ها ایجاد کرد. اصلی ترین تغییری که در آپدیت جدید فیسبوک به چشم می خورد، پیشنهاد محتوای ممنوعه برای کاربران است. در زیر جزئیات این آپدیت را به تفصیل توضیح می دهیم.

به گزارش ورج، با به‌روزرسانی جدید فیس‌بوک، کاربران از محدودیت‌های محتوای تولید شده توسط دوستان و خانواده خود رها شده‌اند و می‌توانند پست‌های منتشر شده توسط حساب‌هایی را که دنبال نکرده‌اند، مشاهده کنند. متا این کار را انجام داده تا بتواند با دیگر شبکه های اجتماعی به خصوص تیک توک رقابت کند.

راهنمای خرید بازیگرها

آپدیت جدید فیسبوک چه تغییراتی را به همراه دارد؟

در این به روز رسانی، تب های جدیدی به این پلتفرم اضافه شده است که هر کدام با هدف خاصی ساخته شده اند. یکی از تب ها Local نام دارد که محتوایی مانند رویدادهای محلی، گروه ها و بازارهای آنلاین را در اختیار کاربران قرار می دهد. این ویژگی به صورت آزمایشی در 10 شهر بزرگ ایالات متحده از جمله نیویورک و لس آنجلس فعال شده است. این تب در واقع نوعی مدل سازی فیس بوک از پلتفرم های محلی مانند Nextdoor است که خدمات مشابه این تب را ارائه می کند. البته در مقیاس بزرگتر.

به روز رسانی Jade Facebook چه تغییراتی را به همراه دارد؟آپدیت فیسبوک Jade چه تغییراتی را به همراه دارد؟

تب دیگری در آپدیت جدید فیسبوک به نام Explore ایجاد شده است که شباهت زیادی به تب اکسپلورر اینستاگرام دارد. این برگه محتوای شخصی‌شده شامل ویدیوها، عکس‌ها و سایر محتوایی است که بر اساس سلیقه و علایق فرد تنظیم و نمایش داده می‌شود.

به گفته متا، برگه کاوش حاوی محتوایی از «افراد واقعی و جوامع متخصص» است، مانند راهنمای سفر و آموزش های علمی. علاوه بر این، فیس بوک الگوریتم های توصیه خود را به منظور ارائه تجربه شخصی تر به کاربران تقویت کرده است.

به روز رسانی Jade Facebook چه تغییراتی را به همراه دارد؟آپدیت فیسبوک Jade چه تغییراتی را به همراه دارد؟

بزرگترین دلیلی که متا این تغییرات را در فیس بوک ایجاد کرده است، ارائه پخش ویدیوی تمام صفحه است. این ویژگی بسیار شبیه به صفحه For You TikTok عمل می کند و ترکیبی از ویدیوهای کوتاه، طولانی و زنده را در یک محیط نمایش می دهد. اضافه شدن این ویژگی به فیس بوک نشان دهنده تلاش متا برای رقابت مستقیم با تیک توک است. پلتفرمی که یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024 محسوب می شود و در سال های اخیر رشد قابل توجهی در زمینه محتوای ویدئویی کوتاه داشته است.

هدف توضیح داده شداز آنجایی که بسیاری از کاربران جوان بخش زیادی از زمان خود را صرف تماشای ویدیو می کنند، به همین دلیل است که به روز رسانی فیس بوک بیشتر بر افزایش دقت الگوریتم های پیشنهادی در فید ویدیو متمرکز شده است.

در این میان مسنجر نیز تغییراتی را به خود دیده است. در این برنامه قابلیت جدیدی به نام Messenger Communities معرفی شد که به کاربران اجازه می دهد چندین چت روم مختلف با موضوعات مختلف در قالب یک جامعه بزرگتر ایجاد کنند.

آپدیت جدید فیسبوک؛ برای دیدن محتوای حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید آماده شویدآپدیت جدید فیسبوک؛ برای دیدن محتوای حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید آماده شوید

این ویژگی از نظر ساختاری بسیار شبیه به پلتفرم های ارتباطی مانند Slack و Discord است و به کاربر امکان می دهد مکالمات را بهتر سازماندهی کند. البته این چت روم ها مستقل از گروه های فیس بوک کار می کنند و کاربران می توانند بدون نیاز به عضویت در گروه های فیسبوک از این فضاها استفاده کنند.

ظهور پلتفرم مبتنی بر ویدئو تیک توک باعث شد بسیاری از شبکه‌های اجتماعی رویه‌های خود را تغییر دهند و محتوایی را که توسط دوستان، مخاطبان و خانواده کاربر ارسال نشده بود، نمایش دهند. این الگوریتم بر اساس علایق فرد کار می کند و کاربر را به حساب هایی می برد که دنبال نکرده است. در سال های اخیر، متا (شرکت مادر فیس بوک) نیز همین کار را انجام داده است و میزان محتوای ارائه شده در فیس بوک و اینستاگرام به طور پیوسته در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: