اولین تراشه اینتل با یک تریلیون ترانزیستور در سال ۲۰۳۰ ساخته می شود – Tekrato

اولین تراشه اینتل با یک تریلیون ترانزیستور در سال ۲۰۳۰ ساخته می شود – Tekrato

مقاله اولین تراشه اینتل با یک تریلیون ترانزیستور در سال 2030 ساخته می شود اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with Technology نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل این خبر را اعلام کرد اولین تراشه اینتل تا سال 2030 با یک تریلیون ترانزیستور ساخته خواهد شد. با انجام این کار، اینتل از قانون مور پیشی خواهد گرفت. طبق قانون مور، تعداد ترانزیستورهای تراشه ها می تواند هر دو سال یکبار دو برابر شود.

در حال حاضر، اینتل پشت قانون مور است زیرا تعداد ترانزیستورها هر سه سال دو برابر می شود. با این حال، گلسینگر اعلام کرده است که قصد دارند تا سال 2030 از سرعت قانون مور پیشی بگیرند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • چین به دنبال تولید تراشه های پیشرفته 3 نانومتری است
  • تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل سال آینده آغاز خواهد شد
  • Samsung Galaxy Book با تراشه Snapdragon X Elite سریعتر از جدیدترین MacBook Pro خواهد بود
  • تراشه هوش مصنوعی Gaudi3 اینتل رسما معرفی شد

اولین تراشه اینتل با یک تریلیون ترانزیستور در سال 2030 ساخته خواهد شد

در گزارش سخت افزار تام، اینتل می خواهد اولین تراشه خود را با یک تریلیون ترانزیستور تا سال 2030 بسازد و برای رسیدن به این هدف، از ترانزیستورهای RibbonFET استفاده خواهد شد. گیت این ترانزیستورها هر چهار طرف کانال را می پوشاند.

در واقع برای رسیدن به این هدف چهار عامل نقش اساسی دارند که یکی از آنها استفاده از ترانزیستورهای ریبون فت است. عامل دوم انتقال برق PowerVIA است که خطوط منبع تغذیه را در پشت یک تراشه (به جای جلوی آن) قرار می دهد و در نتیجه قدرت و عملکرد بهتری دارد.

اولین تراشه اینتل

سومین عاملی که می تواند در آن نقش اساسی داشته باشد تولید تراشه های اینتل با یک میلیارد ترانزیستور این نسل بعدی فرآیندهای تولید تراشه است که در سال های آینده ظهور خواهد کرد. در این فرآیند اندازه ترانزیستورها کاهش می یابد و متعاقباً ترانزیستورهای بیشتری در داخل یک تراشه قرار می گیرند.

چهارمین عامل، انباشته شدن تراشه های سه بعدی است که در آن 16 مدار مجتمع یا بیشتر به صورت عمودی متصل می شوند تا به عنوان یک تراشه واحد عمل کنند.

در واقع تعداد ترانزیستورها رابطه مستقیمی با قدرت و عملکرد تراشه دارد و هر چه تعداد ترانزیستورها در یک تراشه بیشتر باشد قدرت و عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید:

  • نسل چهاردهم پردازنده های اینتل معرفی شد
  • اتهامات سخت اینتل علیه AMD؛ او یک فریبکار است
  • لپ تاپ لنوو با پردازنده جدید Core Ultra اینتل رسما معرفی شد
  • لپ تاپ ایسر Swift Go 14 با پردازنده جدید اینتل و قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد

نظر کاربران Tecrato در مورد اولین تراشه اینتل چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

مقاله اولین تراشه اینتل با یک تریلیون ترانزیستور در سال 2030 ساخته می شود اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with Technology نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.