اتحادیه اروپا علیه غول های فناوری: جریمه های سنگین در انتظار شرکت هایی است که قوانین حریم خصوصی کاربران را نقض می کنند – بازیگرها

اتحادیه اروپا علیه غول های فناوری: جریمه های سنگین در انتظار شرکت هایی است که قوانین حریم خصوصی کاربران را نقض می کنند – بازیگرها

به نظر می رسد که دادگاه عالی اتحادیه اروپا در نهایت تصمیم گرفته است با صدور یک حکم عمومی به جای شکایت از غول های فناوری فردی به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کاربران، از حقوق افراد در برابر شرکت های بزرگ محافظت کند.

اطلاع رسانی کند بحران تکنولوژیکدر طول این شکست؛ شبکه های اجتماعی تحت پوشش شرکت های متا و متا نمی توانند از اطلاعات شخصی کاربران برای اهداف تبلیغاتی به طور مداوم و نامحدود استفاده کنند.

راهنمای خرید بازیگرها

عواقب نقض قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران برای شرکت های بزرگ چه خواهد بود؟

اتحادیه اروپا بر نیاز به محدودیت زمانی برای ذخیره سازی و استفاده از داده ها تاکید کرده و اعلام کرده است که این امر باید مطابق با مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا اجرا شود.

بر اساس ماده 65 این آیین نامه، اشخاص حقیقی حق دارند در هر زمان درخواست کنند اطلاعات شخصی ارائه شده به شرکت ها حذف یا ویرایش شود.

اتحادیه اروپا می گوید، شرکت هایی مانند متا، گوگل و اپل در صورت عدم رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران، ممکن است با جریمه های سنگین معادل چهار درصد از کل درآمد جهانی سالانه خود مواجه شوند. این مبلغ برای شرکت های با درآمد بالا مبلغ بالایی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، متا سال گذشته جریمه ای در حدود 414 میلیون دلار به دلیل عدم رعایت این قوانین و الزام به پذیرش تبلیغات شخصی پرداخت کرد.

این حکم در حالی صادر شد که اتحادیه اروپا و شرکت های بزرگی مانند متا و گوگل در زمینه قوانین مربوط به حفاظت از حریم خصوصی کاربران و قوانین بازارهای دیجیتال تفاوت های زیادی دارند.

علاوه بر این، برخی از این شرکت‌ها تلاش کرده‌اند با الزام کاربران به پرداخت هزینه برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌هایشان، الزامات اتحادیه اروپا را دور بزنند.

پلتفرم ها باید رضایت صریح کاربران را برای نمایش تبلیغات هدفمند دریافت می کردند.

در نهایت، دادگاه عالی اتحادیه اروپا تاکید کرد که پلتفرم های دیجیتال قبل از هرگونه استفاده از اطلاعات کاربران برای نمایش تبلیغات هدفمند، ملزم به کسب رضایت صریح و آگاهانه شما هستند. این حکم می تواند تأثیرات گسترده ای بر نحوه عملکرد شرکت های بزرگ فناوری در اروپا و سایر نقاط جهان داشته باشد و چارچوب جدیدی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: