بیوگرافی جولیا رابرتز (جولیا رابرتز) به همراه معرفی ۱۲ فیلم برتر او.

بیوگرافی جولیا رابرتز (جولیا رابرتز) به همراه معرفی ۱۲ فیلم برتر او.

دوران کودکی و نوجوانی و تحصیل

جولیا فیونا رابرتز در 28 اکتبر 1967 در آتلانتا، جورجیا به دنیا آمد. او در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. پدر و مادرش، والتر گریدی رابرتز و بتی لو بریدموس، در تئاتر فعال بودند و در جوانی به آموزش بازیگری پرداختند. آنها حتی به فرزندان مارتین لوتر کینگ جونیور یاد دادند که بازیگری کنند وقتی جولیا فقط 4 سال داشت والدینش از هم جدا شدند. او با مادر و دو خواهر و برادرش اریک رابرتز و لیزا رابرتز بزرگ شد. جولیا در دوران مدرسه در دبیرستان کمپل درس می خواند و به زیست شناسی علاقه زیادی داشت، بنابراین به فکر تحصیل در رشته دامپزشکی افتاد. با این حال، پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، تصمیم گرفت به نیویورک نقل مکان کند و حرفه بازیگری را دنبال کند.


ورود به سینما و اولین فیلم ها

رابرتز اولین بار در سال 1988 با ایفای نقش کوچک در فیلم «رضایت» وارد فیلمبرداری شد، اما چیزی که توجه او را به خود جلب کرد، بازی در فیلم «پیتزای عرفانی» در همان سال بود. او در این فیلم نقش یک دختر کارگر شاد و مستقل به نام «دیسی» را بازی کرد که در یک رستوران کوچک در شهری کوچک کار می کرد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و رابرتز را به عنوان یک استعداد امیدوار کننده در هالیوود معرفی کرد.

سال بعد، رابرتز نقش شلبی را بازی کرد، دختری مهربان و سرزنده که در Steel Magnolias با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می کرد. این نقش به او به عنوان یک بازیگر توانا کمک کرد و اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. شخصیت شلبی دختری امیدوار است که به دلیل دیابت با چالش های زیادی مواجه است. رابرتز توانست این نقش را به گونه ای بازی کند که همدردی و توجه مخاطب را برانگیزد.

اما موفقیت بزرگ او با فیلم “زن زیبا” در سال 1990 به دست آمد. جولیا در این فیلم نقش زنی به نام ویویان وارد را بازی کرد، زنی از طبقه پایین جامعه که وارد رابطه ای پیچیده و عاطفی با مردی ثروتمند می شود. تاجری به نام ادوارد لوئیس با بازی ریچارد گیر. این فیلم به سرعت به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و جولیا رابرتز را به اوج شهرت رساند. «زن زیبا» یکی از ماندگارترین فیلم های رمانتیک تاریخ سینماست و موفقیت آن رابرتز را به یکی از بزرگترین ستاره های هالیوود تبدیل کرد.


12 بهترین فیلم جولیا رابرتز و توضیحی در مورد هر یک

۱. زن زیبا
در این فیلم رابرتز در نقش ویوین وارد، زنی از طبقه پایین جامعه ظاهر می شود که به طور تصادفی با تاجری ثروتمند به نام ادوارد لوئیس وارد رابطه عاشقانه می شود. «زن زیبا» یک فیلم کمدی رمانتیک است که داستان عشقی متفاوتی را بین دو فرد از طبقات اجتماعی متفاوت به تصویر می‌کشد. ویویان، در ابتدای فیلم، زنی جسور و مستقل است که برای فرار از یک زندگی دشوار دست به کارهای خطرناکی می زند. اما رابطه او با ادوارد به تدریج احساسات و رفتار او را تغییر می دهد و او را به دنیای جدیدی از احترام و عشق واقعی سوق می دهد. بازی رابرتز در این فیلم آنقدر باورپذیر و گیرا بود که نامزدی اسکار و گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد و به یکی از نمادهای اصلی سینمای رمانتیک تبدیل شد.

۲. ماگنولیاهای فولادی
رابرتز در این فیلم نقش شلبی را بازی می کند، دختری مبتلا به دیابت که با وجود محدودیت های جسمانی سرشار از امید و شادی است. داستان فیلم درباره گروهی از زنان است که با هم در یک آرایشگاه کار می کنند و با چالش های زندگی روبرو می شوند. شخصیت شلبی با انرژی و خوش بینی خاصی که دارد نماد قدرت و روحیه است و همین امر باعث می شود با بقیه شخصیت های زن فیلم پیوند عمیقی برقرار کند. جولیا رابرتز با بازی منحصر به فرد خود از شلبی توانست ارتباط عاطفی عمیقی با مخاطب برقرار کند و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.

۳. ناتینگ هیل
در این فیلم رابرتز در نقش آنا اسکات، ستاره بزرگ هالیوود ظاهر می شود که به طور اتفاقی با کتابفروشی به نام ویلیام تاکر با بازی هیو گرانت آشنا می شود. داستان فیلم به زیبایی تضاد بین زندگی دو انسان از جهان های مختلف را به تصویر می کشد. شخصیت آنا با تمام مشکلات و فشارهای شهرت دست و پنجه نرم می کند و در عین حال سعی می کند از محبت و صمیمیت ویلیام لذت ببرد. رابرتز با ظرافت خاصی دوگانگی زندگی آنا را نشان می دهد و در عین حال جنبه انسانی او را به شکلی باورپذیر نشان می دهد. این نقش مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

۴. عروس فراری
رابرتز در این فیلم نقش زنی به نام مگی را بازی می کند که به دلایل مختلف از ازدواج خود فرار می کند و خبرنگاری به نام آیک گراهام (با بازی ریچارد گیر) داستان او را پوشش می دهد. این فیلم رابرتز را با همبازی محبوبش در «زن زیبا»، ریچارد گیر، دوباره متحد کرد. شخصیت مگی با همه تردیدها و تردیدهایش کم کم به اهمیت واقعی عشق و ازدواج پی می برد. بازی رابرتز در این فیلم ترکیبی از طنز و احساسات درونی شخصیت را به تصویر می کشد و داستانی عاشقانه و تاثیرگذار را خلق می کند.

۵. تئوری توطئه
در این فیلم هیجان انگیز و پیچیده، رابرتز نقش آلیس ساتون را بازی می کند، زنی که در میان توطئه های دولتی به دنبال حقیقت است. او به مل گیبسون، بازیگر نقش جری فلتون، مردی با مشکلات روانی و توهم توطئه می پیوندد. آلیس در ابتدا تردیدهای زیادی در مورد جری دارد، اما با گذشت زمان و اتفاقاتی که رخ می دهد، کم کم به حقیقت پی می برد و وارد دنیای تاریک توطئه های سیاسی می شود. این نقش از نظر روانی چالش برانگیز بود و رابرتز توانست جنبه های مختلف شخصیت آلیس را به خوبی به تصویر بکشد.

۶. ارین بروکوویچ
این فیلم داستان واقعی ارین بروکوویچ، زنی مستقل و سرسخت را روایت می کند که به تنهایی برای حقوق مردم مبارزه می کند و علیه یک شرکت بزرگ که باعث آلودگی محیط زیست شده است، شکایت می کند. بازی رابرتز در این نقش او را به اوج موفقیت حرفه ای رساند و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. با به تصویر کشیدن جنبه های قوی و احساسی ارین، از چالش های بزرگ زندگی این زن الهام بخش می گوید و به مخاطب نشان می دهد که چگونه یک زن می تواند با قدرت و اراده خود در برابر ناملایمات مقاومت کند و بر ناملایمات غلبه کند.

۷. عروس مرده (مکزیکی)
این فیلم تلفیقی از کمدی و عاشقانه با بازی برد پیت و جولیا رابرتز است. داستان فیلم در مورد زنی است که با دوست پسرش در مکزیک به ماجراجویی می پردازد و با چالش های مختلفی روبرو می شود. جولیا در این فیلم نقش دختری پرانرژی و آزاد را بازی می کند و نشان می دهد که چگونه یک زن می تواند با وجود همه چالش ها و مشکلاتش خوش بینی و عشق را در زندگی خود حفظ کند.

