بهترین پاسپورت جهان ۲۰۲۳٫ wiki

بهترین پاسپورت جهان ۲۰۲۳٫ wiki

بسیاری از مردم به دنبال این هستند که بدانند بهترین پاسپورت جهان در سال 2023 کدام است. طبق معیارهای ارائه شده توسط شرکت مشاوره Henely and Partners، ژاپن معتبرترین پاسپورت در سال 2023 را دارد.

این کشور به مدت پنج سال متوالی در کنار سنگاپور یا به تنهایی در رتبه اول قرار گرفت. در ادامه این مقاله اندلرن، لیست معتبرترین پاسپورت های جهان و البته معیارهای صلاحیت این مدرک معتبر را برای شما خواهیم گفت.

هنلی و شرکا چگونه پاسپورت ها را طبقه بندی می کنند

دیک کمی پیشتر اشاره کرد که گذرنامه ها بر اساس شاخص طبقه بندی هنلی طبقه بندی می شوند. این شاخص هر سه ماه یکبار قابل به روز رسانی است. این شرکت که به مدت 18 سال فعالیت می کند، از داده های منحصر به فرد و رتبه بندی خطوط هوایی برای ارزیابی 198 پاسپورت موجود استفاده می کند. در این رتبه بندی تعداد مقاصدی که دارندگان گذرنامه می توانند بدون ویزا به آنها سفر کنند و گذرنامه های کشورهای مختلف را فهرست کنند، بررسی می شود. بر این اساس بهترین پاسپورت متعلق به ژاپن و سنگاپور است.

رتبه بندی جهانی پاسپورت در سال 2023

به قسمت جالب ماجرا رسیدیم. نکته جالبی که رتبه بندی این لیست در سال 2023 ما را به یاد آن می اندازد، رهبری مطلق سنگاپور و سقوط ژاپن به رتبه دوم معتبرترین پاسپورت های جهان است. شهروندان سنگاپور می توانند به 193 کشور از 227 کشور بدون ویزا سفر کنند. ژاپنی ها این فرصت را دارند که به 192 کشور بدون ویزا سفر کنند. برای توضیح بهتر این طبقه بندی را دوباره توضیح می دهیم:

1- سنگاپور (امکان سفر به 193 کشور بدون ویزا)

2- ژاپن (امکان سفر به 192 کشور بدون ویزا)

3- فنلاند، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا و سوئد (امکان سفر به 191 کشور بدون ویزا)

4- اتریش، دانمارک، جمهوری ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و انگلیس (امکان سفر به 190 کشور بدون ویزا)

5- بلژیک، مالتا، نروژ، پرتغال (امکان سفر به 189 کشور بدون مقصد)

6 – استرالیا، نیوزلند، سوئیس (امکان سفر به 188 مقصد بدون ویزا)

7- کانادا، جمهوری چک، یونان، لهستان و آمریکا (امکان سفر به 187 مقصد بدون ویزا)

8- مجارستان (امکان سفر به 186 مقصد بدون ویزا)

9- لیتوانی (امکان سفر به 185 مقصد بدون ویزا)

10 – استونی، لتونی، اسلواکی، اسلوونی (امکان سفر به 182 مقصد بدون ویزا)

اما سوالی که ممکن است پس از دانستن لیست بهترین پاسپورت های جهان در سال 2023 از خود بپرسید این است که احتمالاً کدام کشورها ضعیف ترین پاسپورت های جهان را دارند؟

بیشتر بخوانید: بهترین کشور برای مهاجرت کاری

کدام کشورها از نظر اعتبار پاسپورت ضعیف ترین هستند؟

کدام کشورها از نظر اعتبار پاسپورت ضعیف ترین هستند؟

تا به حال در مورد بهترین پاسپورت جهان در سال 2023 صحبت کرده ایم، باید بدانید که در مقابل کشورهای معتبر از نظر پاسپورت، افغانستان قرار دارد که اتباع آن امکان سفر به 27 مقصد را دارند. می بینید که این رقم 166 عدد با سنگاپور فاصله دارد. در مرحله بعدی شهروندان سوری و عراقی قرار دارند که می توانند به ترتیب به 28 و 30 کشور بدون ویزا سفر کنند.

پاکستانی ها می توانند بدون ویزا به 33 کشور سفر کنند. یمنی های جنگ زده می توانند بدون ویزا به 34 کشور سفر کنند. شهروندان سومالی می توانند با گذرنامه خود به 35 کشور بدون ویزا سفر کنند. فلسطینی ها و نپالی ها توانایی سفر به 39 کشور را دارند و جالب تر اینکه شهروندان کره شمالی به همراه شهروندان لیبی و بنگلادش توانایی سفر به 40 کشور را دارند. در میان ده کشور آخر این فهرست، کشورهای لبنان و ایران با امکان سفر به 43 مقصد قرار دارند.

تاثیر مرزهای باز در سال 2023

پس از 18 سال، بنیاد Henely and Partners اخیراً شاخص جدیدی را به رتبه بندی خود اضافه کرده است. این فرد با توجه به آزادی اتباع آن کشور در سفر به مقاصد مختلف مربوط به مرزهای باز آن کشور است. در این فهرست 20 جایگاه اول متعلق به کشورهایی است که در رده کشورهای کوچک آفریقایی و چند جزیره قرار دارند. کامبوج در میان این کشورها استثناست. 12 کشور مختلف در این لیست وجود دارند که مرزهای خود را به طور کامل به روی مسافران خارجی باز کرده اند.

