انویدیا برای نیرو دادن به مراکز داده هوش مصنوعی – بازیگرها به انرژی هسته ای روی می آورد

انویدیا برای نیرو دادن به مراکز داده هوش مصنوعی – بازیگرها به انرژی هسته ای روی می آورد

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

در سال های اخیر، تامین انرژی مراکز داده هوش مصنوعی به یکی از موضوعات مورد بحث تبدیل شده است. بر این اساس انویدیا یکی از پیشگامان در زمینه فناوری هوش مصنوعی و کارت های گرافیک تصمیم گرفته است این مبحث را به گونه ای دیگر بررسی کند.

موضوع منبع تغذیه مراکز داده هوش مصنوعی مهمترین عامل در تغییر این رویکرد است. علاوه بر انویدیا، شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون که در حال توسعه مراکز داده خود هستند، تلاش می کنند از انرژی پاک تر و پایدارتر مانند انرژی هسته ای استفاده کنند.

انرژی هسته ای: راه حل جدید انویدیا برای تامین برق مراکز داده هوش مصنوعی

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در مصاحبه ای با بلومبرگ هادال اعلام کرد که این شرکت در حال بررسی گزینه هایی مانند انرژی هسته ای برای تامین انرژی مراکز داده هوش مصنوعی است. علاوه بر این، او خاطرنشان کرد که این رویکرد بخش کوچکی از استراتژی گسترده‌تر شرکت برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی است.

دلیل اصلی انتخاب انرژی هسته ای افزایش قابل توجه نیاز به برق است. مراکز داده برای پشتیبانی از عملیات سنگین هوش مصنوعی، برق زیادی مصرف می کنند. این شرکت ها علاوه بر نیاز به انرژی الکتریکی، برای حفاظت از محیط زیست نیز تلاش می کنند و به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

انویدیا برای تامین انرژی مراکز داده هوش مصنوعی به انرژی هسته ای نگاه می کند

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که تا سال 2026 مصرف برق این مراکز تقریبا دو برابر خواهد شد که فشار زیادی بر زیرساخت های تامین برق وارد می کند. به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ فناوری تلاش می‌کنند برای تامین نیازهای الکتریکی خود به انرژی‌های پاک و پایدار مانند انرژی هسته‌ای روی آورند. انرژی هسته ای کم کربن می تواند جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی باشد.

مدیر عامل انویدیا در ادامه صحبت های خود در تلویزیون بلومبرگ در مورد مشکلات ساخت و ساز کارخانه صحبت کرد هوش مصنوعی وی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این کارخانه ها انرژی زیادی مصرف می کنند، به همین دلیل اغلب دور از مراکز پرجمعیت ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید:

  • سرویس‌های هوش مصنوعی گلکسی احتمالاً از سال 2025 مشترک خواهند شد
  • پیش بینی سامسونگ در مورد آینده هوش مصنوعی؛ سال 2025 سال حضور همه جانبه فناوری هوش مصنوعی خواهد بود
  • اولین موتور هوش مصنوعی ایرانی برای اختراعات ارائه شد. پیشرفت در زمینه ثبت اختراع

مقاله انویدیا به دنبال انرژی هسته ای برای نیرو دادن به مراکز داده هوش مصنوعی است اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/