ایلان ماسک: هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ مشکل کمبود برق خواهد داشت! – بارها و بارها

ایلان ماسک: هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ مشکل کمبود برق خواهد داشت!  – بارها و بارها

مقاله ایلان ماسک: هوش مصنوعی در سال 2025 با مشکل کمبود برق مواجه خواهد شد! اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

الون ماسک او پیش بینی های جالبی در مورد پیشرفت فناوری ارائه کرده و معتقد است که پیشرفت سریع فناوری در آینده مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

ایلان ماسک اخیرا در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرد. او معتقد است که فناوری با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال پیشرفت است تا جایی که می‌تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند و در این مصاحبه تلفنی چشم‌اندازی از تسلا، آینده خودروهای خودران و روبات‌های انسان‌نما را نیز ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: آیا میجرنی با استاد هوش مصنوعی ایلان ماسک ارتباط برقرار خواهد کرد؟

ماسک می‌گوید: «ممکن است کمبود تراشه داشته باشیم، اما هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی با چنان سرعتی در حال گسترش هستند که در سال آینده برق و ترانسفورماتور دنیا تمام خواهد شد.»

او ادامه داد: “به نظر می رسد که محاسبات هوش مصنوعی هر 6 ماه یک بار 10 برابر می شود. بدیهی است که این نمی تواند برای همیشه با چنین سرعت بالایی ادامه یابد، وگرنه از جرم کیهان فراتر می رود. من هرگز چنین چیزی را ندیده ام. این تراشه ها بزرگتر از هر عجله طلایی است که تا به حال وجود داشته است. من فکر می‌کنم که ما واقعاً در آستانه بزرگ‌ترین انقلاب فناوری هستیم که تا به حال رخ داده است.»

وی ادامه داد: یک نفرین چینی وجود دارد که می گوید: امیدوارم در زمان های جالبی زندگی کنید، خب ما در جالب ترین زمان ها زندگی می کنیم و این باعث می شود کمی افسرده شوم، با خودم گفتم خوب اینها دنیا را می گیرند؟ آیا ما بی‌فایده می‌شویم؟» اما پاسخی که به خودم دادم این بود که آیا ترجیح می‌دهم آخرالزمان هوش مصنوعی را ببینم؟ «فکر می‌کنم دوست دارم آن را ببینم.»

او پیش بینی می کند: «محدودیت های محاسبات هوش مصنوعی بسیار قابل پیش بینی است. یک سال پیش کمبود چیپس وجود داشت. تراشه های شبکه عصبی اکنون به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که کمبود بعدی ترانسفورماتورهای کاهنده است. شما باید به آنها قدرت بدهید. اگر از یک شبکه برق بین 100 تا 300 کیلو ولت انرژی خارج شود باید به 6 ولت کاهش یابد که مقدار زیادی است و در آن صورت با کمبود برق مواجه خواهیم شد. من نمی توانم قدرت کافی برای اجرای همه تراشه ها را پیدا کنم. رشد همزمان وسایل نقلیه الکتریکی و هوش مصنوعی که به برق و ترانسفورماتورهای ولتاژ نیاز دارند، تقاضای زیادی برای تجهیزات الکتریکی و تولید برق ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش ایلان ماسک به تایید ETF بیت کوین
  • ایلان ماسک به دنبال جذب 6 میلیارد دلار بودجه برای xAI است
  • ایلان ماسک و مصرف مواد مخدر، موضوعی که مدیران تسلا را نگران کرده است
  • سختگیری عجیب ایلان ماسک در تولید خودروی جدید تسلا; کارمندان باید در کارخانه بخوابند!

نظر شما در مورد پیش بینی های ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظر خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما بمان.

 

مقاله ایلان ماسک: هوش مصنوعی در سال 2025 با مشکل کمبود برق مواجه خواهد شد! اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.