اریک اشمیت: به جای محدود کردن هوش مصنوعی، از آن برای حل مشکلات آب و هوایی استفاده کنیم – بازیگرها

اریک اشمیت: به جای محدود کردن هوش مصنوعی، از آن برای حل مشکلات آب و هوایی استفاده کنیم – بازیگرها

اریک اشمیت، مدیر سابق گوگل، در اظهارنظری جالب، راه حل مشکلات اقلیمی را کمک گرفتن از هوش مصنوعی دانست.

اطلاع رسانی کند محوریاشمیت در نشست “هوش مصنوعی و انرژی” پیشنهاد کرد که به جای محدود کردن هوش مصنوعی، بهتر است از آن برای ارائه راه حلی برای مشکلات اقلیمی استفاده شود.

راهنمای خرید بازیگرها

به گفته مدیر سابق گوگل، به دلیل افزایش تقاضا برای هوش مصنوعیارضای نیازها تنها با کاهش مصرف انرژی امکان پذیر نیست.

مدیر سابق گوگل: اجازه دهید هوش مصنوعی مشکلات آب و هوایی را حل کند

اشمیت افزود که با شرایط فعلی دستیابی به اهداف اقلیمی غیرممکن است، به ویژه با در نظر گرفتن افزایش مصرف انرژی در مراکز داده، که برای گوگل باعث شده انتشار گازهای گلخانه ای تقریباً 48 درصد از سال 2019 افزایش یابد. معتقد است که، در در مواجهه با چالش‌های اقلیمی، توسعه هوش مصنوعی نباید متوقف شود یا به عنوان یک مانع در نظر گرفته شود.

مدیر سابق گوگل برای حل این مشکل سه راه حل پیشنهاد می کند: تولید انرژی پایدار و قابل پیش بینی، یافتن مکان های بهینه برای مراکز داده و ایجاد زیرساخت های لازم برای اتصال به این مراکز. به گفته اشمیت، اجرای این راهکارها سرعت بهینه سازی سیستم های تولید انرژی را تا 15 درصد بهبود می بخشد.

وی در پایان به پارادوکس جونز اشاره کرد و گفت: افزایش بهره وری انرژی می تواند منجر به افزایش تقاضا شود. به گفته وی، هزینه های بالای برق از بزرگترین چالش های کسب و کارها است و هوش مصنوعی می تواند نقش مهمی در کاهش این هزینه ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: