آیا به زودی فیلترینگ لغو می شود؟ وزیر ارتباطات تصمیمات جدید – ۲ آبان ۱۴۰۳ – بازیگرها را ابلاغ کرد

آیا به زودی فیلترینگ لغو می شود؟ وزیر ارتباطات تصمیمات جدید – ۲ آبان ۱۴۰۳ – بازیگرها را ابلاغ کرد

آمد آیا به زودی فیلترینگ لغو می شود؟ وزیر ارتباطات این خبر را آورده است که در صورت اقدام، رفع فیلترینگ قطعی است. مقاله بعدی را از دست ندهید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری جدی دولت برای رفع فیلترینگ خبر داد. وی در حاشیه جلسه شورای دولت با بیان اینکه وضعیت کنونی اینترنت به نفع مردم نیست و باید به سمت گشایش و بهبود شرایط فعلی حرکت کنیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی اینترنت باید به سمت بهبود وضعیت موجود حرکت کنیم.

راهنمای خرید بازیگرها

بعد، رئیس جمهور وی تاکید کرده است که رفع فیلترینگ یکی از اولویت های دولت است و این موضوع به عنوان تعهد دولت مطرح شده است. با این سخنان می توان به حذف فیلترها و تمامی محدودیت ها از اینترنت امیدوار بود. طبیعتاً این امید از نطق روز گذشته رئیس جمهور در چارچوب جلسه علنی مجلس نشات گرفت. دکترها به صراحت گفتند فیلتر را حذف می کنیم..

آیا فیلترینگ به زودی ناپدید می شود؟

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که دولت به طور جدی به دنبال رفع محدودیت های اینترنتی است. وی با اشاره به وضعیت فعلی نشتی گفت: ادامه وضعیت فعلی به نفع کشور نیست و باید به سمت ایجاد فرصت در این زمینه حرکت کنیم.

هاشمی همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت توضیح داد که گزارشی از وضعیت اینترنت به شورای رؤسا ارائه شده است و بر این اساس باید تغییراتی در وضعیت موجود برای بهبود وضعیت ایجاد شود. وی تاکید کرد: دولت در این زمینه به وعده خود عمل کرده و اقدامات لازم را برای رفع چالش های ایجاد شده دنبال می کند.

آیا فیلترینگ به زودی ناپدید می شود؟آیا فیلترینگ به زودی ناپدید می شود؟

مسعود مزیکیان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر امکان حذف فیلترینگ برای کاربران اظهار داشت: دولت در حال پیگیری این موضوع است و این وعده محقق خواهد شد.

هاشمی نیز به ویژه شبکه ملی اطلاعات بیان کرد که این شبکه با توجه به برنامه هفتم توسعه این کشور رو به جلو حرکت می کند و در عین حال دسترسی به قابلیت های اینترنت بین المللی را محدود نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وعده های مسئولان برای رفع فیلتر و محدودیت های اینترنتی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.