ایلان ماسک دوباره از OpenAI شکایت کرد. دلیلش چیست؟ – بارها و بارها

ایلان ماسک دوباره از OpenAI شکایت کرد.  دلیلش چیست؟  – بارها و بارها

ایلان ماسک دوباره از OpenAI شکایت کرد. دلیلش چیست؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

ایلان ماسک تصمیم گرفته است دوباره از OpenAI و بنیانگذاران آن سام آلتمن و گرگ براکمن شکایت کند. وکلای ایلان ماسک در شکایت جدیدی که دوشنبه ارائه شده است، ادعا می‌کنند که مدیران OpenAI به نوعی او را گمراه کرده‌اند. آنها با استفاده از نگرانی های ماسک در مورد خطرات جدی استدلال می کنند هوش مصنوعیآنها او را متقاعد کرده اند که در ایجاد این شرکت مشارکت کند. این داستان را «نمونه کامل فداکاری و طمع» نامیده اند.


بیشتر بخوانید:

  • OpenAI موتور جستجوی SearchGPT را با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته معرفی کرد
  • هوش مصنوعی متا در فیس بوک، مسنجر و واتس اپ از زبان های بیشتری پشتیبانی می کند

ماسک: شرکت OpenAI فقط کلمات است! فقط ادعا کنید!

به گفته وکلای آلتمن و براکمن، آنها به شدت ماسک را تعقیب کرده اند تا او را متقاعد کنند که یک شرکت غیرانتفاعی به نام OpenAI راه اندازی کند که هدف آن ساخت هوش مصنوعی به روشی ایمن است که به بشریت کمک کند. اما وکلای دادگستری ادعا می کنند که همه اینها “جملاتی کاملاً توخالی بود که آلتمن برای رسیدن به اهدافش از آنها استفاده کرد.”

وکلای ماسک گفتند: ماسک پس از قرار دادن نام خود در پروژه، زمان زیادی را اختصاص داد، ده ها میلیون دلار سرمایه اولیه پرداخت کرد و دانشمندان برجسته هوش مصنوعی را به OpenAI جذب کرد. داستان های دراماتیک شکسپیر.

این شکایت همچنین ادعا می کند که به ماسک گفته شده است که OpenAI دانشمندان برتر را برای رقابت با DeepMind گوگل در مسابقه ساخت هوش مصنوعی عمومی (AGI) استخدام می کند. اما وکلا ادعا کردند که این شرکت پس از نزدیک شدن به ساخت AGI یک نهاد انتفاعی ایجاد کرده است.

آلتمن، ماسک و براکمن OpenAI را در دسامبر 2015 به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی غیرانتفاعی تأسیس کردند. ماسک در سال 2018 شرکت را ترک کرد، اما وکلای او در اولین شکایت گفتند که او “تا اواسط سپتامبر 2020 به حمایت از OpenAI ادامه داد.”

OpenAI اکنون خود را به عنوان یک شرکت “محدود انتفاعی” توصیف می کند. در سال 2019، OpenAI یک LP، ترکیبی از نهادهای انتفاعی و غیرانتفاعی تأسیس کرد. OpenAI در یک پست وبلاگی در آن زمان گفت که این ساختار برای ارائه بازدهی محدود به سرمایه گذاران و کارمندان در صورتی که شرکت موفق به انجام ماموریت های خود شود، در نظر گرفته شده است.

وکلای ماسک حرکت به این ساختار ترکیبی را به عنوان “وسیله ای برای خود غنی سازی آلتمن و شرکای او” توصیف کرده اند که در مشارکت او با مایکروسافت مشهود است.

ماسک شرکت هوش مصنوعی xAI خود را در سال 2023 تاسیس کرد. ماموریت این شرکت انتفاعی “پیشبرد درک جمعی ما از جهان” است.

ماسک ابتدا از OpenAI و بنیانگذاران آن سام آلتمن و گرگ براکمن در ماه مارس شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت با شراکت با مایکروسافت، ماموریت غیرانتفاعی خود را به خطر انداخته است. OpenAI به این شکایت پاسخ داد و آن را “ناسازگار” و “متضاد” خواند و ایمیل هایی را بین مدیران OpenAI و ماسک برای رد ادعاهای خود منتشر کرد.

ماسک سپس در ماه ژوئن از شکایت خود علیه OpenAI، Altman و Brockman صرفنظر کرد، درست یک روز قبل از اینکه قاضی به آینده پرونده رسیدگی کند.

OpenAI، Altman و Brockman تا زمان انتشار این خبر در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

  • OpenAI یک مدل GPT ارزان تر و هوشمندتر را راه اندازی کرد
  • دانشمند ارشد سابق OpenAI در حال راه اندازی یک استارت آپ هوش مصنوعی است

منبع: اطلاعات داخلی

ایلان ماسک دوباره از OpenAI شکایت کرد. دلیلش چیست؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.