این فیلم ها را قبل از جوکر ۲ تماشا کنید

این فیلم ها را قبل از جوکر ۲ تماشا کنید

به گزارش بامداد، فیلم جوکر 2 چه فیلمی در حال و هوای آثار مارتین اسکورسیزی باشد و چه موزیکال، تاثیرات زیادی از برخی آثار سینمایی گرفته است.

در این مقاله بهترین فیلم های الهام گرفته از فیلم جوکر تاد فیلیپس را که ارزش دیدن دارند را معرفی می کنیم و شما را با تاریخچه این ژانر از فیلم ها آشنا می کنیم. با ویجیاتو همراه باشید تا بهترین فیلم‌های پیش از تماشای Joker: Folie à Deux را معرفی کنیم.

بتمن ۲۰۲۲

طبیعتا اگر بتمن ساخته نمی شد، جوکر هم وجود نداشت. در واقع، جوکر نیمه تاریک‌تر و خشن‌تر از بتمن است. فیلم بتمن مت ریوز یک فیلم جنایی با مضمونی تاریک است که حال و هوای آن به شدت شما را به یاد جوکر 2019 می اندازد.

البته این نسخه از بتمن جوکر مخصوص به خود را دارد که در آخرین سکانس های فیلم فاش می شود. البته چنین جوکری هنوز غیر رسمی است و ممکن است در آینده تغییر کند. جوکر و بتمن شباهت های عمیقی دارند و هر دو در شهر تاریک گاتهام به دنبال هویت خاصی هستند. یکی راه تاریکی و دیگری راه امید و قهرمانی.

داستان آن داستان مبارزه جنایتکارانه شخصیت بروس وین با بازی رابرت پتینسون را روایت می کند. حالا دو سال از فعالیت های قهرمانانه بتمن در شهر گاتهام می گذرد و این بار او باید با شخصیت ریدلر که با روش های خشونت آمیز به دنبال کشف فساد در شهر گاتهام است، دست و پنجه نرم کند.

پادشاه کمدی

در مورد ارتباط فیلم های جوکر و سلطان کمدی صحبت های زیادی شده است. بنابراین حضور این فیلم در لیست جای تعجب ندارد. شخصیت های آرتور فلک و روپرت پاپکین هر دو کمدین های مبارزی هستند که اشتیاق بی پایان به رویاهای انقلابی دارند. جالب است بدانید که هر دو نفرت زیادی از مجری برنامه تلویزیونی دارند و رابرت دنیرو در هر دو فیلم حضور دارد.

هر دو فیلم درباره اکتشافات دردناک دو مرد هستند که اهداف یکسانی دارند و سعی می کنند به روش های مختلف به آنها برسند. بنابراین، هر دو روایت تراژدی خشن و بدبینانه ای دارند که از کمدی و خنده برای تأکید بر زندگی تلخ دو شخصیت آرتور و روپرت استفاده می کند.

این فیلم داستان روپرت پاپکین با بازی رابرت دنیرو را روایت می کند که کمدین و. او آرزو دارد شبیه الگوی خود، جری لنگفورد شود و از هر روشی برای رسیدن به این آرزو استفاده می کند.

راننده تاکسی

وقتی صحبت از حضور شخصیتی تنها در دل جامعه ای تحت ستم می شود، اولین فیلمی که به ذهن خطور می کند، شاهکار مارتین اسکورسیزی راننده تاکسی است. این فیلم عنصر تنهایی را به یکی از بزرگترین سوژه های سینما تبدیل کرد و بدون شک Joker 2019 از این ایده الهام گرفت.

این اثر هنری که توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شده است در عناصری مانند بیگانگی و تنهایی شبیه به جوکر تاد فیلیپس است. شخصیت اصلی در شهری زندگی می کند که او را فراموش کرده است و تنها راه دیده شدنش دست زدن به اقدامات ضد اجتماعی است که بعدها تبدیل به یک حرکت افراطی علیه مخاطب می شود. این دو فیلم راننده تاکسی و جوکر 2019 هر دو بازتابی از یکدیگر هستند.

این فیلم داستانی پر التهاب را در شهری فاسد روایت می کند که در آن شخصیت تروی بیکل یک راننده تاکسی معمولی است. این شخصیت از طریق یک سری فشارهای اجتماعی تصمیم می گیرد دست به کارهای عجیب و غریب و ضد اجتماعی بزند و خودش قانون را اجرا کند.

شوالیه تاریکی

فیلم کلاسیک کریستوفر نولان The Dark Knight یکی دیگر از عناوین بتمن است که مقدمه ای عالی برای جوکر 2 است.دوئل بین بتمن و جوکر از ابتدای خلق این دو شخصیت برای هر مخاطبی بسیار هیجان انگیز بوده و رویارویی سیاه و سفید در شهر نمادین گاتهام یکی از بهترین نمونه ها برای تفسیر دنیای تاریک جوکر است.

برای درک کامل رابطه بین یک ابرشرور و یک قهرمان، تماشای شوالیه تاریکی با بازی هیث ایگر افسانه ای ایده خوبی است. این فیلم به خوبی به روند تکامل دو شخصیت مختلف برای رسیدن به اهداف آزادیخواهانه خود و تبدیل شدن به نمادی بزرگ در شهر گاتهام می پردازد.

پس از وقایع فیلم اول با عنوان بتمن آغاز می شود، شهر گاتهام اکنون به دلیل تلاش های بتمن امن است. تا اینکه یک روز، فردی مرموز به عنوان جوکر، بانکی در شهر را سرقت می کند و با انجام یک سری فعالیت های تروریستی، یک نبرد روانی بزرگ بین خیر و شر را آغاز می کند.

روانی آمریکایی

در نگاه اول، American Psycho یک فیلم اسلشر عالی است که داستان یک تاجر موفق را روایت می کند که با همان لباس های گران قیمت غرق در خون می شود. اما در لایه های درونی، کاوش توهم است که با حماقت، قدرت، ثروت و بی معنایی روانی سروکار دارد.

این فیلم شبیه دنیای جوکر است که هر دو در مورد شخصیتی هستند که درون ذهن خود زندگی می کند و دیدگاه دیگران را درباره خودش قضاوت می کند. هر دو شخصیت آرتور فلک و پاتریک بیتمن دو تصویر متفاوت از وسواسی‌هایی هستند که بیش از پیش در دنیای بی‌معنی و نارسایی وجودشان فرو می‌روند.

این فیلم داستانی را به سبک کمدی ترسناک و سیاه روایت می کند که به نقد مصرف گرایی می پردازد. پاتریک بیتمن، شخصیت اصلی فیلم با بازی کریستین بیل، جوانی اهل نیویورک است که روزها فردی معقول و خوش پوش ظاهر می شود، اما شب ها روی دیگری از خود را نشان می دهد و دست به قتل های خشن می زند. .

ستاره ای متولد شده است

برای کسانی که نمی دانند، این اولین حضور لیدی گاگا در فیلم نیست. فیلم A Star Is Born فیلمی بود که زندگی هنری لیدی گاگا را تا حدودی تغییر داد. این فیلم از نظر فنی یک موزیکال است که در آن گاگا صدای خود را به مخاطبانش می‌رساند و در عین حال داستان ظهور ستاره‌ای را روایت می‌کند که برای موفقیت باید با شیاطین درونی‌اش مبارزه کند.

اگر شما یکی از کسانی هستید که به توانایی او برای بازی در نقش هارلی کوین شک دارید، A Star Is Born ممکن است نظر شما را تغییر دهد. البته او در این فیلم چکش کارتونی به دست نمی گیرد، بلکه به درگیری های روانی خاصی می پردازد و سعی می کند با روش های خاصی این درگیری ها را حل کند.

داستان فیلم درباره شخصیت جکسون با بازی بردلی کوپر است که نوازنده است اما به دلیل مشکل اعتیادش احساس ناامیدی می کند. تا اینکه با زنی به نام علی آشنا می شود که صدای زیبایی دارد. این آشنایی منجر به یک همکاری عالی می شود، اما درگیری زمانی خود را نشان می دهد که اعتیاد جکسون به مواد مخدر وارد مرحله جدی تری می شود.

سوینی تاد: آرایشگر شیطان صفت خیابان فلیت

چه کسی عاشق ژانر موزیکال باشد یا از آن متنفر باشد، این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که جوکر 2 قرار است سکانس های موسیقی داشته باشد. به همین دلیل تماشای فیلم موزیکال Sweet Todd با روایتی خشن و انتقام جویانه قبل از Joker 2 منطقی به نظر می رسد.

مردی که به دنبال انتقام در سفری برای خودیابی است که بی شباهت به شخصیت آرتور فلک نیست و هر دو روایت به اندازه کافی وحشتناک هستند. فیلم Sweet Todd فیلمی بدیع و موفق است که نشان می دهد گاهی جدی ترین فیلم ها می توانند سکانس های موزیکال هم داشته باشند.

