بنچمارک نسل چهارم اسنپدراگون ۸ نشان می دهد که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به A18 Pro اپل دارد – بازیگرها

بنچمارک نسل چهارم اسنپدراگون ۸ نشان می دهد که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به A18 Pro اپل دارد – بازیگرها

تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 به زودی رونمایی خواهد شد. این تراشه توانسته در نتایج تست Kegbench عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دهد.

اطلاع رسانی کند wccftechبنچمارک اخیرا تراشه پرچمدار کوالکام را با گوشی Vivo iQ13 آزمایش کرده و توانسته امتیاز بالایی را در تست های چند هسته ای به ثبت برساند.

راهنمای خرید بازیگرها

تراشه پرچمدار کوالکام؛ مغز پرچمداران آینده اندروید

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 آخرین بار با گوشی وان پلاس 13 تست شد و توانست بیش از 10 هزار امتیاز را در تست تک هسته ای کسب کند. این نشان می دهد که چیپست جدید کوالکام 18 درصد بهتر از تراشه A18 PRO اپل عمل می کند. علاوه بر این، سرعت آن 39٪ سریعتر از A17 PRO بود.

تراشه پرچمدار کوالکام؛ مغز پرچمداران آینده اندرویدتراشه پرچمدار کوالکام؛ مغز پرچمداران آینده اندروید

اما اکنون، پردازنده نوظهور کوالکام در Geekbench با گوشی Vivo Aiko 13 آزمایش شده است و موفق به ثبت نتایج چشمگیر شده است. در این تست، تراشه 2024 کوالکام در تست تک هسته ای امتیاز 3217 و در تست چند هسته ای امتیاز 10305 را کسب کرد. بنابراین، در مقایسه با OnePlus 13، عملکرد ضعیف تری در بخش تک هسته ای نشان داد، در حالی که در بخش چند هسته ای قوی تر بود.

دلایل این تفاوت امتیاز را می توان به عوامل نرم افزاری مانند بهینه سازی های خاص و سیستم های خنک کننده پیشرفته نسبت داد.

اگرچه نتایج قدرت پردازشی تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 را نشان می دهد. اما هنوز از میزان مصرف انرژی آن اطلاعی در دست نیست. به همان اندازه که قدرت پردازش مهم است، میزان مصرف برق نیز مهم است. زیرا مصرف بهینه انرژی نقش مهمی در عمر باتری و در نهایت کارایی دستگاه دارد.

کوالکام در اواخر این ماه رسما از اسنپدراگون 8 نسل 4 رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که این تراشه رقیب قدرتمندی مانند Dimension 9400 مدیاتک دارد، باید منتظر ماند و دید کدام گوشی های پرچمدار از این تراشه ها استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: