اندروید ۱۶ احتمالا امن ترین نسخه این سیستم عامل – بازیگرها خواهد بود

اندروید ۱۶ احتمالا امن ترین نسخه این سیستم عامل – بازیگرها خواهد بود

اندروید 16 ما یک سال با راه اندازی آن فاصله داریم، احتمالاً گزینه های حفاظتی پیشرفته (محافظت پیشرفته) و جدید مجهز شده است.

به گفته androidpolice، برنامه حفاظت پیشرفته گوگل مجموعه ای از ویژگی های امنیتی اختیاری است که برای محافظت از اطلاعات برخی از حساب های کاربری که در معرض خطر فیشینگ یا سایر حملات آنلاین نسبت به سایر حساب ها هستند، قرار داده شده است.

راهنمای خرید بازیگرها

گزینه های حفاظتی پیشرفته در اندروید 16

میشال رحمان، گزارش‌گر Android Authority گزارش می‌دهد که Google در حال کار برای ادغام حفاظت پیشرفته با Android 16 است، تنظیمات جدید و API جدیدی را معرفی می‌کند که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا رفتار خود را بسته به اینکه کاربر محافظت پیشرفته را فعال یا غیرفعال کرده باشد، تغییر دهند. نه، مناسب است.

ثبت حساب Google خود در برنامه محافظت پیشرفته محدودیت هایی را برای دستگاه های Android که دارای حساب Google فعال هستند ایجاد می کند. به عنوان مثال، این ویژگی به شما اجازه نمی دهد برنامه ها را از جایی غیر از منابع تأیید شده مانند فروشگاه Google Play و Galaxy Store دانلود کنید. علاوه بر این، اگر بخواهید برنامه‌ای را که هنوز توسط Google تأیید نشده است از فروشگاه Play دانلود کنید، به شما هشدار می‌دهد.

اندروید 16 احتمالا امن ترین نسخه این سیستم عامل خواهد بوداندروید 16 احتمالا امن ترین نسخه این سیستم عامل خواهد بود

به گفته رحمان، یک بسته اخیر در AOSP Gerrit به “سرویس جدید برای حالت حفاظت پیشرفته اندروید” اشاره دارد. نظری که توسط یکی از مهندسان گوگل در زیر بسته نوشته شده است، مشخص می‌کند که این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه حفاظت پیشرفته را از طریق تنظیمات ثبت کنند و برنامه‌ها از یک API جدید برای بررسی اینکه آیا کاربر ویژگی حفاظتی پیشرفته را ثبت کرده است یا خیر، استفاده خواهند کرد.

رحمان توضیح می‌دهد که این API جدید به برنامه‌ها اجازه می‌دهد بررسی کنند که آیا کاربر ویژگی حفاظت پیشرفته را در دستگاه خود فعال کرده است یا خیر. به این ترتیب رفتار خود را بر این اساس تطبیق می دهند. به عنوان مثال، وقتی «محافظت پیشرفته» فعال است، برنامه‌ها می‌توانند به‌طور خودکار قبل از نمایش محتوای خاص (مانند فایل‌های محافظت‌شده یا جزئیات بانکی) درخواست احراز هویت کنند.

بیایید منتظر محافظت پیشرفته در اندروید 16 باشیم

رحمان می‌گوید کدی که به این ویژگی جدید Advanced Protected Mode اشاره می‌کند نشان می‌دهد که ویژگی Android 16 هنوز در حال توسعه است و در هیچ یک از به‌روزرسانی‌های Android 15 ارائه نخواهد شد.

در حال حاضر نسخه پایدار اندروید 15 هنوز منتشر نشده و حداقل یک سال تا عرضه اندروید 16 فاصله داریم اما انتشار اخباری از این دست انتظار را سخت کرده و هیجان را بیشتر می کند. نظر شما چیست؟ ویژگی های امنیتی بیشتر چقدر برای شما مهم است؟ نظر خود را با بازیگرها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: