بیوگرافی شهاب حسینی ؛ زندگی شخصی، آثار، حواشی و حقایق

بیوگرافی شهاب حسینی ؛ زندگی شخصی، آثار، حواشی و حقایق

شهاب حسینی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سوپراستارهای ایران محسوب می‌شود که طی سال‌ها بازیگری در سینما جوایز متعددی برنده شده و در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه مقاله پیش‌رو با بیوگرافی شهاب حسینی همراه شما هستیم.

شهاب حسینی یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی متولد سال 1352 است. او از سال 1377 تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های گوناگونی ایفای نقش داشته و تاکنون موفق شده است که جوایزی همچون سیمرغ بلورین، خرس نقره‌ای برلین، نخل طلای کن و نشان لژیون دونور را کسب کند. محبوب‌ترین نقش او جدای از کارهای سینمایی محبوبش، شخصیت قباد در سریال پرطرفدار شهرزاد است. این بازیگر زوج هنری خوبی با خانم ترانه علیدوستی محسوب می‌شود. این بازیگر علاوه بر بازیگری فعالیت‌های مجری‌گری و گویندگی نیز در کارنامه خود دارد. در این مقاله بازیگرها با زندگینامه شهاب حسینی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شهاب حسینی

  • نام و نام خانوادگی: شهاب حسینی
  • تاریخ تولد: 14 بهمن 1352
  • محل تولد: تهران
  • نام هنگام تولد: سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی
  • سن شهاب حسینی 50 سال
  • قد شهاب حسینی 180 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (پریچهر قنبری از سال 1374) و (ساناز ارجمند از سال 1398 تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام شهاب حسینی: sevenskies.co@

بیوگرافی شهاب حسینی

در این بخش درباره زندگی آقای حسینی از کودکی تا بزرگسالی و روابط او می‌گوییم.

اوایل زندگی

شهاب حسینی با نام کامل سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی در تاریخ 14 بهمن 1352 در شهر تهران متولد شد. حسینی اولین فرزند خانواده محسوب می‌شود و یک برادر به نام مهدی و دو خواهر دارد. او اصالتا اهل تنکابن مازندران است. حسینی دانشجوی رشته روان‌شناسی در دانشگاه تهران بود، اما تحصیلاتش را به دلیل مهاجرت به کانادا نیمه‌کاره رها کرد. مادر شهاب حسینی امدادگر سیار بود و به همین دلیل سه سال در شهر خرم آباد زندگی کردند.

زندگی شخصی شهاب حسینی

زندگی خصوصی شهاب حسینی تا سال‌های اخیر با حاشیه ای روبه‌رو نبود اما اخیرا به شدت پر حاشیه شده است. در سال 1374 پریچهر قنبری،  همسر اول شهاب حسینی، با او ازدواج کرد و آنها ظاهرا زندگی آرامی داشتند. این بازیگر و همسرش پریچهر قنبری صاحب دو فرزند به نام‌های محمد امین که متولد 1382 و امیرعلی که متولد 1390 است، شد. پریچهر قنبری متولد 1359 است. در حالی‌ که فرزندان این بازیگر دیگر جوان هستند خبر طلاق او از همسر اول خود به گوش می‌رسد. خانم قنبری عکس‌های آقای حسینی را از صفحه خود پاک کرده است. همچنین از سال 1399 به بعد معمولا عکس‌های شهاب حسینی و پسرانش و همچنین خانوم قنبری را دیگر نمی‌بینیم. علت جدایی شهاب حسینی از همسرش هرگز معلوم نشد و کاملا مسکوت باقی مانده است.

همچنین بخوانید :

همسر جدید شهاب حسینی / شهاب حسینی و پسرانش

اما درست درحالی که طرفداران با خبر طلاق این‌ بازیگر کنار می‌آمدند. خبر ازدواج شهاب او به گوش رسید. در اکران فیلم «شین» بود که شهاب حسینی و همسر جدیدش را دیدیم. این خانم که به او لقب همسر جدید شهاب حسینی را داده‌اند، ساناز ارجمند نام دارد، متولد 1369 و عکاس برنامه هم‌رفیق نیز بود. خانم ارجمند همچنین هم‌اکنون در سون اسکای شهاب حسینی نیز مشغول فعالیت است. با تمام این تفاسیر هیچکدام از این سه نفر خبر طلاق و ازدواج را تایید یا تکذیب نکرده‌اند اما صفحه رسمی شهاب حسینی خانم ارجمند را دنبال می‌کند. جالب است بدانید که ساناز ارجمند و پریچهر قنبری در اینستاگرام یکدیگر را دنبال می‌کنند و حتی خانم ارجمند در مواردی برای خانم قنبری کامنت نیز گذاشته و این اتفاق حواشی زیادی پیرامون روابط شهاب حسینی به راه انداخته است. البته با وجود سکوت خبری هر سه این افراد ازدواج شهاب حسینی با ساناز ارجمند تایید شد و این زوج از سال 1398 با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.

زندگی شغلی شهاب حسینی

این قسمت بیوگرافی شهاب حسینی را به مرور زندگی حرفه‌ای او اختصاص می‌دهیم.

بیوگرافی شهاب حسینی ؛ شروع کار بازیگری

این سوپراستار سینمای ایران آموزش بازیگری را در کلاس‌های استاد سمندریان آموخت. «یوسف تیموری» از هم‌دوره‌ای‌های او در دوران آموزش بازیگری است. حسینی فعالیت هنری‌اش را با تئاتر و سپس گویندگی در رادیو آغاز کرده است اما با مجری‌گری در برنامه «اکسیژن» پای خود را به تلویزیون باز کرد و نام خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین هنرمندان ایران بر سر زبان‌ها انداخت.

از شروع سینما تا جشنواره کن

در ادامه بیوگرافی شهاب حسینی می‌خوانیم که او در سال 1380 با بازی در فیلم «رخساره» به کارگردانی امیر قویدل به سینما وارد شد. وی در سال‌های 1381 تا 1383 در فیلم‌های بیشتری بازی کرد. فیلم‌هایی مانند «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی، «این زن حرف نمی‌زند» به کارگردانی علیرضا امینی، «زهر عسل» به کارگردانی ابراهیم شیبانی، «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» به کارگردانی سیروس الوند و «شمعی در باد» به کارگردانی پوران درخشنده. حسینی توانست برای بازی در فیلم‌های شمعی در باد و رستگاری در هشت و بیست دقیقه، دو سال پیاپی کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فیلم فجر شود.

بیوگرافی شهاب حسینی / شهاب حسینی نامزد دریافت جایزه

او بازیگر خوش تیپی محسوب می‌شود. قد شهاب حسینی حدودا 180 سانتی متر است و همین باعث شد که این بازیگر نقش‌های اول بیشتری نیز بگیرد. او سال‌های بعد برای بازی در فیلم‌های «بچه‌های ابدی» به کارگردانی پوران درخشنده، «محیا» به کارگردانی اکبر خواجویی و «دل شکسته» به کارگردانی علی روئین‌تن بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در سال 1386 او برای فیلم محیا دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

سال‌های 1387 و 1388 برای حسینی سال‌های درخشانی بودند. او در فیلم‌های «درباره الی» ساخته اصغر فرهادی، «سوپراستار» ساخته تهمینه میلانی، «حوالی اتوبان» ساخته شهرام اسدی و «پرسه در مه» ساخته بهرام توکلی بازی کرد. حسینی در این فیلم‌ها بازی‌های متفاوت و قابل‌توجهی را به نمایش گذاشت. وی با بازی در نقش کوروش زند در فیلم سوپراستار به اوج محبوبیت و شهرت رسید.

فیلم های شهاب حسینی/ سریال جدید شهاب حسینی

حسینی برای فیلم سوپراستار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. همچنین به خاطر فیلم‌های پرسه در مه و درباره الی، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد.

حسینی در سال 1389 یک بار دیگر با اصغر فرهادی همکاری کرد و در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به ایفای نقش پرداخت. این فیلم برای او اولین دست‌آورد بین‌المللی‌اش را به همراه داشت. او توانست در سال 2011 خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را به همراه دیگر بازیگران مرد این فیلم به دست آورد.

