از ماه آینده، داده‌های کاربران X برای شرکت‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی – Tekrato در دسترس خواهد بود

از ماه آینده، داده‌های کاربران X برای شرکت‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی – Tekrato در دسترس خواهد بود

مالک Elon Musk اخیرا اعلام کرده است که داده های کاربران X به زودی در اختیار شرکت های شریک برای آموزش مدل های هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

به گزارش انگجت، بر اساس این اطلاعیه، این تغییرات از 25 نوامبر 2024 معادل 25 نوامبر 1403 اعمال می شود. بر اساس این اطلاعات، کاربران به طور خودکار اطلاعات شخصی خود را در اختیار این شرکت ها قرار می دهند مگر اینکه در تنظیمات پروفایل شما آن را غیرفعال کنند.

راهنمای خرید بازیگرها

داده های کاربران X برای آموزش مدل های هوش مصنوعی فروخته می شود

به نظر می رسد که X قصد دارد مانند سایر شبکه های اجتماعی مانند Reddit درآمد کسب کند. در Reddit اطلاعات کاربران با رضایت آنها استفاده می شود و در ازای دریافت اطلاعات به آنها پول پرداخت می شود. X همچنین قصد دارد با به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربر با شرکای خارجی راهی برای کسب درآمد باز کند.

جزئیات به اشتراک گذاری اطلاعات

در توضیحات X به‌روزرسانی شده، پاراگراف‌ای به نام «اطلاعات اشتراک‌گذاری» اضافه شد. این بخش توضیح می دهد که داده های کاربر ممکن است با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته شود. البته بسته به اینکه کاربر از طریق تنظیمات اجازه این استفاده را داده باشد یا خیر. در واقع، اگر کاربر این عملکرد را در تنظیمات پروفایل خود غیرفعال نکند، ممکن است از داده های او برای اهداف مستقل مانند آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده شود.

X توضیح واضحی در مورد نحوه غیرفعال کردن داده های کاربر ارائه نکرده است. اما از آنجایی که این قابلیت در 25 نوامبر فعال می شود، احتمالا تا آن زمان به آن فکر خواهند کرد.

در حال حاضر کاربران می توانند از طریق تنظیمات پروفایل خود در شبکه اجتماعی X، اشتراک گذاری اطلاعات خود را با هوش مصنوعی Grok یا سایر شرکت ها غیرفعال کنند.

یکی دیگر از گزینه های ذکر شده در سیاست های X مربوط به پاراگراف است که می گوید اطلاعات پروفایل کاربران همیشه حفظ می شود. این قسمت از پاراگراف حذف می شود و توضیح جدیدی اضافه می شود مبنی بر اینکه داده های کاربر برای دوره های زمانی خاصی حفظ می شود. این نشان می دهد که X قصد دارد از قوانین و نگرانی های امنیتی مربوط به حریم خصوصی کاربر پیروی کند.

بیشتر بخوانید: