انویدیا با رکورد ۳٫۴ تریلیون دلار، دومین شرکت ارزشمند جهان – بازیگرها شد

انویدیا با رکورد ۳٫۴ تریلیون دلار، دومین شرکت ارزشمند جهان – بازیگرها شد

ارزش سهام انویدیا به رکورد جدیدی رسید و پس از اپل به عنوان دومین شرکت ارزشمند جهان شناخته شد. بر اساس گزارش ها ارزش بازار این شرکت به 3.4 تریلیون دلار رسیده است.

اطلاع رسانی کند cnbcدر روزهای اخیر ارزش سهام انویدیا 2.4 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی 138.07 دلار رسید. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از رکورد قبلی 135.58 دلاری است که در ژوئن 2023 ثبت شده بود.

راهنمای خرید بازیگرها

یکی از دلایل اصلی که باعث این اتفاق شد، افزایش تقاضا برای تراشه های انویدیا است که عمدتا برای آموزش و اجرای مدل های مختلف استفاده می شوند. هوش مصنوعی استفاده می شود

انویدیا دومین شرکت ارزشمند دنیاست

از ابتدای سال 2024 تاکنون، سهام این شرکت تقریباً 180 درصد رشد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 برابر شده است.

تراشه های گرافیکی GPU این روزها NVIDIA آنها نقش اساسی در آموزش و توسعه مدل های هوش مصنوعی دارند که باعث رشد چشمگیر این شرکت شده است. در واقع، از زمانی که OpenAI چت بات معروف ChatGPT را در سال 2022 معرفی کرد، تقاضا برای استفاده از پردازنده های پیشرفته انویدیا نیز افزایش یافته است.

انویدیا اکنون مشتریان بزرگی مانند مایکروسافت، متا، گوگل و آمازون دارد و این شرکت ها برای تقویت زیرساخت، توسعه و تقویت هوش مصنوعی پیشرفته خود به آن نیاز دارند.

آمارها نشان می دهد که در حال حاضر 95 درصد از بازار تراشه های هوش مصنوعی متعلق به Nvidia است. همانطور که تحلیلگران Mizuho اشاره کرده اند، میلیاردها دلاری که غول های فناوری برای توسعه هوش مصنوعی خرج می کنند اغلب به جیب انویدیا ختم می شود.

به گفته انویدیا، تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی جدید بلک‌ول بسیار زیاد است و آن را «دیوانه‌کننده» می‌نامد. انویدیا امیدوار است که از محصول جدید خود میلیاردها دلار درآمد داشته باشد و جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در صحنه فروشندگان سخت افزار هوش مصنوعی حفظ کند.

بیشتر بخوانید: