برخاسته از برزخ

برخاسته از برزخ

به بهانه موفقیت الناز رکابی

 

هدف امروز: الناز رکابی مدال برنز مسابقات سنگ نوردی کاپ آسیا را کسب کرد. خبر این یکی مربوط به دو روز پیش است. اهمیت آن به حدی است که می توان در مورد آن بیشتر بحث کرد. این طور نیست که برنز الناز در جام ملت های آسیا یک مورد جدید یا یک دستاورد خاص باشد. چون قبلا در این مسابقات مدال طلا را کسب کرده بود. اما در آن زمان، یعنی سال ها پیش، الناز رکابی، دختر ورزشکار ایرانی که امروز است، نبود. آخرین مدال کسب شده توسط ربیبی در ورزش صخره نوردی در ایران مربوط به مسابقاتی است که در ریاض عربستان سعودی برگزار شد. وی در ماده بولدرینگ از دیوار عبور کرد و در مرحله نهایی این ماده سوم شد و پشت سر کوهنوردان ژاپنی به مدال برنز دست یافت. الناز رکابی پس از اتفاقات سال گذشته و شایعه محرومیتش، هشت ماه پس از اتفاقات سئول، برای اولین بار جواز حضور در یک تورنمنت بین المللی دیگر را دریافت کرد. او این بار در سکوت به ایتالیا سفر کرد تا به عنوان نماینده ایران از دیوار بالا برود. همانطور که انتظار می رفت، ردابی شرایط جسمی و روحی لازم برای یک مسابقه را نداشت. رتبه او به بیش از 40 افزایش یافت تا نشان دهد که از روزهای اوج خود فاصله دارد. پس از آن، انتقادات به رکابی کمتر و کمتر شد تا اینکه او یکی دو مأموریت خارجی دیگر داشت. اما هرگز در این مسیر موفق نشد.

این اعزام ها در شرایطی انجام شد که مسئولان ورزش سعی در رفع تنش های ایجاد شده پیرامون خود داشتند. این در حالی است که یک جریان افراطی در رسانه های تخصصی با انتقاد از مسؤولان به دلیل تسهیل کارها، اوضاع را به سمت قطبی شدن سوق داد. بحث تا جایی پیش رفت که حتی در مورد اعزام ربیع به بازی های آسیایی هانگژو نیز تردیدهایی مطرح شد. البته رکابی با درایت متولیان ورزش ایران به این مسابقات اعزام شد تا آخرین شایعات پیرامون او از بین برود. حالا دقیقا به لطف این سال پر حادثه است که برنز جدید الناز رکابی در جام ملت های آسیا ارزش پیدا کرده است. این ارزش برگرفته از مهارت های فنی این ورزشکار است.

ربی آرام آرام به روزهای خوبش نزدیک می شود و شاید اگر شرایط سنی اش اجازه دهد بتواند در یکی دو سال آینده نتایج بهتری در مسابقات آسیایی و جهانی داشته باشد.

اما پس از اتفاقات سال گذشته درخواست کرد که اتاقی در اختیارش بگذارند تا بتواند آنچه را که در این سال ها در این زمینه آموخته به دیگران بیاموزد.

نشریه برخاسته از برزخ برای اولین بار در روزنامه آرمان موج منتشر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.