حسینی در اوایل دهه 90 در فیلم‌هایی مانند «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» ساخته منوچهر هادی، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» ساخته پوران درخشنده، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری و «تعبیر خواب» ساخته رضا دادویی بازی کرد. بازی حسینی در فیلم حوض نقاشی در نقش رضا، یکی از بهترین بازی‌های اوست. وی به خاطر بازی در این فیلم جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم لیسبون را دریافت کرد.

همچنین بخوانید :

فیلم های شهاب حسینی / قد شهاب حسینی

حسینی در سال 1393 اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم «ساکن طبقه وسط» داشت. خود حسینی در این فیلم در 38 نقش متفاوت بازی کرده است. وی در سال 1394 برای بار سوم با فیلم «فروشنده» با کارگردان مطرح ایرانی اصغر فرهادی همکاری کرد. او توانست با بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم کن بگیرد. این اولین باری بود که یک بازیگر ایرانی این جایزه را دریافت می‌کرد.

شهاب حسینی می‌ درخشد

بیوگرافی شهاب حسینی بازیگر / فیلم های شهاب حسینی

اما گرفتن نخل طلای کن آخرین موفقیت او محسوب نشد و این بازیگر سیر رشد خود را دنبال کرد. او پس از فروشنده در فیلم‌هایی از جمله «لابی»، «هزارتو»، «آن شب»، «مست عشق» و «اولین برف» نیز نقش آفرینی کرد و توانست در مجامع بین المللی برای ایفای این نقش ها جایزه دریافت کند. یکی از نقش‌های او که درمیان ایرانیان بسیار دیده شده، نقش شمس تبریزی او در فیلم مست عشق محصول مشترک ایران و ترکیه است.

او در سال 2020  نشان شوالیهٔ کشور فرانسه را به دلیل خلاقیت هنری و ادبی دریافت کرد. همچنین او در سال 2021 برای فیلم «اولین برف» توانست دو جایزه بین المللی دریافت کند. او اخیرا پرکارتر از همیشه ادامه می‌دهد و فیلم‌های «شوکران»، «کوهستان های دور دست» و «تمشک های وحشی» از جدیدترین فیلم‌های سینمایی این بازیگر هستند که تاکنون اکران نشده‌اند.

همچنین بخوانید :

نگاهی بر مجموعه های تلویزیونی و سریال‌ های شهاب حسینی

زندگینامه شهاب حسینی / همسر جدید شهاب حسینی

در این بخش بیوگرافی شهاب حسینی می‌بینیم که این بازیگر در سال 1379 با بازی در سریال «پس از باران» به تلویزیون آمد. او در سال 1380 در سریال «پلیس جوان» و در سال 1382 در سریال «تب سرد» بازی کرد. حسینی با بازی در سریال «مدار صفر درجه» در سال 1385 به دوره اوجش در تلویزیون رسید. سریال «مدار صفر درجه» را حسن فتحی کارگردانی کرده بود.

حسینی در سال 1388 در سریال موفق دیگری به نام «شوق پرواز» ایفای نقش کرد. وی در سال 1393 دومین همکاری‌اش را با حسن فتحی در سریال «شهرزاد» داشت. این سریال از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شد. بازی حسینی در این سریال در نقش قباد مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. اخیرا نیز سریال «پوست شیر» از این بازیگر پخش شد که مورد استقبال قرار گرفت.

بیوگرافی شهاب حسینی ؛ مجری گری

شهاب حسینی سابقه مجری گری نیز دارد و از استعداد فوق العاده ای نیز در اجرای برنامه های تلوزیونی نیز برخوردار است‌. او در گذشته به مجریگری برنامه‌های «نیم‌رخ»، «اکسیژن»، «برپا برپا» و «رنگ صبح» پرداخته است و جدیدا نیز در سال 1399 به مجریگری برنامه پرطرفدار «هم‌رفیق» پرداخت. برنامه هم‌رفیق با حواشی فراوان خود از برترین برنامه‌های گفت و گو محور ایرانی بود.

