بهترین درمان های خانگی برای سرفه. اندلرن

بهترین درمان های خانگی برای سرفه.  اندلرن

سرفه چیزی است که همه ما حداقل یک بار تجربه کرده ایم. این واکنش بدن برای پاکسازی بدن از هرگونه محرک و… صورت می گیرد اما گاهی تداوم سرفه باعث نگرانی می شود و افراد را وادار به بررسی راه های درمان آن می کند. بهترین راه برای درمان سرفه بستگی به علت اصلی این بیماری دارد. گاهی اوقات آلرژی می تواند علت سرفه باشد. علاوه بر این، گاهی اوقات برگشت محتویات گوارشی از معده به مری بر ظاهر سرفه تأثیر می گذارد.

اگر می‌خواهید بهترین گزینه برای خلاص شدن از علائم سرفه را پیدا کنید، باید منابع و مارک‌ها را بشناسید. از طرفی این را نیز باید بدانید که برخی از داروهای گیاهی و شیمیایی ممکن است با یکدیگر سازگاری نداشته باشند. اگر سرفه شما شدید است و مدت زیادی طول می کشد، باید به پزشک مراجعه کنید. در مقاله زیر توضیحات کاملی در مورد درمان سریع سرفه در خانه به شما خواهیم داد. با ما بمان.

به هر حال سرفه چیست؟

یکی از شناخته شده ترین واکنش های دفاعی بدن که هدف آن پاکسازی مجاری تنفسی از خلط و مواد محرک است، واکنش سرفه است. سرفه در بدبینانه ترین حالت در سه هفته بهبود می یابد. اما اگر سرفه شما بیش از این مدت طول کشید، بدانید که احتمالاً ناشی از یک بیماری خطرناک است. گاهی اوقات افراد به دنبال درمان سرفه با خلط هستند و برخی دیگر سعی می کنند سرفه خشک را در خانه درمان کنند. بنابراین قبل از بیان راه های درمان سرفه در مورد انواع آن صحبت خواهیم کرد.

انواع سرفه

بسته به اینکه سرفه حاوی بلغم باشد یا خلط ندارد، به انواع مختلفی تقسیم می شود. با ما بمان.

سرفه خشک

اگر واکنش سرفه باعث خارج شدن محتویات مخاطی از دهان و بینی نشود، به آن سرفه خشک می گویند. ممکن است بعد از سرفه خشک، غلغلک در گلو احساس کنید. برخی موارد مانند عفونت یا بیماری های مختلف باعث این سرفه می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه توت فرنگی را برای پیشگیری از هپاتیت A تمیز کنیم؟

سرفه همراه با خلط

همانطور که از نام این پدیده پیداست، سرفه بلغمی دارای محتوای بلغمی است. سرفه خلط یکی از علائم بیماری هایی مانند سرماخوردگی است. بیماری هایی مانند فیبروز کیستیک و البته انسداد ریه از جمله علل این سرفه هستند.

بهترین راه های درمان سرفه.

بهترین راه های درمان سرفه در خانه.

درمان سرفه در خانه با کمک مسیرهای غذایی مختلف امکان پذیر است. آیا شما هم در مورد نحوه درمان سرفه خشک در خانه سوالی دارید؟ آیا درمان سرفه خلط برای شما نگران کننده شده است؟ با ما بمان!

درمان سرفه با عسل.

تحقیقات نشان داده است که عسل می تواند در تسکین سرفه موثر باشد. برای بررسی تأثیر این ماده بر سرفه، گروهی از بیماران با این علائم در جایی ملاقات کردند و برخی با عسل و برخی دیگر با دکسترومتورفان سعی کردند سرفه خود را برطرف کنند. تاثیر عسل در درمان این عارضه بسیار مشهود بود. بنابراین عسل بیشتر از دکسترومتورفان بود. می توانید این ماده را در یک فنجان آب داغ بریزید. می توانید آن را با چای آویشن نیز بنوشید. برخی از نکات از جمله موارد زیر برای مصرف عسل مهم است:

  • عسل نباید به کودکان زیر یک سال داده شود. زیرا احتمال بروز واکنش های آلرژیک وجود دارد.
  • اگر قصد استفاده از این ماده را با چای آویشن دارید، ابتدا مطمئن شوید که به آویشن حساسیت ندارید.
  • اگر قصد دارید عسل را همراه با چای آویشن مصرف کنید، این دمنوش آویشن نباید بیش از 100 تا 120 میلی لیتر در روز مصرف شود.

بیشتر بخوانید: 5 فواید و توانایی سیر برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

زنگ معجزه می کند!

تاثیر زنجبیل در درمان بیماری هایی مانند التهاب کاملا مشهود است. سرفه های خشک و حتی سرفه های ناشی از آسم مدت ها بعد از زنجبیل ظاهر می شوند. حتی اگر حالت تهوع یا درد دارید، می توانید روی این ماده حساب کنید. ترکیبات ضد التهابی موجود در زنجبیل تأثیر بسیار مثبتی بر مخاط دستگاه تنفسی دارد. به همین دلیل سرفه شما پس از مصرف این ماده کاهش می یابد. مزیت استفاده از زنجبیل این است که تحقیقات کافی در مورد آن انجام شده است. فرقی نمی کند که این ماده چه تأثیری روی حیوانات یا انسان دارد. برای استفاده از آن باید 20 تا 40 گرم به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. البته بهتر است کمی بجوشانید و بگذارید زنجبیل دم بکشد.

