اینتل نسل چهاردهم پردازنده های دسکتاپ و موبایل Core HX – بازیگرها را معرفی کرده است

اینتل نسل چهاردهم پردازنده های دسکتاپ و موبایل Core HX – بازیگرها را معرفی کرده است

مقاله اینتل از پردازنده های موبایل و دسکتاپ نسل چهاردهم Core HX برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

اینتل آخرین نسل از پردازنده های موبایل و دسکتاپ Core HX را معرفی کرده است که عملکرد بالایی دارند و کار را برای رقبای خود سخت کرده اند.

اینتل امروز مجموعه کامل پردازنده‌های نسل چهاردهم موبایل و دسکتاپ خود را معرفی کرد، از جمله آخرین پردازنده‌های موبایل سری HX که قدرت برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ سال 2024 را تامین می‌کنند. نسخه‌های نسل، ارتقای نسل سیزدهم نسخه‌های موبایل Raptor Lake هستند که سال گذشته در نمایشگاه CES دیدیم.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • تراشه هوش مصنوعی Gaudi3 اینتل رسما معرفی شد
  • نسل چهاردهم پردازنده های اینتل معرفی شد
  • اتهامات سخت اینتل علیه AMD؛ او یک فریبکار است

نسل جدید پردازنده های Core HX برای تلفن های همراه و کامپیوترهای رومیزی

پرچمدار اینتل Core i9-14900HX در لپ تاپ های بازی دارای 24 هسته (هشت هسته عملکرد و 16 هسته کارآمد) و فرکانس توربو تا 5.8 گیگاهرتز است. این جدیدترین تراشه ها همچنین تا 192 گیگابایت DDR5-5600 را به همراه گسسته پشتیبانی می کنند. پشتیبانی از Wi-Fi 7، Bluetooth 5.4 و Thunderbolt 5.

همانند نسخه های دسکتاپ، اینتل تعداد هسته های موجود در نوع Core i7 را افزایش می دهد. پردازنده Core i7-14700HX اکنون با 20 هسته (هشت هسته عملکرد و 12 هسته کارآمد) عرضه می شود. این چهار هسته کارآمدتر از نسل سیزدهم Core i7 هستند و باید عملکرد بازی و چند رشته را بهبود بخشند.

اینتل نسل چهاردهم پردازنده های دسکتاپ و موبایل Core HX – بازیگرها را معرفی کرده است

اینتل تصمیم گرفته است آخرین Core i9-14900HX خود را با Ryzen 9 7945HX AMD مقایسه کند. که اولین پردازنده موبایلی است که دارای 3D V-Cache AMD است. در رزولوشن 1080p، Intel i9-14900HX در اکثر تست های اینتل، به استثنای Horizon Zero Dawn، Cyberpunk 2077 و Red Dead Redemption 2، بهتر از 7945HX عمل می کند.

اگرچه اینتل مقایسه ای با تراشه های نسل سیزدهم خود ارائه نکرده است. وقتی تراشه‌های دسکتاپ نسل چهاردهم را بررسی کردیم، متوجه شدیم که آنها از نظر نام و ماهیت به‌شدت به‌روزرسانی شده‌اند و عملکرد کافی برای پیشی گرفتن از بهترین CPU بازی دسکتاپ AMD را ندارند. ما باید منتظر بررسی ها باشیم تا ببینیم اینتل دقیقاً امسال چگونه با دستگاه های تلفن همراه کار می کند.

نسل چهاردهم پردازنده های اصلی جریان.

حال در مورد CPU های دسکتاپ باید بگوییم که اینتل نسل چهاردهمین پردازنده های دسکتاپ پرچمدار خود را امروز عرضه می کند. هجده پردازنده جدید از جمله پردازنده 549 دلاری Core i9-14900 پرچمدار با 24 هسته (هشت کارایی/16 عملکرد) در دسترس خواهد بود. اینها پردازنده های رومیزی نسل چهاردهم کم مصرف هستند که با توان پایه 65 وات کار می کنند و مدل Core i9 تا 219 وات تولید می کند.

Core i7-14700 بسیار شبیه به نوع K است و در مجموع 20 هسته دارد (هشت کارایی / 12 عملکرد). تراشه های برتر Core i5، i7 و i9 از حافظه DDR5-5600 و 192 گیگابایت پشتیبانی می کنند و همگی با مادربردهای سری 600 و 700 اینتل سازگار هستند.

بیشتر بخوانید:

  • لپ تاپ لنوو با پردازنده جدید Core Ultra اینتل رسما معرفی شد
  • لپ تاپ ایسر Swift Go 14 با پردازنده جدید اینتل و قابلیت های هوش مصنوعی معرفی شد
  • لپ تاپ ایسوس ZenBook 14 با پردازنده Intel Core Ultra معرفی شد

نظر شما در مورد پردازنده های Core HX برای دستگاه های موبایل و دسکتاپ چیست؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

.

منبع: TheVerge

مقاله اینتل از پردازنده های موبایل و دسکتاپ نسل چهاردهم Core HX برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.