۸. جنگ چارلی ویلسون
رابرتز در این فیلم سیاسی که داستان واقعی یک سیاستمدار آمریکایی در زمان جنگ افغانستان را روایت می کند، نقش یک فرد سیاسی و باهوش را بازی می کند. او در کنار تام هنکس به ایفای نقش می پردازد و به شکلی خاص با سیاستمدار مقابلش رابطه انسانی برقرار می کند. این فیلم به یکی از برجسته ترین آثار او در ژانر سیاسی تبدیل شد.

۹. از نزدیک
در این درام پیچیده، رابرتز در کنار ناتالی پورتمن، جود لاو و کلایو اوون بازی می کند. او نقش زنی را بازی می کند که در پیچیدگی روابط پیچیده و مشکلات عاطفی گرفتار شده است. این فیلم درباره جستجوی حقیقت، تمایلات انسانی و پیامدهای آن بر زندگی مردم است. شخصیت جولیا در این فیلم زنی با احساسات پیچیده و تضادهای درونی است که می دانست چگونه این نقشه عمیق را با یک هنرمند نشان دهد.

۱۰. یازده اقیانوس
رابرتز در این فیلم پرماجرا و هیجان انگیز نقش همسر دنی اوشن، دزد حرفه ای با بازی جورج کلونی را بازی می کند. این فیلم با فضای طنز خود جنبه های هیجان انگیزی از همکاری بازیگران بزرگ را به نمایش می گذارد و جولیا با چهره ای قوی و جذاب، نقش زنی باهوش و با شخصیت را بازی می کند.

۱۱. فیلم خوردن، دعا کردن، عشق
رابرتز در این فیلم نقش زنی را بازی می کند که به دنبال خوشبختی و معنای زندگی خود می گردد. یک سفر معنوی و عاطفی را آغاز کنید و با فرهنگ های مختلف و دیدگاه های جدید روبرو شوید. این فیلم بر اساس یک کتاب پرفروش، توانایی رابرتز را در به تصویر کشیدن شخصیت هایی که با چالش های درونی دست و پنجه نرم می کنند و از زندگی خود الهام می گیرند، به نمایش می گذارد.

۱۲. عجب
این فیلم داستان زندگی کودکی با شرایط خاص پزشکی را روایت می کند و جولیا در نقش مادرش زندگی خانوادگی و عشق را با محبت و همدلی کامل نشان می دهد. این نقش یکی از احساسی ترین و انسانی ترین نقشی است که رابرتز تاکنون بازی کرده و توانسته ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کند.

سبک بازیگری جولیا رابرتز

رابرتز به خاطر سبک بازیگری طبیعی، پرانرژی و همه کاره اش شناخته شده است. او توانسته نقش های مختلفی را با ظرافت و عمق بازی کند. چهره و لبخند همیشگی و سبک خاص بازیگری او شخصیت هایش را باورپذیر و ملموس می کند. او در نقش‌های کمدی، شوخ طبعی و انرژی مثبت از خود نشأت می‌دهد، در حالی که در نقش‌های دراماتیک، توانایی عجیبی در به تصویر کشیدن احساسات پیچیده و درونی شخصیت‌ها دارد. علاوه بر این، رابرتز در بیشتر فیلم‌هایش، شخصیت‌های باهوش و قوی‌ای دارد که نشان‌دهنده استقلال و احترام به خود هستند.


جوایز و تقدیرنامه ها

جولیا رابرتز یکی از پر جایزه ترین بازیگران زن هالیوود است و چهار بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. او در سال 2000 برای بازی در فیلم ارین بروکوویچ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. او همچنین چندین بار برنده جایزه گلدن گلوب شده و جوایز متعددی را برای بازی در فیلم های مختلف دریافت کرده است.


زندگی خصوصی

جولیا رابرتز در سال 2002 با فیلمبردار دنی مدر ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. خانواده او بیشتر وقت خود را در مزرعه ای در نیومکزیکو می گذراند و جولیا زندگی آرام و بدون جنجال رسانه ای را ترجیح می دهد.


جدیدترین پروژه های سینمایی در دست ساخت

رابرتز در فیلم Leave the World Behind به کارگردانی سام اسماعیل بازی کرد و در کنار بازیگرانی چون ماهرشالا علی و دنزل واشنگتن ظاهر شد.