نوشیدن مایعات را فراموش نکنید!

در درمان سرفه مایعات بنوشید.

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای رهایی از سرفه انجام دهید، هیدراته ماندن و نوشیدن مایعات کافی است. طبق تحقیقات مختلف می توان از مایعات با دمای اتاق برای درمان آبریزش بینی استفاده کرد. اما اگر علائم شما نشان دهنده مشکلی خطرناک تر از آنفولانزا یا سرماخوردگی است، نوشیدن مایعات گرم نیز در درمان بیماری موثر است. تحقیقات نشان می دهد که علائمی مانند گلودرد یا لرز و البته خستگی جسمانی با کمک نوشیدن مایعات از بین می رود. بهترین نوشیدنی های گرم برای درمان سرفه عبارتند از:

  • چای سبز بدون کافئین
  • آب گرم
  • آب میوه گرم
  • عصاره گوشت، مرغ یا سبزیجات.

بخور، سرفه را از بین می برد

در بسیاری از موارد بخور دادن را می توان یکی از بهترین راه های درمان سرفه دانست. می توانید حمام را در حمام بخار تجربه کنید. می توانید برای چند دقیقه در این فضا بمانید تا علائم شما کاهش یابد. البته بهتر است بعد از خروج از دستشویی یک لیوان آب با دمای اتاق بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. اگر قصد رفتن به دستشویی را ندارید، می توانید با ظرفی حاوی مواد بخور مناسب، بخور را امتحان کنید. استفاده از اسانس های طبیعی مانند اکالیپتوس این تجربه را افزایش می دهد. شما باید با این روش آشنا باشید. به سادگی روی کاسه خم شوید و سر خود را با حوله بپوشانید. این باعث می شود که بخار حاصل از این حوله به دام بیفتد.

ریشه گل ختمی را فراموش نکنید!

یکی از داروهایی که سابقه طولانی در درمان سرفه دارد گیاه گل ختمی است! از آنجایی که این گیاه دارای موسیلاژ کافی است، می توان برای تحریک و از بین بردن علائم سرفه روی آن حساب کرد. باید بدانید که موسیلاژ ماده چسبناکی است که در درمان سرفه مفید است. تحقیقات علمی نشان داده است که شربت های گیاهی حاوی گل ختمی و اشگاه به طور موثری سرفه را از بین می برد. به همین دلیل، اگر به دنبال یک درمان خانگی برای سرفه هستید، حتما از چای کیسه ای این گیاه استفاده کنید. اگر در حین نوشیدن این ماده با عوارضی مانند مشکلات معده مواجه شدید، نگران نباشید. با نوشیدن مایعات می توانید این مشکل را حل کنید.

غرغره کردن با آب نمک؛ روشی ساده برای درمان سرفه

برای درمان سرفه در خانه با آب نمک غرغره کنید

بسیاری از میکروارگانیسم های بیماری زا نمی توانند در محیطی غنی از ترکیبات نمکی رشد کنند یا کار کنند. به همین دلیل است که پزشکان برای از بین بردن عفونت و علل آن غرغره آب نمک را توصیه می کنند. استفاده از آب نمک برای درمان سرفه بلغمی بسیار مفید است و با از بین بردن بلغم علائم این حالت را کاهش می دهد. برای تهیه محلول آب نمک مناسب می توانید نصف قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم بریزید و غرغره کنید. به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی آب نمک، از این محلول برای تسکین دندان درد نیز استفاده می شود.

سوالات متداول

وقتی نوبت به درمان خانگی سرفه می‌رسد، افراد سؤالات رایجی دارند. در ادامه به این عناصر اشاره خواهیم کرد.

  • بهترین درمان خانگی برای سرفه چیست؟

برای درمان خانگی سرفه می توان از گزینه هایی مانند غرغره آب خیس، چای عسل، دمنوش گل ختمی و … استفاده کرد.

  • چه زمانی برای درمان سرفه باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر بعد از چند هفته همچنان سرفه برطرف نشد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

آخرین کلمه

این مقاله Maje Wiki بهترین گزینه ها برای درمان سرفه را شرح می دهد. هم برای درمان سرفه با بلغم و هم برای درمان خانگی سرفه خشک، در این مقاله راهکارهای مناسبی برای شما عزیزان بیان شده است. سرفه یکی از آزاردهنده‌ترین واکنش‌های دفاعی بدن است که علاوه بر تغییر دادن وظایفی مانند صحبت کردن و غذا خوردن، باعث چروک شدن مجاری تنفسی نیز می‌شود.

برای درمان هر نوع سرفه چه باید کرد به نوع سرفه بستگی دارد. بین سرفه بلغمی و سرفه بدون خلط تفاوت وجود دارد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در مورد راه های درمان سرفه به دست آورده باشید.

به این مقاله امتیاز دهید