اسکات گلن در نقشی جدید; قهرمانی قدیمی اما بی نظیر در “یوجین تفنگدار”

اسکات گلن در نقشی جدید; قهرمانی قدیمی اما بی نظیر در “یوجین تفنگدار”

با محبوبیت بازیگران مسن تر در فیلم های اکشن، اکنون اسکات گلن 85 ساله، بازیگر مشهور سریال «دردویل» نقش یک قهرمان اکشن را در فیلمی به نام «یوجین ملوان» بازی می کند. گلن که سابقه خدمت در نیروی دریایی را دارد در این فیلم نقش جین لی گریدی را بازی می کند. مردی علاوه بر دفاع از خانه‌اش در برابر پسرش که می‌خواهد او را بیرون کند، سعی می‌کند قاتل مرموزی را که عزیزانش را هدف قرار می‌دهد، متوقف کند. این فیلم او را در قالب یک قهرمان میانسال قرار می دهد که با وجود کهولت سن، روحیه ای قوی و شجاع دارد.

داستانی تاریک و پیچیده.

گلن در «یوجین تفنگدار» نقش یک مرد نظامی را بازی می کند که به تازگی همسرش را از دست داده و زندگی آرامی در خانه دارد. اما با ورود شخصیت های جدید به زندگی او، رازهای تاریک و خشن از گذشته او فاش می شود. شخصیت های دیگری مانند یک دوست جدید (شیولی کوتسونا)، یک عاشق بالقوه (آنت اوتول) و یک مشاور املاک فاسد (جیم گافیگان) آرام آرام وارد زندگی او می شوند و ماجراهای خطرناک و پیچیده ای شکل می گیرد.

اسکات گلن مشتاق بازگشت به دنیای اکشن است

این نقش فرصتی بود برای گلن به عنوان یک بازیگر کهنه کار تا بار دیگر مهارت های اکشن خود را به رخ بکشد. گلن اظهار داشت که در سال‌های اخیر، نقش‌هایی که به او پیشنهاد می‌شود معمولاً شخصیت‌هایی با عصا یا حتی آلزایمر هستند. به گفته خودش، او در حال حاضر به ورزش هایی مانند کوهنوردی، شنای طولانی مدت و تمرینات قدرتی مانند شنا و کتل بل ادامه می دهد و معتقد است که این نقش ها فقط به دلیل «سن و سال» به او پیشنهاد می شود. وی با اشاره به مشکل سن گرایی در داستان نویسی فیلم افزود: در این سن همچنان توانایی ایفای نقش های چالش برانگیز و اکشن را دارد.

استفاده از تجربیات شخصی در نقش جدید

از آنجایی که شخصیت یوجین شباهت های زیادی به گلن و گذشته او در نیروی دریایی دارد، هنک بدفورد، کارگردان فیلم، به گلن آزادی کامل برای بازی در این نقش داد. این به گلن اجازه داد تا با همبازی هایش به شیوه ای واقع بینانه و ایمن کار کند. به طور خاص در یک صحنه، او از تکنیک «خفه کردن برهنه» استفاده کرد و توضیح داد که او با دقت مطمئن شد که این تکنیک به همبازی اش جیم گافیگان آسیبی نمی رساند. گلن با توجه به جزئیات فنی و استفاده از تجربه هنرهای رزمی خود، این نقش را به صورت طبیعی و شدید ایفا کرد.