اما برخلاف کشورهایی مانند کره شمالی و ترکمنستان، آنها بسیار بسته عمل کرده اند. یعنی مرزهای خود را به روی هیچ کشوری باز نکرده اند. در میان این نام ها می توانید نام هایی مانند لیبی، بوتان، اریتره، گینه استوایی و هند را نیز ببینید. ممکن است بسیاری از مردم فکر کنند که ایالات متحده در این لیست در رتبه های بالایی قرار دارد. اما جایگاه آمریکا در لیست کشورهایی که مرزهای خود را به طور کامل باز کرده اند اصلا جالب نیست.

اگرچه شهروندان ایالات متحده می توانند بدون ویزا به 187 کشور سفر کنند، اما تنها می توانند 44 ملیت را در خود جای دهند. این موضوع باعث شده تا آمریکا در فهرست مرزهای باز در رتبه 78 قرار گیرد. کشورهایی مانند استرالیا، کانادا و نیوزلند در رتبه های بعدی لیست تفاوت های اعتبار پاسپورت در مقایسه با مرزهای باز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: 11 قانون عجیب ژاپنی

تفاوت اعتبار پاسپورت در سال 2023

تفاوت اعتبار پاسپورت در سال 2023

همه ما دوران اپیدمی کرونا را به یاد داریم. دورانی که بسیاری از صنایع از جمله صنعت گردشگری دچار رکود شدند. اما پس از گذراندن این مرحله می توان شاهد افزایش نرخ سفرهای خارج از کشور تا 75 درصد بود. این بدان معناست که داشتن یک پاسپورت قدرتمند برای همه یک مزیت است. نگاهی به آمار 18 سال گذشته به ما نشان می دهد که میزان اعتبار گذرنامه همیشه روندی صعودی داشته است. از سال 2006 تا 2023 میانگین این شاخص از 58 به 109 رسیده است. یعنی تقریباً دو برابر!

اما با نگاهی به آمار اعتبار پاسپورت های مختلف متوجه می شوید که فاصله معتبرترین پاسپورت ها با کم اعتبارترین آنها در حال افزایش است. این نشان می دهد که کشوری هر روز در سفر شهروندانش آزادتر می شود و هر روز به کشوری دیگر بسته تر می شود. بیایید مثال یک شهروند سنگاپور را در نظر بگیریم که می تواند به 193 کشور سفر کند و یک شهروند افغانستانی که می تواند به 27 کشور سفر کند. این بدان معناست که یک شهروند سنگاپور 166 گزینه بیشتر از یک شهروند افغانستان دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای سفر در تابستان

آیا می توان به راحتی ویزای توریستی برای ایرانیان دریافت کرد؟

آیا می توان به راحتی ویزای توریستی برای ایرانیان دریافت کرد؟

اخذ ویزای توریستی برای شهروندان ایرانی به کاری دشوار تبدیل شده است. بنابراین سفر به خارج از کشور برای هر شهروند ایرانی یک چالش است. اگر پاسپورت ایرانی داشته باشید، می توانید بدون ویزا به 43 کشور جهان سفر کنید که در مقایسه با رتبه های برتر این رتبه بندی، نرخ بسیار پایینی است.

سوالات متداول

اعتبار پاسپورت موضوعی است که بسیاری از افراد در مورد آن تردیدهای مختلفی دارند. از این رو در این قسمت قصد داریم در مورد چند سوال متداول در مورد بهترین پاسپورت جهان 2023 توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

  • اعتبار پاسپورت چقدر است؟

اعتبار پاسپورت به عنوان معیاری برای بیان تعداد کشورهایی که سفر بدون ویزا به آنها مجاز است استفاده می شود. به عبارت دیگر با کمک اعتبار پاسپورت می توان مشخص کرد که شهروندان هر کشور می توانند بدون ویزا به چند کشور سفر کنند.

  • پاسپورت کدام کشور معتبرتر است؟

دو کشور سنگاپور و ژاپن دارای بیشترین پاسپورت در سال 2023 هستند.

  • چه عواملی بر اعتبار پاسپورت تأثیر می گذارد؟

تعداد کشورهایی که شهروندان آن کشور می توانند بدون ویزا به آنها سفر کنند، در تعیین اعتبار پاسپورت تأثیر دارد. علاوه بر این، باز شدن مرزها به روی مهاجران خارجی از ملیت های مختلف نباید نادیده گرفته شود.

  • لیست معتبرترین پاسپورت های جهان بر اساس چه منبعی تهیه شده است؟

به مدت 18 سال، Henely and Partners اعتبار پاسپورت هر کشور را تعیین کرده است.

آخرین کلمه

در این مقاله توضیحات کاملی در مورد طبقه بندی گذرنامه های هیا جهان در سال 2023 ارائه می دهیم.اعتبار بالای گذرنامه به این معنی است که شهروندان یک کشور امکان سفر به کشورهای بیشتری را دارند. دیدید که رتبه اول این رده بندی متعلق به سنگاپور و ژاپن است. کشورهای پیشرفته آمریکا و کشورهای پیشرفته اروپایی در رتبه های پایین تری قرار دارند. آیا می دانستید که در طرف دیگر این لیست، شهروندان افغانستان قرار دارند که فقط می توانند به 27 کشور سفر کنند؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که شهروندان یک کشور با پاسپورت معتبر لزوماً ملیت های زیادی را می پذیرند. این در حالی است که دیدید شهروندان آمریکایی تنها امکان پذیرش 44 ملیت مختلف را دارند. این بدان معناست که مرزهای ایالات متحده برای تعداد محدودی از ملیت ها باز است. در پایان مقاله به سوالات متداول در مورد پاسپورت پاسخ داده شد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی در مورد بهترین پاسپورت جهان در سال 2023 به دست آورده باشید. از اینکه این مقاله را مطالعه کردید متشکریم.

به این مقاله امتیاز دهید

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.