اگزینوس ۲۴۰۰ در مقابل اسنپدراگون ۸ نسل ۳؛ بازگشتی باشکوه برای سامسونگ؟ – بارها و بارها

اگزینوس ۲۴۰۰ در مقابل اسنپدراگون ۸ نسل ۳؛  بازگشتی باشکوه برای سامسونگ؟  – بارها و بارها

محتوای Exynos 2400 در مقابل Snapdragon 8 نسل 3. بازگشتی باشکوه برای سامسونگ؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

در این مقاله قصد داریم بسازیم Exynos 2400 vs Snapdragon 8 Gen 3 verify به گفته سامسونگ، این تراشه عملکرد بهتری نسبت به نسل های قبلی دارد.

سامسونگ در تاریخ 17 ژانویه رسما از سری گلکسی اس 24 رونمایی کرد. پس از استفاده انحصاری از پردازنده های اسنپدراگون کوالکام در گوشی های گلکسی اس 23 سال گذشته، این شرکت امسال تراشه های اگزینوس بومی خود را به بازار آورد. Exynos 2400 در Galaxy S24 و Galaxy S24+ در اکثر کشورهای جهان استفاده می شود. در کانادا، چین و ایالات متحده، همین گوشی ها از پردازنده Snapdragon 8 Gen For Galaxy استفاده می کنند. با این حال، گلکسی اس 24 اولترا تنها از تراشه نسل سوم اسنپدراگون 8 اورکلاک شده استفاده می کند. بنابراین تفاوت بین Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 چیست؟ آنها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • گلکسی اس 24 پلاس با تراشه اسنپدراگون در همه بازارها عرضه خواهد شد
  • هدف سامسونگ برای سال 2024 کسب درآمد 8.8 میلیارد دلاری در بازار تراشه است
  • صفحه نمایش Galaxy S24 Plus در مقایسه با Galaxy S24 Ultra کیفیت تصویر واضح تری را ارائه می دهد
  • بهترین ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در سری Galaxy S24

Exynos 2400 vs Snapdragon 8 Gen 3

Exynos 2400 با استفاده از نسل سوم فرآیند ریخته گری 4 نانومتری سامسونگ (4LPP+/SF4P) ساخته شده است، در حالی که Snapdragon 8 Gen 3 با استفاده از نسل دوم فرآیند 4 نانومتری TSMC (N4P) ساخته شده است. هر دو پردازنده از جدیدترین هسته های پردازشی ARM استفاده می کنند، اما Snapdragon 8 3G دارای یک CPU هشت هسته ای است، در حالی که Exynos 2400 دارای یک CPU ده هسته ای است.

واحد پردازش مرکزی (CPU)

Snapdragon 8 Gen 3 دارای یک هسته CPU Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز است، در حالی که Exynos 2400 دارای یک هسته CPU Cortex-X4 با سرعت کلاک 3.2 گیگاهرتز است. Snapdragon 8 Gen 3 دارای سه هسته Cortex-A720 Cortex-A720 Corte GHz با فرکانس 3. – هسته های CPU A720 در 2.96 گیگاهرتز. در مقایسه، Exynos 2400 دارای دو هسته CPU Cortex-A720 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز و سه هسته CPU Cortex-A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز است. نسل سوم اسنپدراگون 8 تنها دارای دو هسته کم مصرف CPU-A52 Cortex است. هسته ها و سرعت کلاک آن 2.27 گیگاهرتز است.در مقایسه، Exynos 2400 دارای چهار هسته CPU Cortex-A520 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز است. هر دو تراشه از ذخیره سازی UFS 4.0 و رم LPDDR5X پشتیبانی می کنند.

اگزینوس ۲۴۰۰ در مقابل اسنپدراگون ۸ نسل ۳؛  بازگشتی باشکوه برای سامسونگ؟  – بارها و بارها
Exynos 2400 vs Snapdragon 8 Gen 3

پردازنده گرافیکی (GPU)

پردازنده گرافیکی داخل اسنپدراگون 8 نسل 3 Adreno 750 است و در حال حاضر یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی در بخش گوشی‌های هوشمند است. از نظر عملکرد گرافیکی، حتی از تراشه A17 Pro اپل نیز قدرتمندتر است. Exynos 2400 دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 940 است که از جدیدترین و بهترین فناوری پردازنده گرافیکی AMD، RDNA3 استفاده می کند. هر دو تراشه از ردیابی پرتوهای مبتنی بر سخت‌افزار و VRS (Shading نرخ متغیر) برای بازی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند بازی‌های سطح بالا را بدون دردسر و روان اجرا کنند. با این حال، باید دید که آیا Exynos 2400 می تواند عملکرد اوج خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند یا خیر.

cc
Exynos 2400 vs Snapdragon 8 Gen 3

هر دو تراشه دارای صفحه نمایش QHD+ با نرخ نوسازی 144 هرتز هستند، اما اگزینوس 2400 می تواند از صفحه نمایش 4K با نرخ رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی کند، در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 3 قادر به نرخ تازه سازی تا 60 هرتز با وضوح 4K است. . هر دو پردازنده از نرخ نوسازی متغیر، HDR و بازی HDR پشتیبانی می کنند.

