اولین واکنش ها به عملکرد مدل o1. هوش مصنوعی استدلال OpenAI چگونه به وجود آمد؟ – بارها و بارها

اولین واکنش ها به عملکرد مدل o1. هوش مصنوعی استدلال OpenAI چگونه به وجود آمد؟ – بارها و بارها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

پس از عرضه مدل o1 توسط OpenAI، کاربران ChatGPT توانستند در این مدت کوتاه با قابلیت های این مدل ها آشنا شوند. این مدل ها در پروژه ای با اسم رمز «توت فرنگی» توسعه یافته اند.

اطلاع رسانی کند بحران تکنولوژیکمدل o1 گامی به سوی پیشرفت است هوش مصنوعی آنها مورد توجه قرار می گیرند، اما تاکنون واکنش ها نسبت به عملکرد آنها متفاوت بوده است. یکی از دلایل اصلی این بررسی های متفاوت شاید شایعات گسترده ای باشد که قبل از انتشار این نسخه منتشر شد و باعث شد تا کاربران به صورت اغراق آمیز درباره قابلیت های آن خیال پردازی کنند.

مدل o1 در پردازش مسائل ساده مشکل دارد.

به نظر می رسد مدل های جدید o1 از نظر توانایی استدلال و پاسخ به سوالات پیچیده از GPT-4o پیشرفته تر هستند، اما هزینه استفاده از آنها بسیار بالاتر است. همچنین سرعت پردازش و استفاده از ابزارهای چندوجهی در این مدل ها نسبت به نسخه های قبلی کمتر است. OpenAI اذعان می‌کند که GPT-4o هنوز بهترین انتخاب برای اکثر برنامه‌ها است و مدل‌های o1 بیشتر با کارهای ساده دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از محققان هوش مصنوعی، راوید شوارتز زیو، معتقد است که مدل جدید o1 پیشرفت قابل توجهی ندارد و اگرچه در برخی زمینه ها بهتر عمل می کند، اما در همه جنبه ها پیشرفت نکرده است. این مدل ها برای سوالات پیچیده و موضوعات مهم مناسب هستند. اما اکثر کاربران برای این نوع سوالات از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند.

یکی از ویژگی های مدل های o1 توانایی تفکر در چند مرحله قبل از پاسخ به سوالات است. این ویژگی به مدل اجازه می دهد تا مشکلات را به مراحل کوچکتر تقسیم کند و به بهترین راه حل ها برسد. اگرچه این روش جدید نیست و قبلاً در سیستم های دیگر استفاده شده است، اما تا همین اواخر امکان پذیر نبود.

از سوی دیگر، مدل جدید o1 به دلیل نیاز به پردازش گسترده برای آرگومان های چند مرحله ای، هزینه های بالایی دارد. علاوه بر توکن های ورودی و خروجی، این مدل ها به دلیل مراحل پردازش کوچک، هزینه های اضافی نیز توسط کاربر پرداخت می کنند. بنابراین، استفاده از این مدل ها برای مسائلی که نیاز به استدلال پیچیده دارند، توجیه می شود.

با وجود این ویژگی ها، بسیاری از کاربران ناراضی هستند زیرا مدل های o1 انتظارات بالای آنها را برآورده نمی کنند. این موضوع به شایعات گسترده قبل از عرضه این مدل ها برمی گردد. بسیاری از مردم تصور می‌کردند که این مدل‌ها نوعی هوش عمومی مصنوعی (AGI) با قابلیت‌های شگفت‌انگیز هستند، اما مدیر عامل OpenAI تاکید کرد که o1 هنوز به سطح AGI نرسیده است.

به طور کلی، هوش مصنوعی o1 عمدتا برای تجزیه و تحلیل مشکلات پیچیده و ارائه راه حل های دقیق استفاده می شود، اما هزینه های بالای آنها و برخی محدودیت ها باعث می شود که GPT-4o همچنان انتخاب بهتری برای بسیاری از کاربران باشد.

بیشتر بخوانید:

  • متا عکس های ویرایش شده با هوش مصنوعی را با برچسب های جدید نشان می دهد
  • ظرفیت فوق العاده هوش مصنوعی جدید گوگل؛ برای درک بهتر مشکلات پیچیده، یادداشت ها را به پادکست های صوتی تبدیل کنید
  • o1 هوش مصنوعی با قابلیت «استدلال» معرفی شد. گامی دیگر به سوی ظاهری انسانی تر

محتوای اولین بازخورد در مورد عملکرد مدل o1; هوش مصنوعی استدلال OpenAI چگونه به وجود آمد؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.