انتخاب شما برای خرید بین قلیان شارژی و قلیان سنتی کدام است؟

انتخاب شما برای خرید بین قلیان شارژی و قلیان سنتی کدام است؟

اگر شما بین خرید قلیان شارژی و قلیان سنتی مردد هستید و انتخاب برایتان سخت و یوال برانگیز می باشد تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا راهنماییتان کنیم.

سوال مهم بین قلیان شارژی و قلیان سنتی کدام را انتخاب کنیم؟

در سال های اخیر محصولاتی با عنوان قلیان شارژی در بازار عرضه شده است و حتما تا به حال نام آن را شنیده اید. ممکن است تصمیم داشته باشید یک عدد قلیان شارژی تهیه کنید و آنرا تجربه کنید.اما امکان این وجود دارد باشید که بین قلیان شارژی و قلیان سنتی کدام یک می تواند بهتر و گزینه مناسب تری باشد.بدون شک همه ما در مورد قلیان های سنتی اطلاعات کافی داریم.مهمترین ویژگی و مشخصه در انتخاب یک عدد قلیان سنتی مشخصه های مثل رنگ و ظاهر و قیمت آن می باشد. اما زمانی که قصد انتخاب و تصمیم گیری برای خرید بین قلیان سنتی و قلیان شارژی داشته باشیم گزینه های بیشتری برای بررسی پیش روی ماست. اصلی ترین قسمت انتخاب برای خرید بین این دو بررسی مزایا و برتری های هریک از انواع قلیان های شارژی نسبت به قلیان های ستنی می باشد.در ادامه در مورد ویژگی های قلیان شارژی صحبت می کنیم.

همه چیز درمورد قلیان شارژی

بدون شک قلیان شارژی تشابه های زیادی از نظر عملکرد و کارایی با یک قلیان معمولی دارد. اما در ساختار و مکانیزم عملکرد و همچنین در معایب و مزایا با قلیان های سنتی تفاوتهای بسیار زیادی دارد. قلیان های شارژی در واقع مدل های اولیه و قدیمی از انواع دستگاه های پیشرفته تر و امروزی تری به نام های ویپ ها و پاد سیستم ها می باشد . مکانیزم عملکرد آن کاملا مشابه با انواع دستگاه های ویپ است ولی ساختار ساده تر و راحت تری دارند. طرز کار کلی این وسیله هماند دستگاه ویپ می باشد و به وسیله حرارت تولید شده توسط باتری موجود در آن و انتقال آن به مایع مخصوص حاوی نیکوتین تولید دود می کند. روش کار همه ی قلیان های سنتی هم تقریبا به همین گونه است و به وسیله حرارت زغال نیکوتین تنباکو تبدیل به دود می شود..اما چه عاملی باعث می شود که قلیان شارژی بتواند جایگزین قلیان سنتی شود؟

images 1718149751 6668e277915d9

برتری های قلیان شارژی نسبت به یک قلیان معمولی

بدون شک در مورد معایب قلیان معمولی از قبیل حجم و اندازه بزرگ آن ، خطرات آتش سوزی و دردسرهای روشن کردن زغال آن ، ایجاد سر و صدا و بوی بد دود آن میتوتن فراوان سخن گفت. درحالیکه تمامی این موارد در یک قلیان شارژی اصلا به چشم نمی خورد .جابه جایی یک قلیان معمولی و بزرگ بودن سایز آن همچنین جاگیر بودن آن و احتمال شکسته شدن شیشه قلیان در خیلی موارد استفاده از قلیان معمولی را سخت می کند. در صورتیکه قلیان شارژی سایز بسیار کوچکی دارد و براحتی می توان آنرا در جیب قرار داد و هر زمان که مایل بودید از آن استفاده نمایید. ایمنی و بی خطر بودن قلیان شارژی در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی و حرارت زغال قلیان از جمله موارد دیگر حائز اهمیت برای انتخاب بین این دو وسیله می باشد. برخلاف قلیان معمولی قلیان شارژی کاملا بی صداست .دود آن کاملا بی بوست و به هیچ عنوان باعث نارحتی اطرافیانتان نمی شود. و مهمترین مزیت قلیان شارژی بی خطر و بی ضرر بودن دود آن به نسبت یک قلیان معمولی می باشد.

جویس قلیان شارژی و شباهت آن با تنباکوی میوه ای

شما می توانید همانند قلیان های میوه که در آن از تنباکو های میوه ای با اسانس های متنوع آماده می شوند قلیان شارژی خودتان را با جویس های مشابه تنباکو میوه ای چاق کنید و لذت ببرید .جویس نام مایع مخصوصی می باشد که کار تنباکو را برای شما انجام میدهد و در انواع و اقسام مختلف با طعم های متنوع برای هر سلیقه ای تولید شده است.در مورد قلیان های معمولی توصیه می شود که فقط از یک نوع تنباکو استفاده کنید که این مورد در قلیان های شارژی اصلا وجود ندارد و می توانید با خیال راحت انواع مختلف تنباکو و طعم های متنوع درون آن بریزید بدون آنکه طعم قلیان شارژی برای استفاده های بعدی تغییر کند.

