اسنپدراگون ۸ الیت نام اصلی تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ – بازیگرها خواهد بود.

اسنپدراگون ۸ الیت نام اصلی تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ – بازیگرها خواهد بود.

نسل جدید تراشه های پرچمدار کوالکام از الگوی نامگذاری متفاوتی پیروی خواهند کرد. این تراشه با نام اسنپدراگون 8 الیت یا Ultra معرفی خواهد شد.

پس از گزارش یکی از مشهورترین افشاگران دنیای فناوری، Digital Chat Station، فاش شد که تراشه پرچمدار بعدی کوالکام، که در حال حاضر با نام رمز SM8750 شناخته می شود، این نام را یدک خواهد کرد. اسنپدراگون 8 الیت یا اسنپدراگون 8 اولترا به بازار عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که نام رسمی این تراشه در بازارهای جهانی چه خواهد بود، زیرا این نام در واقع ترجمه ای از زبان چینی است.

راهنمای خرید بازیگرها

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 الیت

به گزارش پایگاه خبری . زمان شیائومیکوالکام در بیانیه‌ای اعلام کرده است که با تراشه موبایل جدید و هسته‌های قدرتمند Oryon خود جهشی بزرگ در بخش پردازش تلفن همراه خواهد داشت. گفته می شود این چیپست پرچمدار در نشست Snapdragon Summit که قرار است از 22 تا 24 اکتبر (به وقت پکن) برگزار شود، رونمایی خواهد شد. سری 15 شیائومی نیز به تراشه اسنپدراگون 8 الیت مجهز خواهد شد.

اسنپدراگون 8 الیتاسنپدراگون 8 الیت

نام چیپست هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و ترجمه های مختلفی به اشتراک گذاشته شده است. با این حال، همه کارشناسان در مورد این دو نام اتفاق نظر دارند: Snapdragon 8 Elite یا Snapdragon 8 Ultra. در هر صورت زمان زیادی تا تاریخ ارائه باقی نمانده و به زودی با برگزاری Snapdragon Summit نام واقعی این تراشه را خواهیم دانست.

کوالکام تایید کرده است که از پردازنده مرکزی Oryon در این تراشه استفاده کرده است که جهشی بزرگ نه تنها در عملکرد بلکه در کارایی خواهد بود. انتظار می رود این پردازنده در سال 2024 معیار و مرز قدرت محاسباتی گوشی های هوشمند را تغییر دهد.

از سوی دیگر، DCS ادعا می کند که نمونه اولیه نمایش داده شده در ویدیوی تبلیغاتی اسنپدراگون مشابه گوشی OnePlus 13 است، بنابراین احتمالاً OnePlus جزو اولین تولیدکنندگانی باشد که این پلتفرم را ارائه می دهد. علاوه بر این، امتیازات بنچمارک این گوشی در تست های Geekbench 6 با تراشه Snapdragon 8 Elite یا Snapdragon 8 Ultra در ماه سپتامبر منتشر شد و از عملکرد فوق العاده بالای آن صحبت می کند. این گوشی در بخش تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیاز 3236 و 10049 را کسب کرده است.

با نزدیک شدن به کنفرانس اسنپدراگون، علاقه مندان به فناوری و ناظران صنعت زمان بیشتری برای آشنایی با اسنپدراگون 8 Elite/Ultra و قابلیت های آن برای قدرت بخشیدن به موج بعدی گوشی های هوشمند پرچمدار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر کاربران بازیگرها در مورد تراشه اسنپدراگون 8 الیت کوالکام چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما همراه باشید.