این یک وانت رنو است. حرفه ای ترین کامیون دنیا با ظاهری جذاب: بازیگرها

این یک وانت رنو است. حرفه ای ترین کامیون دنیا با ظاهری جذاب: بازیگرها

کامیون رنو با ظاهری فوق حرفه ای وارد بازار شوید. این کامیون از 3 کشور عبور می کند و در آینده به بازار سایر کشورها خواهد رسید.

وانت بارها برای چند سال به عنوان وانت شناخته می شدند و برای جابجایی بار مورد استفاده قرار می گرفتند. اما حالا یکی داشته باش ون حتی در نوع ایرانی کلمه «ثروتمند» را در ذهن تداعی می کند. این به این دلیل است که امروزه از وانت بارها برای تفریح، مسافرت و فعالیت های تفریحی مانند آفرود استفاده می شود.

راهنمای خرید بازیگرها

در نمونه های ایرانی می توان به کامیون های KMC T8 و KMC T9، کامیون های کلوت، کامیون های کاپرا 2، فوتون و … اشاره کرد که فروش خوبی در بازار کشور دارند. به خصوص کامیون KMC T8 که این عنوان را یدک می کشد. پرفروش ترین وانت ایران بکشید

اما به کامیون رنو می رسیم که قرار است در کشور آرژانتین تولید شود و در سال 2026 به بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی برسد، در این مقاله شما را با این کامیون فرانسوی آشنا می کنیم.

کامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شد

تولید پیکاپ در دنیا رو به گسترش است و بسیاری از کشورهای شیک در صنعت خودرو وارد این عرصه شده اند. در کنار تمامی کشورهای تولید کننده پیک آپ پیشرفته جای خالی فرانسه احساس می شد و با ورود رسمی رنو به این بازار، فرانسه نیز خود را نشان خواهد داد.

رنو قصد دارد یک مدل کامیون را در کارخانه سانتا ایزابل در کوردوبا، آرژانتین تولید کند و آن را در سال 2026 به بازار آمریکای مرکزی و جنوبی معرفی کند.

کامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شدکامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شد

این خودرو بر اساس مدل مفهومی ساخته شده است. کانسپت رنو نیاگارا توسعه یافته است و قرار است جانشین آن باشد. رنو اروخ بر اساس پیش بینی شرکت رنو، سالانه 65 هزار دستگاه از این خودرو ساخته می شود که 30 درصد آن در بازار داخلی آرژانتین و 70 درصد در بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی به فروش می رسد. قطعا با توجه به علاقه برزیلی ها به خودروهای آفرود، مشتری اصلی این کامیون احتمالا برزیل خواهد بود.

کامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شدکامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شد

پیکاپ تراک رنو بر اساس پلت فرم RGMP و رنو کاردیان نیز بر اساس همین پلت فرم توسعه یافته است. RGMP از موتورهای الکتریکی و هیبریدی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، پلت فرم فوق الذکر رنو برای توسعه خودروهای 4 چرخ محرک با طول 4-5 متر و فاصله بین دو محور 2.6-3 متر مناسب خواهد بود.

کامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شدکامیون رنو در سال 2026 وارد بازار خواهد شد

وانت رنو احتمالا 4.9 متر طول و 2.95 متر فاصله بین دو محور خواهد داشت. این خودرو در بازار آمریکای لاتین با فیات تورو، شورولت مونتانا و فورد ماوریک رقابت خواهد کرد. البته مانند دیگر پروژه های مشترک رنو و نیسان، نیسان نیز پیکاپ اختصاصی خود را بر اساس این پلت فرم خواهد داشت. پیکاپ های رنو آلاسکا و نیسان فرانتیر در حال حاضر در خط تولید رنو واقع در آرژانتین تولید می شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد طراحی کامیون های رنو چیست؟ آیا ممکن است روزی این کامیون وارد ایران شود؟ لطفا نظرات خود را برای ما در میان بگذارید.