همچنین بخوانید :

فیلم ها و سریال های شهاب حسینی / قد شهاب حسینی

تاسیس شرکت فیلم سازی

این بازیگر اخیرا خبر از تاسیس شرکت فیلمسازی خود به نام «هفت آسمان» داد. او هدف این شرکت را یافتن استعدادهای نوظهور در زمینه تئاتر، سینما، فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن عنوان کرد. او اشاره کرد که هفت آسمان شرکت دوقلویی در آمریکا به نام Seven Skies Entertainment نیز دارد. آدرس اینستاگرام این شرکت sevenskies.co است.

فعالیت‌ های اخیر آقای حسینی

این هنرپیشه در طی سال‌های اخیر فعالیت‌هایی در شبکه‌های نمایش خانگی نیز داشته که مورد توجه قرار گرفته‌اند. سریال های شهاب حسینی در سال‌های اخیر شامل سریال پوست شیر و سریال گناه فرشته هستند. پوست شیر محصول سال 1401 بود که طی سه فصل پخش شد و آقای حسینی در آن نقش سرگرد محب مشکات را بازی کرد. بازی این هنرپیشه در پوست شیر بسیار تحسین شد و آن را یکی از قوی‌ترین نقش‌آفرینی‌های او نامیدند

سریال جدید شهاب حسینی نیز گناه فرشته است که از فیلیمو پخش می‌شود. آقای حسینی در این اثر نقش حامد تهرانی را دارند و بازی خوبی ارائه می‌دهند اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، حامد تهرانی به نوعی تکرار نقش‌های پیشین اوست و چیز چندان جدیدی در خود ندارد. با تمام این تفاسیر باز هم بازی این هنرپیشه در گناه فرشته دیدنی است.

شهاب حسینی نامزد دریافت جایزه

نکته بعدی اکران فیلم مقیمان ناکجا در سینما‌های منتخب گروه هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها است که شهاب حسینی آن را کارگردانی کرده و اکران شد. پریناز ‌ایزدیار، آرمان ‌درویش، ناهید ‌مسلمی، احمد ‌ساعتچیان، غزال ‌نظر و خود آقای حسینی بازیگران این اثر هستند.

در سال 1403 فیلم مست عشق این بازیگر اکران شد و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. سریال شبکه نمایش خانگی پوکر نیز جدیدترین سریال اوست که هنوز تاریخ پخش آن مشخص نشده است. فیلم آخرین حرکت نیز اثری دیگر به کارگردانی شهاب حسینی است که در فستیوال تورنتو نالیوود شرکت کرد و جوایز مختلفی دریافت کرد.

