آیا می دانید این «بازیگر زن معروف قبل از انقلاب» همسر محمد صالح علاء است/ عکس

آیا می دانستید این "بازیگر معروف قبل انقلاب" همسر محمد صالح علاء است/ عکس

محمد صالح علا در سال 57 با شورانگیز طباطبایی بازیگر سرشناس سینمای پیش از انقلاب ازدواج کرد.

به گزارش ساعد نیوز، محمد صالح علاء (زاده ۱۳۳۱ در اراک)، بازیگر، شاعر، نویسنده، مجری تلویزیون، فیلمساز و ترانه سرای ایرانی در سال ۱۳۳۶ با شورانگیز طباطبایی ازدواج کرد.

همسرش یکی از ستاره های سینما قبل از انقلاب بود.

آیا شما این را می دانستید؟ "بازیگر معروف قبل از انقلاب" همسر محمد صالح علاء است/ عکس

صالح علا در سال 1331 در شهر اراک به دنیا آمد. در سال 1356 فوق لیسانس سینما و تلویزیون از آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک، در سال 1359 لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال 1372 فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی را از دانشکده هنرهای دراماتیک دریافت کرد. دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی

شروع فعالیت

فعالیت هنری او از سال ۱۳۴۷ با داستان نویسی و داستان خوانی در رادیو و سپس نوشتن متن برنامه و نمایشنامه آغاز شد. برنامه سراسیمه سلام اولین برنامه ای بود که برای رادیو ساخت و در آن به ائمه اطهار پرداخت و ساعت چهار بامداد از رادیو جوان پخش شد.

ترانه سرایی

در سال 1355 در سن 24 سالگی وارد ترانه سرایی شد و اولین شعرش با ترانه ای به نام شازده خانم با صدای سیتار منتشر شد سپس ترانه زائر خانم رامش و حضرت عشق گوگوش را نوشت تا اینکه به هنرمندانی چون مهرداد آسمانی پیوست. ، فریدون آسرایی و علیرضا افتخاری. همکاری کرد

فعالیت سینمایی

او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۴۷ با ساخت فیلم های تبلیغاتی و بازی در سینما از سال ۱۳۶۴ با «تیغ و ابریشم» مسعود کیمیایی آغاز کرد.

ترجمه کتاب

صالح علا کتاب عجیب «همه آنچه مردان درباره زنان می دانند» نوشته عبدال اسمیت ترجمه کرده است. وقتی این کتاب 110 صفحه ای را باز می کنید و تا انتها ورق می زنید، چیزی جز صفحات سفید نمی بینید. بیش از 28 نسخه از این کتاب به فروش رسیده است.

 

آیا می دانستید این «بازیگر معروف قبل از انقلاب» همسر محمد صالح علاء است؟ اولین عکس صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.