با بهترین خوانندگان پاپ ایرانی آشنا شوید. اندلرن

با بهترین خوانندگان پاپ ایرانی آشنا شوید.  اندلرن

در این مطلب به معرفی بهترین و محبوب ترین خوانندگان پاپ ایرانی می پردازیم. طرفداران موسیقی پاپ، با اندلرن بهترین خوانندگان پاپ ایرانی همراه باشید.

تصور کنید در حال رانندگی با ماشین و لذت بردن از مناظر زیبای طبیعت در جاده های شمال کشور هستید. حتما دوست دارید در این جاده زیبا آهنگ شادی از بهترین خواننده پاپ فارسی در ذهنتان به یادگار بماند و چه آهنگی بهتر از موسیقی پاپ ایرانی باشد. از سال‌های اخیر تاکنون شاهد بوده‌ایم که خوانندگان تاثیرگذار پاپ ایرانی در داخل و خارج از کشور لحظات به یاد ماندنی را برای ما رقم زدند. اگر شما هم می خواهید بهترین خوانندگان پاپ ایرانی را بشناسید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

محبوب ترین خوانندگان پاپ فارسی.

در این قسمت به معرفی چند خواننده مطرح و شناخته شده پاپ ایرانی می پردازیم. تا پایان مقاله با اندلرن همراه باشید:

محسن چاوشی

یکی از بهترین خواننده های پاپ ایرانی، محسن چاوشی است. صدای او فوراً در بین خوانندگان دیگر قابل تشخیص است. چون هم صدایش است و هم شیوه خوانندگی اش. او نه تنها در ایران بلکه در بین فارسی زبانان جهان پیروان بی شماری دارد. صدا و سبک خاص او باعث شده تا در موسیقی ایرانی لقب آقای خاص را به او بدهند.

محسن چاوشی متولد خرمشهر و اصالتا کرد متولد 17 مرداد 1358 است و در زمان جنگ و پس از اشغال خرمشهر خانواده وی به شهرهای کرمانشاه، مشهد و در نهایت تهران مهاجرت کردند. اولین آلبوم این خواننده مهم پاپ کشور به صورت غیر رسمی با نام «نفرین» منتشر شد. و اولین آلبوم رسمی این خواننده به نام “یک شاخه از نیلوفر” جهشی بزرگ در محبوبیت محسن چاوشی رقم زد.

در سال ۱۳۸۷ پس از پنج سال فعالیت مخفیانه و ساخت سه آهنگ دیگر، توانست مجوز رسمی شعبه نیلوفر آبی را از وزارت ارشاد دریافت کند. این خواننده با صدا و صدای منحصربه‌فرد خود آهنگ «سنگ صبور» را در سال ۱۳۹۵ برای فیلم قنطورس خواند که برنده جایزه بهترین آهنگ جشنواره بین‌المللی فیلم پاکستان برای محسن چاوشی و اردوان کامکار شد. وی همچنین برنده جایزه بهترین موسیقی متن فیلم قنطورس از جشنواره حافظ شد. آهنگ شیرین بهترین خواننده پاپ فارسی از سریال «شهرزاد» صدای او را در ذهن مردم ماندگار کرد و باعث محبوبیت این سریال شد.

مرتضی پاشایی

بهترین خوانندگان پاپ فارسی.

او یکی از زیباترین خوانندگان پاپ ایران بود که متاسفانه در دوران جوانی و شهرتش دار فانی را وداع گفت. او در عمر کوتاه خود طرفداران بی شماری را جذب کرد. مرتضی پاشایی بهترین خواننده پاپ سال 1392 که با آلبوم موسیقی «یکی عجله» با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرت رسید. مرتضی درباره این آلبوم گفت: یکی هست، دلیل آشنایی من و مردم است.

تولد او در 9 مرداد 1363 و مرگ دردناکش بر اثر سرطان معده در 2 آبان 1393 همه دوستدارانش را اندوهگین کرد. او توانست دو کنسرت یکی در مشهد و دیگری در جزیره خارک اجرا کند. مرتضی ترانه های زیادی خوانده بود که پس از مرگش توسط دوستان و همکارانش در آلبومی به نام «اسمش اشکه» منتشر شد. او از کودکی به موسیقی علاقه داشت و از سیزده سالگی گیتار می زد.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین گروه های پسر کی پاپ

محمد اصفهانی

بهترین خوانندگان پاپ ایرانی.

یکی از خوانندگان موفق پاپ ایران، محمد اصفهانی است که دکترای پزشکی عمومی گرفته است. او توانست با اساتیدی چون محمدرضا شجریان و علی جهاندار خواننده و ترانه سرای پاپ و سنتی ایرانی شود. محمد اصفهانی اصالتا اصفهانی است اما در ۲۳ تیر ۱۳۴۵ در تهران به دنیا آمد.

از آثار او می توان به آلبوم های شکوه، بی فردا، برکت، نون و دلقک، ولایت عشق، اخراجی، تنها ماندم، فصل، هفت سین، گلچین و ماه غریبستان اشاره کرد. آلبوم ظهر و دلقک او که درباره چارلی چاپلین است به دلیل پرداختن به معضلات اجتماعی آن زمان بسیار معروف شد و تا به امروز یکی از پرفروش ترین خوانندگان ایران است.

محسن یگانه یکی از بهترین خواننده های پاپ فارسی

بهترین خوانندگان پاپ فارسی.

یکی دیگر از خواننده های محبوب پاپ ایران، محسن یگانه است که در سوم اردیبهشت ۱۳۶۴ در گمبد کابوس به دنیا آمد. حرفه او خواننده، آهنگساز، آهنگساز و تهیه کننده موسیقی است. او اولین موسیقی خود را با نام «دلمو نشکن» با همکاری محسن چاوشی و حامد هاکان ارائه کرد. اولین آلبوم آنها پس از دریافت مجوز “نفس های بی هدف” بود.

پدرش محمدرضا یگانه از شهدای جنگ ایران و عراق و مادرش استاد دانشگاه است. او با شنیدن آهنگ بی کلام «گل گندم» از آلبوم «بهار من» شاد مهر عقیلی به موسیقی پاپ علاقه مند شد. از دیگر آلبوم های او می توان به «رگ خواب، حباب، نگاه من و آهنگ بهت قول من دم» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: با بهترین طبل های بازار ایران آشنا شوید

ناصر عبداللهی

بهترین خواننده پاپ ملی

یکی دیگر از خوانندگان محبوب پاپ ایران، ناصر عبداللهی است که در 19 دی ماه 1349 در بندرعباس به دنیا آمد. او در عمر کوتاه خود توانست با خواندن آهنگ ناصریه جمعیت زیادی را مجذوب خود کند. ناصر عبداللهی خواننده، ترانه سرا، تنظیم کننده، نوازنده و آهنگساز ایرانی بود که در ۸ آذر ۱۳۹۵ در سن ۳۵ سالگی پس از بستری شدن در بیمارستان هاشمی نژاد تهران درگذشت.

از ترانه‌های حماسی او می‌توان به «یاد دارم بچه‌های کوچه، سرافراز و به سبک خودمان» اشاره کرد. ترانه های مذهبی او که برخی آن را بهترین خواننده پاپ ایران می خوانند، شهرت زیادی پیدا کرد، مانند: «مهرعلی و زهرا، احمد ثانی یا فاطمه و مهر دلبر». ناصر از همسر اولش سه پسر و از همسر دومش یک دختر دارد. شعر عاشقانه او در چهارچوب موسیقی ایرانی یکی از ترانه های اوست: «تو ای عشق من ماه من به تو نگفتم و راز».

احسان خواجه امیری

خوانندگان محبوب پاپ ایران

بهحسن خواجه امیری یکی از ماندگارترین خوانندگان پاپ ایران است. او فرزند ایرج خواجه امیری یکی از بهترین خوانندگان پاپ ایران است. وی در 16 آبان 1363 در تهران به دنیا آمد. احسان از 5 سالگی شروع به تمرین آواز کرد و در 8 سالگی به کلاس سنتور و ویولن رفت و نزد خواهرش نواختن پیانو را آموخت.

او 12 ساله بود که برای یک برنامه تلویزیونی کودک آهنگ ساخت. از آلبوم های اومی می توان به «من و بابا 1380، برای اولین بار 1384، سلام اخر 1386، یه نفره از فردا، 1389 عاشقانه ها 1391، سی سال 1395، شهر دیوانه 1397» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جونگ کوک، محبوب ترین عضو BTS

حجت اشرف زاده

خوانندگان موفق پاپ ایران

او خواننده، نوازنده و ترانه سرای ایرانی است که یکی از بهترین خوانندگان پاپ ملی است. وی در 21 دی 1358 در نیشابور به دنیا آمد.حجت اشرف زاده از شاگردان اساتیدی چون محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان و محسن نافر بود. از آلبوم های اومی می توان به «شرح ساسک، ماه و ماهی، بابان جنون و خاتون» اشاره کرد.

بهنام بانی

زیباترین خوانندگان پاپ فارسی.

خواننده و ترانه سرای پاپ یکی از پرطرفدارترین خوانندگان ایران است و در 20 اسفند 1366 در دامغان به دنیا آمد. خواننده سرشناسی که به تلاوت قرآن و اجرای کنسرت های شاد زیادی پرداخت.

بیشتر بخوانید: بهترین عکس های لیزا

لیست خوانندگان پاپ ایرانی خارج از کشور

همانطور که می دانید بهترین خوانندگان پاپ فارسی از گذشته های دور تا امروز افراد زیادی بودند که هر کدام طرفداران خاص خود را داشتند و دارند. در این مطلب با خوانندگان پاپ ایرانی خارج از کشور و بهترین خوانندگان پاپ داخلی آشنا می شویم.

معین یکی از بهترین خوانندگان پاپ ایران در تاریخ

معین لیست خوانندگان پاپ ایرانی خارج از کشور

نصرالله معین نجف آبادی یکی از بهترین خوانندگان پاپ فارسی است که در 8 دی ماه 1330 در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. او فعالیت های موسیقی و خوانندگی خود را از 18 سالگی آغاز کرد. اولین آهنگ او در سال 1357 قطعه ای بود به نام «یکی را دوست دارم».

معین پس از انقلاب به دلیل محدودیت‌هایی که برای فعالان عرصه موسیقی وجود داشت به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. این شاعر و خواننده ایرانی در رشته موسیقی تحصیل کرده و دارای ۲۶ آلبوم رسمی است. با انتشار آلبوم «پریچه» در سال 64، آلبوم پرفروش خود را با ترانه های فرید زلاند و بیژن مرتضوی ساخت.

گوگوش

بهترین خوانندگان پاپ ملی.

فایق آتشین که با نام هنری گوگوش شناخته می شود، یکی از بهترین خوانندگان پاپ فارسی است که محبوبیتش لقب «سلطان موسیقی ایران» را برای او به ارمغان آورده است. وی متولد 25 اردیبهشت 1329 است و در سال 1379 توانست 27 کنسرت در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی اجرا کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گروه های دخترانه کی پاپ

ابی

خوانندگان محبوب پاپ ایرانی

ابراهیم حامدی با نام هنری ابی یکی از بهترین خوانندگان پاپ ایران است که در سبک های مختلف از جمله راک، تصنیف، موسیقی محلی، پاپ، دنس، هاوس و ترنس خوش استایل است. ابی در نهم خرداد 1328 در تهران به دنیا آمد. برخی او را با جونز، خواننده مشهور بریتانیایی مقایسه می کنند. اما ابی، برخلاف جونز، گرایش سیاسی دارد.

سوالات متداول

بهترین خواننده های پاپ دهه 90 چه کسانی هستند؟

مهدی یراحی، علی زند وکیلی، رضا بهرام، فرزاد فرزین، آرون افشار، شهاب مظفری، حمید عسگری از بهترین خوانندگان پاپ دهه 90 هستند.

بهترین خواننده های پاپ دهه 80 چه کسانی هستند؟

رضا یزدانی، ناصر عبداللهی، مانی رهنما، محمد اصفهانی، محسن چاوشی، حامد هاکان، بنیامی و احسان خواجه امیری از ستارگان مطرح پاپ دهه 80 بودند.

بهترین خوانندگان پاپ دهه 70 چه کسانی هستند؟

خشایار اعتمادی، شادمهر عقیلی، ناصر عبداللهی، نیما مسیحا، امیر تاجیک، فریدون آسرایی از بهترین خوانندگان پاپ ایران هستند.

خوانندگان معروف پاپ که دیگر در قید حیات نیستند چه کسانی هستند؟

مرتضی پاشایی، حامد هاکان، بهنام صفوی، امید جعفری، هادی پاکزاد، فرهاد و فریدون فروغی، حبیب محبیان، گیتی پاشایی و هایده از هنرمندان سرشناس ایرانی هستند که نام و صدای دل انگیزشان خاطره انگیز است.

آخرین کلمه

بسیاری از هنرمندان برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود در عرصه موسیقی پاپ تلاش زیادی کرده اند. از جمله گرفتن مجوز، لغو کنسرت، فعالیت های مخفیانه و دریافت جریمه، به کار موسیقی ادامه دادند و در این مقاله با تعدادی از بهترین خوانندگان پاپ ایران آشنا شدیم. هنرمندانی که آنجا هستند تا لحظات شادی را برای ما رقم بزنند و هنرمندانی که فقط صدایشان به یادگار مانده است.

 

به این مقاله امتیاز دهید

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.