فیلم های شهاب حسینی

نام فیلم سال ساخت نقش کارگردان امتیاز IMDB
رخساره 1380 ماهان امیر قویدل 4.6
آدمک‌ها 1380 مراد علی قوی‌تن 5
واکنش پنجم 1381 مجید تهمینه میلانی 5.9
این زن حرف نمی‌زند 1381 مانی احمد امینی 5.8
زهر عسل 1381 شاهین ابراهیم شیبانی 3.4
شمعی در باد 1382 بابک پوران درخشنده 5.9
الهه زیگورات 1382 بهرام رحمان رضایی
گرداب 1383 همایون حسن هدایت 5.9
رستگاری در هشت و بیست دقیقه 1383 فواد سیروس الوند 4.9
قتل آنلاین 1384 کیوان مسعود آب‌پرور 5
پیشنهاد 50 میلیونی 1384 برمک مهدی صباغ‌زاده
قصه عشق 1385 بیژن بیرنگ
غیرمنتظره 1385 سالک محمدهادی کریمی
بچه‌های ابدی 1385 ایمان پوران درخشنده
ایستگاه بهشت 1385 سروش نادر مقدس
نیلوفر 1386 عزیز سابین ژمایل 6.8
محیا 1386 جاوید اکبر خواجویی 5.5
دل‌شکسته 1386 امیرعلی علی روئین‌تن 5.8
پرچم‌های قلعه کاوه 1386 صادق محمد نوری‌زاد 4.9
تنهایی 1386 حمید حجت قاسم‌زاده اصل
سوپر استار 1387 کوروش زند تهمینه میلانی 6.1
درباره الی 1387 احمد اصغر فرهادی 8
آناهیتا 1387 عزیزالله حمید‌نژاد 3.6
حوالی اتوبان 1388 پاشا سیاوش اسعدی 5.4
پرسه در مه 1388 امین بهرام توکلی 6.8
سوت پایان 1389 سامان نیکی کریمی 4.8
برف روی شیروانی داغ 1389 بهمن محمدهادی کریمی 5.6
خانه پدری 1389 ناصر کیانوش عیاری 7
جدایی نادر از سیمین 1389 حجت اصغر فرهادی 8.3
آفریقا 1389 شهاب هومن سیدی 5.4
به امید دیدار 1389 اسفندیار محمد رسول‌اف 7
من و زیبا 1390 جعفر فریدون حسن‌پور 5.2
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند 1390 بازپرس پوران درخشنده 7
یکی می‌خواد باهات حرف بزنه 1390 مصطفی منوچهر هادی 5.7
حوض نقاشی 1391 رضا مازیار میری 7.4
آشغال‌های دوست‌داشتنی 1391 منصور محسن امیریوسفی 7.1
تعبیر خواب 1391 سرگرد رضا دادویی
پنج ستاره 1392 رضا مهشید افشار زاده 5
ساکن طبقه وسط 1392 38 نقش مختلف شهاب حسینی 5.5
طعم شیرین خیال 1393 گروس کمال تبریزی 5.3
دوران عاشقی 1393 حمید علیرضا رئیسیان 5.5
سایه‌های موازی 1393 فرهاد اصغر نعیمی 4.8
امتحان نهایی 1394 فرهاد عادل یراقی 4.3
چهارشنبه 1394 سلیم سروش محمدزاده 6.1
فروشنده 1394 عماد اصغر فرهادی 7.8
خورسید نیمه‌شب 1394 شبیر شیرازی 7.9
غلام 1395 غلام میترا تبریزیان 5.6
برادرم خسرو 1395 خسرو احسان بیگلری 6.9
لابی 1395 محمد پرویزی 8.1
مقیمان ناکجا 1396 شهاب حسینی
نبات 1396 پگاه ارضی
هزارتو 1396 امیرحسین ترابی
نرگس 1397 پیام اسکندری
شب 1397 بابک کوروش آهاری
مست عشق 1398 شمس تبریزی حسن فتحی
بعد از اتفاق (تهیه کننده) 1398 پوریا حیدری
اولین برف 1399 بهمن مهدی پور حامی رمضان
خانه ماهرخ (تهیه کننده) 1399 شهرام ابراهیمی
نویسنده مرده است 1400 شهاب حسینی
ترمینال جنوب 1400 آرش سجادی حسینی
شوکران 1401 طاهر پیترو مالگوری
کوهستان های دور دست 1402 میترا تبریزیان
تمشک های وحشی 1402 سودابه مرادیان
آخرین حرکت 1403 شهاب حسینی

سریال های شهاب حسینی در تلویزیون

نام سریال نقش سال
پس از باران علی احمدی 1379
همسفر 1379
وکیل 1379
پلیس جوان یونس بهگر 1380
تب سرد شهاب کیانفر 1382
رقص پرواز وحید مولایی 1383
مدار صفر درجه حبیب پارسا 1384
شوق پرواز عباس بابایی 1388
سرزمین مادری رهی 1387-1392
شکرستان راوی 1398
آقا مرتضی 1399

مجموعه های شبکه نمایش خانگی آقای حسینی

سریال جدید شهاب حسینی

نام اثر نقش سال
شهرزاد قباد دیوانسالار 1394-1396
همرفیق مجری، کارگردان 1399
پوست شیر سرگرد محب مشکات 1401
گناه فرشته حامد 1402
پوکر 1403

تئاترهای شهاب حسینی

نام اجرا سال
برکرانه باد 1374
افسانه 1375
کرگدن 1387
ملاقات 1391
اعتراف 1396

مستند های آقای حسینی

نام اثر سال
ساکن صحرای سکوت 1390
من ناصر حجازی هستم… 1394
کربلا جغرافیای یک تاریخ 1395

فعالیت های رادیویی شهاب حسینی

نام برنامه سال
دو نیمه سیب 1376
صدای ما 1377
گلبانگ شادی 1379-1380
برنامه سحرگاهی 1394

خوانندگی های شهاب حسینی

نام آهنگ سمت سال
عزیز تنها دکلمه سرا 1384
پسرک روزنامه فروش دکلمه سرا 1384
بی گناه دکلمه سرا 1384
غریبه دکلمه سرا 1384
هفت سین دکلمه سرا 1387
وقت رفتن خواننده 1387
پرواز خواننده 1387
خدا خواننده 1387
خداحافظ خواننده 1387
پریچهر خواننده 1387
آشنای غریب خواننده 1387
بدرود خواننده 1387

جوایز و افتخارات شهاب حسینی

در این بخش از بیوگرافی شهاب حسینی، می‌توانید تمام جایزه‌هایی که او دریافت کرده است را مشاهده کنید. در سال 1402 شهاب حسینی نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد درام برای بازی در پوست شیر شد.

همچنین بخوانید :

جوایز و افتخارات شهاب حسینی / شهاب حسینی نامزد دریافت جایزه

نام جایزه نام فیلم سال وضعیت
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما واکنش پنجم 1382 نامزد شد
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شمعی در باد 1382 نامزد شد
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر رستگاری در بیست و هشت دقیقه 1383 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما شمعی در باد 1383 نامزد شد
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر سوپر استار 1387 نامزد شد
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر محیا 1387 برنده شد
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر درباره الی 1387 برنده شد
تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره الی و سوپر استار 1388 نامزد شد
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر جدایی نادر از سیمین 1389 برنده شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما پرسه در مه و درباره الی 1389 برنده شد
تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی پرسه در مه 1389 برنده شد
تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد جشن دنیای تصویر درباره الی و سوپر استار 1389 برنده شد
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر جدایی نادر از سیمین 1389 برنده شد
تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی جدایی نادر از سیمین 1390 برنده شد
خرس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین بهترین گروه بازیگران مرد جدایی نادر از سیمین 2011 برنده شد
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما جدایی نادر از سیمین 1390 برنده شد
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن فیلم مستقل کلوترودیس جدایی نادر از سیمین 2012 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن بین المللی سینه فیلی، جایزه ICS جدایی نادر از سیمین 2012 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تنهایی 1391 برنده شد
دیپلم افتخار جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران حوض نقاشی 1392 برنده شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره میلاد سرخ تعبیر خواب 1392 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره جام‌ جم تعبیر خواب 1392 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تعبیر خواب 1392 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم و تلوزیون دتکتیو فست تعبیر خواب 2013 برنده شد
دیپلم افتخار جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران حوض نقاشی 1392 برنده شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما حوض نقاشی 1393 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم لیسبون حوض نقاشی 2014 برنده شد
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر دوران عاشقی 1393 نامزد شد
تندیس زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم شهر تعبیر خواب 1394 برنده شد
نخل طلا جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن فروشنده 2016 برنده شد
بهترین بازیگر از جشنواره فیلم Action On فیلم آمریکا هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند 2016 برنده شد
بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم Action On فیلم آمریکا ساکن طبقه وسط 2016 برنده شد
تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام تلوزیونی جشن دنیای تصویر شهرزاد 1395 نامزد شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مردمی فیلم و عکس چلچراغ دل‌شکسته 1395 برنده شد
جایزه ویژه و تندیس دیپلم افتخار بهترین‌ بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شوق پرواز 1395 برنده شد
بهترین بازیگر مرد جشنواره حافظ فروشنده 1396 برنده شد
بهترین بازیگر مرد در جشن خانه سینما فروشنده 1396 برنده شد
مدال طلایی بهترین  دستاورد هنری از دانشگاه ALU کالیفرنیا نمایش اعتراف 2017 برنده شد
نشان شوالیه کشور فرانسه به دلیل خلاقیت هنری یا ادبی و مشارکت گسترش فرهنگ، هنر و ادب 2020 برنده شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو هزارتو 2020 برنده شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره مولین دو ری اسپانیا آن شب 2020 برنده شد
بهترین بازیگر نقش اول مرد از جوایز سینمایی یوسی در کشور فنلاند اولین برف 2021 برنده شد
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد پکن اولین برف 2021 برنده شد
بهترین بازیگر مرد درام جشن حافظ پوست شیر 1402 نامزد شد
بهترین فیلم شمال آمریکا آخرین حرکت 2024 برنده شد