داستان این فیلم ملودرام در دوران ویکتوریا روایت می شود و درباره شخصیتی به نام سوینی تاد است. آرایشگری شیطان صفت که مشتریانش را با تیغ می کشد و با شریک زندگی خود با گوشت آنها پای گوشت درست می کند. انگیزه او از این قتل ها انتقام از قاضی فاسدی به نام تورپین است که او را از خانواده اش جدا کرد.

چراغ های شهر

آثار چارلی چاپلین عموماً دیدگاه های عمیق اجتماعی و سیاسی را در دل یک کمدی پنهان می کنند و City Lights نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم داستان سرگردانی را روایت می کند که عاشق دختری نابینا می شود و در این رویا سعی می کند به مقبولیت بالایی در جامعه برسد.

یکی از موضوعات اصلی جوکر 2019 درباره سرخوردگی این شخصیت از جامعه و نحوه برخورد آن با او است. هر دو شخصیت در این فیلم سعی می کنند خود را غیر از آنچه واقعا هستند نشان دهند. اما این حقیقت تلخ که دارند خودشان را گول می زنند گاهی یقه شان را می گیرد.

خیابان های متوسط

اگرچه طرح فیلم Mean Streets بیشتر شبیه داستان های مافیایی پنکوین یا حتی بتمن است، اما غیرقابل انکار است که ایده فیلم منبع الهام مهمی برای فیلم جوکر تاد فیلیپس برای به تصویر کشیدن گاتهام شد. شباهت جوکر و چند فیلم اسکورسیزی بسیار مشهود است و فضای عمیقی به خود می گیرد.

حتی اسکورسیزی در مصاحبه ای فاش کرد که قرار است خودش فیلم جوکر را کارگردانی کند، اما به دلایل شخصی از این پروژه کناره گیری کرد. به همین دلیل است که می توانید آثار مارتین اسکورسیزی را تماشا کنید تا دریابید که او چگونه می تواند دنیای جوکر را بازسازی کند.

داستان در مورد چهار جوان در همسایگی ایتالیای کوچک است که قصد دارند به موفقیت مالی بزرگی دست یابند که یا با راه اندازی یک تجارت بزرگ و یا با انجام یک سری فعالیت های مجرمانه امکان پذیر است.

مردی که می خندد

شاید باورش سخت باشد که فیلمی از دهه 20 منبع الهام خوبی برای تاد فیلیپس بود. با این حال، The Man Who Laughs از نظر موضوع و دید هنری شباهت های زیادی با دنیای جوکر تاد فیلیپس دارد. روایت مرد بیگانه و طرد شدن او از سوی جامعه همیشه جایگاه ویژه ای در اکران سینما داشته است.

این فیلم اساساً دلیل خلق شخصیت جوکر است. این فیلم بر اساس رمانی از ویکتور هوگو، داستان مردی را روایت می‌کند که صورتش توسط سلطنت زخمی شده و لبخندی همیشگی بر لبانش نقش بسته است. این مرد مدام توسط جامعه تحقیر می شود. آیا با چنین طرحی آشنایی ندارید؟ این فیلم همچنین داستانی عاشقانه با مضمونی تاریک و ترسناک اکسپرسیونیستی را روایت می کند.

هنگامی که یک نجیب زاده از بوسیدن دست پادشاه ظالم جیمز در سال 1960 امتناع می کند، پادشاه او را اعدام می کند و صورت پسرش را زخمی می کند. چنین زخمی باعث می شود پسرش همیشه لبخند بر لب داشته باشد.

حرف آخر

فیلم جوکر 2019 نوع متفاوتی از شخصیت معروف جوکر را نشان داد. شخصیتی از دل جامعه که هرکسی می تواند باشد. فیلم جوکر فضایی ایجاد کرد که تاریخچه ای عمیق در پس خود داشت. تاد فیلیپس برای ساخت این فیلم از تمامی فیلم های موفق و عالی به خصوص آثار مارتین اسکورسیزی الهام گرفته است. در این لیست بهترین فیلم هایی که باید قبل از تماشای Joker: Folie à Deux ببینید را معرفی کردیم. هر کدام از این فیلم ها ارتباط تنگاتنگی با دنیای جوکر دارند و تماشای آن ها می تواند برای طرفداران این فیلم لذت بخش باشد.

منبع: فرارو