تراشه های اگزینوس از نظر کارایی، حرارتی و عملکرد بدتر از همتایان اسنپدراگون خود هستند. با این حال، سامسونگ می گوید از فناوری جدید تراشه FOWLP (Fan-Out Wafer Level Packaging) استفاده کرده است که عملکرد حرارتی بسیار بهتری را ارائه می دهد، بنابراین تراشه می تواند حداکثر عملکرد را برای مدت طولانی تری حفظ کند. فقط آزمایش‌های واقعی نشان می‌دهد که آیا Exynos 2400 می‌تواند با عملکرد و راندمان انرژی Snapdragon 8 Gen 3 مطابقت داشته باشد یا خیر.

واحدهای پردازش عصبی (NPU) و هوش مصنوعی

هر دو تراشه دارای NPU (واحدهای پردازش عصبی) بسیار قدرتمند با پشتیبانی از پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه هستند. بنابراین، دستگاه برای پردازش هوش مصنوعی نیازی به اتصال به اینترنت ندارد و بسیاری از این موارد می تواند به صورت آفلاین در خود دستگاه رخ دهد. سخت است که بگوییم کدام NPU قبل از آزمایش و انجام وظایف مختلف هوش مصنوعی بهترین عملکرد را دارد. هر دو تراشه می‌توانند متن به تصویر، تصویر به متن، پیشنهادات ترجمه و بهبود زبان و پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در حین ثبت تصاویر و ویدیوها با استفاده از دوربین‌های گوشی ایجاد کنند.

1705658092 911 اگزینوس 2400 در مقابل اسنپدراگون 8 نسل 3؛ بازگشتی باشکوه

اتصال بیسیم

هر دو پردازنده مودم های 5G را با پشتیبانی از mmWave 5G و sub-6GHz 5G به طور کامل یکپارچه کرده اند. آنها همچنین از 2G، 3G و 4G LTE پشتیبانی می کنند. با این حال، Exynos 2400 حداکثر سرعت دانلود تا 12.1 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند، در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 3 حداکثر سرعت دانلود تا 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند. تعجب آور است که ببینید مودم اگزینوس از نظر تئوری سریعتر از کوالکام رهبر بازار است. هر دو تراشه از اتصالات ماهواره ای NTN برای ارتباطات ماهواره ای دو طرفه در غیاب یک شبکه سلولی معمولی در نزدیکی خود پشتیبانی می کنند. این ویژگی در مواقع اضطراری بسیار کاربردی است.

Snapdragon 8 3G دارای اتصال سریعتر Wi-Fi 7 و Bluetooth 5.4 است، در حالی که Exynos 2400 به Wi-Fi 6E محدود شده است و اگرچه سامسونگ به آن اشاره نمی کند، دارای بلوتوث 5.3 است. هر دو تراشه از BDS، Galileo، GLONASS و GPS پشتیبانی می کنند، اما Snapdragon 8 Gen 3 تنها تراشه ای است که از NavIC (سیستم موقعیت یابی ماهواره ای) پشتیبانی می کند. هر دو پردازنده از پورت های NFC و USB 3.2 Type-C (با DisplayPort) پشتیبانی می کنند.

اگزینوس 2400 در مقابل اسنپدراگون 8 نسل 3؛ که بهتر است؟

سخت است که بدانید کدام یک سریعتر است، زیرا هنوز آزمایش زیادی روی نسخه‌های Exynos گلکسی S24 یا Galaxy S24+ انجام نشده است. با این حال، بر اساس آمار عملکرد فاش شده و آزمایش AnTuTu که توسط یک یوتیوب بر روی گلکسی 24 مجهز به اگزینوس انجام شده است، به نظر می رسد اسنپدراگون 8 3G کمی سریعتر از اگزینوس 2400 باشد. نسل تراشه اسنپدراگون 8 امتیاز 1,819,945 را کسب کرد. این نرخ عملکرد بهینه 7 درصد برای اسنپدراگون 8 نسل 3 است.

هر دو تراشه به اندازه کافی برای کارهای روزمره و همچنین کارهای سنگین مانند بازی قدرتمند هستند. با این حال، باید دید که آیا سامسونگ مشکلات طولانی مدت تراشه‌های اگزینوس مانند گرم شدن بیش از حد، کاهش عملکرد و راندمان انرژی پایین را حل کرده است یا خیر. فقط زمان و آزمایش مناسب نشان می دهد که آیا Exynos 2400 همچنان این مشکلات را دارد یا خیر. حتی اگر تراشه اگزینوس به اندازه اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرتمند و کارآمد باشد، اکثر خریداران هیچ مشکلی با آن نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

  • نمونه تصاویر دوربین Galaxy S24 Ultra; مقایسه با iPhone 15 Pro Max و Galaxy S23 Ultra
  • محدودیت زبان هوش مصنوعی سری Galaxy S24. چه زبان هایی پشتیبانی می شوند؟
  • سری گلکسی اس 24 برای اولین بار تصاویر HDR را به اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک و واتس اپ می آورد.
  • گوشی های سری گلکسی اس 24 از تصاویر پس زمینه همیشه روشن پشتیبانی می کنند

نظر شما در مورد عملکرد Exynos 2400 در مقابل Snapdragon 8 Gen 3 چیست؟ آیا چیپ بومی سامسونگ شایسته حضور در پرچمداران جدید سامسونگ است؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

محتوای Exynos 2400 در مقابل Snapdragon 8 نسل 3. بازگشتی باشکوه برای سامسونگ؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.