مزایا و معایب قلیان شارژی نسبت به قلیان سنتی

آماده سازی سریع قلیان شارژی بر خلاف زمان بر بودن چاق کردن یک قلیان سنتی اولین مزیت این وسیله می باشد. کم ضررتر بودن و دود سالم تر دومین مزیتی است که میتوان برای یک قلیان شارژی نام برد. استفاده راحتر از قلیان شارژی علاوه بر اینکه مزیت محسوب می شود ایراد هم دارد و به دلیل سهولت در استفاده می تواند میزان مصرف روزانه فرد از قلیان را بیشتر کند که حتما باید به این موضوع توجه کنید.

images 1718149775 6668e28fe935c

کدام یک را انتخاب کنیم؟ قلیان شارژی یا قلیان معمولی؟

قیمت مهمترین و اولین فاکتور برای تصمیم گیری و انتخاب این وسیله می باشد.تفاوت قیمت قلیون معمولی  و قلیان شارژی و اختلاف مبلغی که برای تهیه آن می پردازید یک فاکتور مهم در خرید محسوب خواهد شد.شما برای خرید یک قلیان معمولی باید هزینه ای بین پانصد هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان بپردازید. اما برای خرید یک قلیان شارژی فقط کافی است مبلغی زیرپانصد هزارتومان هزینه کنید و تمام موارد مورد انتظار شما برای داشتن یک وسیله خوب برآورده می شود. میزان دود و نیکوتین مورد نظر شما میتواند گزینه بعدی از این انتخاب باشد.

میزان حجم دود و نیکوتین قلیان شارژی نسبت به قلیان معمولی

حجم دود یک قلیان معمولی با توجه به میزان تنباکوی مورد استفاده و حرارت زغال متغییر می باشد اما بطور میانگین حجم دود قلیان حدودا  دو برابر حجم دود قلیان شارژی می باشد .ولی میزان نیکوتین موجود در قلیان شارژی تقریبا نیم برابر بیشتر از قلیان سنتی می باشد.هرچند که با پر دود کردن قلیان سنتی مواردی مثل سردرد و سرگیجه و یا حتی مصمومیت گریبانتان را خواهد گرفت ولی این موارد در قلیان شارژی اصلا به چشم نمی آید و وجود ندارد.

آماده سازی قلیان شارژی نسبت به قلیان معمولی

اگر بخواهیم یک قلیان معمولی چاق کنیم حداقل یک ربع زمان لازم داریم. وپس از تهیه لوازم باید منتظر روشن شدن زغال روی شعله بمانیم.آب بندی و طعم گزاری روی سری قلیان را هم در نظر نگیریم باید زمان زیادی برای به دود آمدن آن صرف کنیم . اما در قلیان شارژی فقط کافی است باتری لیتیومی آن را شارژ کرده باشید.کمی جویس داخل مخزن آن بریزید و دکمه روشن شدن آنرا فشار دهید و تمام.در اقلام همراه قلیان شارژی معمولا یک عدد جویس وجود دارد که میتوان از آن استفاده نمود اما پس از تمام شدن آن براحتی می توانید انواع جویس را در بازار تهیه کنید.باتری قلیان از جنس لیتیوم می باشد و براحتی به وسیله یک شارژر معمولی موبالی قابل شارژ است.

نتیجه گیری

باید بگوییم به هیچ عنوان مصرف هیچ کدام از قلیانهای شارژی و قلیانهای سنتی و همچنین دستگاه های ویپ و پاد را نمی توان توصیه کرد و استفاده نکردن از این وسایل می تواند در سلامت شما تأثیرگذار باشد. اما اگر به هر دلیلی تمایل داشتید از میان این موارد انتخابی داشته باشید بدون شک قلیان شارژی کم خطرترین و مناسب ترین گزینه برای انتخاب خواهد بود چونکه هم هزینه کمتری برای آن پرداخت می کنید و هم سلامت بیشتری با استفاده صحیح از آن خواهید داشت. همچنین استفاده از آن راحت بوده و تمامآن مواردی کهمورد انتظار شما از قلیان سنتی و انواع ویپ می باشد را می توانید برآورده کنید. برای خرید و مشاهده لیست قیمت انواع قیان شارژی می توانید به فروشگاه اینترنتی دوسیب کالا سری بزنید.

مصطفی خوشرام

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.