اولین ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد چه بود؟ + فیلم

اولین ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد چه بود؟  + فیلم

اولین ویدیوی یوتیوب با کیفیت پایین یک ماه قبل از راه اندازی بتا عمومی پلتفرم در می 2005 پست شد.

به گزارش صبح به نقل از خبرآنلاین; این روزها یوتیوب یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین وب سایت های دنیاست و مخاطبان بی شماری دارد.

در این وب سایت پرطرفدار می توانید انواع ویدیوها را تماشا کنید، از دستور پخت و نحوه استفاده از ابزارهای مختلف گرفته تا فیلم های آموزشی، روانشناسی، سرگرمی و بسیاری از مقوله های دیگر.

اولین ویدیویی که در این وب سایت قرار گرفت چه بود؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم.

اولین ویدئوی وبسایت یوتیوب هجده سال پیش توسط شخصی به نام کریم جاوید با عنوان “من در باغ وحش هستم” منتشر شد. او که یکی از بنیانگذاران یوتیوب است، این ویدئو را یک ماه قبل از راه اندازی نسخه بتا یوتیوب در می 2005 منتشر کرد و پس از خروج از یوتیوب در سال 2005، به یکی از منتقدان اصلی تغییرات جدید در این پلتفرم تبدیل شد.

 

ویدیوی “من در باغ وحش” چیست؟

اولین ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد یک ویدیوی 18 ثانیه ای از یکی از بنیانگذاران یوتیوب کریم در مقابل قفس گروهی از فیل ها در باغ وحش سن دیگو است. او در این ویدئو می گوید: “خب، ما الان اینجا مقابل فیل ها هستیم. نکته جالب در مورد این حیوانات این است که آنها خرطوم های بلندی دارند که بسیار جالب است. در این مورد می توان چیزهای زیادی گفت.”

این ویدیو که کیفیت پایینی هم دارد، یک ماه قبل از راه اندازی نسخه بتای عمومی این پلتفرم در می 2005 در یوتیوب قرار گرفت. در آن زمان، ایده اعضای تیم یوتیوب این بود که از آن به عنوان دوستیابی استفاده کنند. سایتی که قادر به ایجاد، انتشار و اشتراک گذاری ویدیوها به صورت آنلاین است.

بر اساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شد، کریم در سال 2005 یوتیوب را ترک کرد و سپس در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد و در سال 2006 حدود 137000 سهم از سهام گوگل را به دست آورد که در آن زمان ارزش داشت. حدود 64 میلیون دلار بود.

کریم بعد از جدایی از یوتیوب چه کرد؟

1682412261 989 اولین ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد چه بود؟

از زمان جدایی از یوتیوب، او به یکی از منتقدان سرسخت تغییرات این وبسایت تبدیل شده است. در سال 2013، کریم مخالفت خود را با الزام کاربران یوتیوب به داشتن یک حساب Google+ برای اشتراک گذاری نظرات خود در یوتیوب اعلام کرد.

هشت سال بعد، در سال 2021، کریم توضیحات ویدیوی “من در باغ وحش هستم” را تغییر داد تا اعتراض خود را به حذف تعداد نپسندیدن ها در ویدیوهای یوتیوب نشان دهد. او این ویدیو را شرح داد: «وقتی همه یوتیوب‌برها موافق هستند که دوست نداشتن ایده احمقانه‌ای است، باید اینطور باشد!» بالاخره این آپدیت یوتیوب حذف شد.

کریم پس از ترک یوتیوب Y Ventures را تأسیس کرد که قبلاً Youuniversity Ventures نامیده می شد که در شرکت هایی مانند Airbnb، Reddit و Eventbrite سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش وب سایت fresherslive، دارایی خالص این مهندس نرم افزار آمریکایی که اصالتا بنگلادشی دارد، در سال 2023 حدود 300 میلیون دلار برآورد شده است.

متن اولین ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد چه بود؟ + فیلم اول صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.