اندلرن شبکه سولانا و ارز دیجیتال

اندلرن شبکه سولانا و ارز دیجیتال

شبکه Solana و ارز دیجیتال توسط آناتولی یاکوونکو، شخصی که هیچ علاقه ای به بازار ارزهای دیجیتال نداشت، ایجاد شد. او در حین انجام پروژه های خود ناخودآگاه شروع به استخراج بیت کوین کرد و پس از مدتی متوجه الگوریتم هش بیت کوین شد. از آنجا، او تصمیم گرفت یک ساعت/تایمر غیرمتمرکز بر روی پلتفرم بلاک چین تولید کند.

معرفی شبکه سولانا و ارز دیجیتال

سولانا (SOL) یک بلاک چین و ارز دیجیتال نسل چهارم است که از زیرساخت باز برای ایجاد مقیاس پذیری بیشتر استفاده می کند. این شبکه فناوری‌های جدید و منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند تا سرعت تراکنش بی‌نظیر و امنیت در سطح سازمانی را در اختیار کاربران قرار دهد. در نتیجه این شبکه از زمان معرفی در سال 2017 رشد قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

تاریخچه مختصری از سولانا

داستان سولانا با ساحل آفتابی کالیفرنیا به همین نام آغاز می شود. ساحل سولانا در شمال سن دیگو واقع شده است، جایی که بنیانگذار و مدیر عامل سولانا آناتولی یاکوونکو بیشتر عمر خود را با کار در مخابرات گذرانده است.
در ابتدا، Yakwonko علاقه چندانی به بیت کوین و اتریوم نداشت و فقط اندکی علاقه داشت. او در حین توسعه یک شبکه کامپیوتری برای مدت کوتاهی بیت کوین را استخراج کرد و در سال 2017 متوجه شد که تابع هش بیت کوین، که SHA256 است، می تواند برای ایجاد یک ساعت غیرمتمرکز در بلاک چین ارز مورد استفاده قرار گیرد.
یاکوونکو این نظریه را مطرح کرد که تراکنش های زمان بندی شده، مقیاس پذیری بلاک چین ارز دیجیتال را بدون افزایش امنیت یا عدم تمرکز افزایش می دهد. می دانستم که انجام این کار امکان پذیر است زیرا گوگل و اینتل فناوری های مشابهی را در پایگاه داده های خود پیاده سازی کردند، البته به صورت متمرکز.
اینجا بود که وایت پیپر انقلابی سولانا در آبان 1396 (آبان 1396) بی سر و صدا منتشر شد. و سکه خود را با علامت SOL نشان داد.

بیشتر بخوانید: چرا ارز دیجیتال Matic اینقدر معروف شد؟

سولانا را از کجا می توانید تهیه کنید؟

 

سولانا را از کجا می توانید تهیه کنید؟

اگر می خواهید ارز دیجیتال SOL خود را دریافت کنید، فقط یک گزینه دارید: Binance. حجم معاملات در سایر صرافی ها بسیار کم است و اعتبار اکثر صرافی ها چندان مناسب نیست.
حجم 24 ساعته سولانا نیز به دلیل محدودیت های بازار بسیار کم است و به نظر می رسد به تدریج در حال کاهش است. این می تواند دستور العملی برای نوسانات بالا باشد، بنابراین با احتیاط معامله کنید!

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی Korbit

کیف پول دیجیتال مناسب سولانا (SOL)

متأسفانه کیف پول های زیادی برای ذخیره ارز دیجیتال سولانا وجود ندارد. از آنجایی که شما فقط می توانید از بایننس برای خرید و فروش این سکه استفاده کنید، می توانید از Trust Wallet به عنوان کیف پول نرم افزاری و Ledger Nano X به عنوان کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

سوالات متداول

سولانا چیست؟

سولانا یک بلاک چین عمومی و مقیاس پذیر است که با هدف ارائه سرعت و کارایی بالا در انتقال تراکنش ها و اجرای قراردادهای هوشمند توسعه یافته است.

مزایای سولانا چیست؟

سرعت بالا: سولانا می تواند تا 50000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند که بسیار سریعتر از بلاک چین های دیگر مانند اتریوم است که فقط 15 تراکنش در ثانیه را پردازش می کنند.
کارمزد کم: کارمزد تراکنش در Solana بسیار کم است و به طور متوسط ​​فقط 0.00025 دلار است.
مقیاس پذیری: Solana طوری طراحی شده است که با افزایش تعداد کاربران، سرعت و کارایی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

معایب سولانا چیست؟

تمرکز: سولانا نسبتاً متمرکزتر از بلاک چین های دیگر مانند اتریوم است.
امنیت: Solana هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است و ممکن است به اندازه سایر بلاک چین ها ایمن نباشد.
رقابت: سولانا با رقبای قدرتمندی مانند اتریوم، کاردانو و پولکاداتا روبرو است.

ارز دیجیتال SOL چیست؟

SOL ارز دیجیتال بومی شبکه Solana است. SOL برای پرداخت هزینه های تراکنش، سهامداری و مشارکت در حاکمیت شبکه استفاده می شود.

آینده سولانا چه خواهد بود؟

آینده سولانا به عوامل مختلفی مانند سرعت توسعه، پذیرش کاربر و رقابت با سایر بلاک چین ها بستگی دارد. با این حال، سولانا پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از پلتفرم های پیشرو در دنیای بلاک چین دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.