حواشی شهاب حسینی

حواشی شهاب حسینی / همسر جدید شهاب حسینی

شهاب حسینی تا مدت زمان زیادی یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیکن‌های سینما بود اما اخیرا حواشی‌ای پیرامون او وجود دارد.

حاشیه نشریه لثارات

نشریه یا لثارات الحسین در سال 1395 یک متن درباره برخی هنرمندان چاپ کرد که در آن مستقیما به برخی هنرمندان توهین می‌شد. این کار واکنش شهاب حسینی را در پی داشت که به شدت از این اتفاق شاکی و ناراحت بود.

حاشیه واکسن کووید-19

در زمان همه‌گیری کرونا، شهاب حسینی آمریکا را برای زدن این واکسن انتخاب کرد و عکس او در حال زدن این واکسن پخش شد. مردم نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و از آقای حسینی انتقاد کردند. آنها بر این باور بودند که ثروت شهاب حسینی از راه هنر و کشور ایران بدست آمده و اکنون او در آمریکا اقدام به زدن واکسن می‌کند. اما این جنجال‌ها واکنش این هنرمند محبوب را در پی داشت که اظهار کرد، وقتی به آمریکا رفته، در صف واکسن مازاد مانده و صرفا شانس خود را امتحان کرده است. او اضافه کرد واکسن های فایزر و مدرنا پس از خروج از دمای یخ‌زدگی قابلیت بازگشت ندارد، بین مردم پخش می‌شوند و تمام ماجرا همین بود.

حواشی همسر دوم

از سال 1399 به بعد، همسر اول این بازیگر از پیج شخصی خود عکس‌های آقای حسینی را حذف کرده و با او در هیچ محفلی دیده نشده، سپس در سال 1381 شهاب حسینی با ساناز ارجمند دیده شد. اختلاف سنی 17 ساله او و خانم ارجمند و همچنین خبرهای طلاق این بازیگر، خبر ساز شد. حتی مدتی شایعه ازدواج این بازیگر با یکی از بازیگران زن نیز پخش شده بود.

حاشیه بازی کردن نقش صدام

بیوگرافی شهاب حسینی / روابط شهاب حسینی

چندی پیش یک تصویر با گریمی متفاوت از شهاب حسینی در فضای مجازی پخش شد و این باعث شد که شایعه‌ای درباره اینکه او قصد دارند نقش صدام حسین را بازی کند، پخش شد. او سپس در واکنش به این خبر گفت:

«دفاع از خود در برابر این موج تازه حمله سایبری به این بنده کوچک، باید عرض کنم که اینجانب کوچکترین اطلاعی از فیلم مذکور نداشته و این شایعه را قویا تکذیب می‌کنم، چرا که مطابق مرامنامه ای که در حرفه و زندگی خود به آن پایبندم حتی در برابر کوهی از طلا هم حاضر به ایفای نقش این شخصیت منفور نیستم.»

حاشیه تقدیم جایزه کن به امام زمان

پس از اینکه این هنرپیشه بعد از دریافت جایزه به ایران آمد، جایزه‌اش را به امام زمان تقدیم کرد. برخی این حرکت او را مورد انتقاد قرار دادند که چرا در جشنواره کن جایزه را به مردم تقدیم کرد و در خود ایران به امام زمان؟ این بازیگر آخرین بار در جشنواره فیلم فجر پس از سوالات و انتقادات خبرنگار کمی عصبی شد و اظهار کرد که در کشور فرانسه چون از این مسئله درکی وجود نداشت، درباره امام زمان حرفی نزد و هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

حاشیه داوری در جشنواره فیلم کوتاه تهران

در سال 1403 این بازیگر یکی از داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه در شب اختتامیه او در بخشی از سخنانش گفت:

«امشب خارج از روال داوری شاهد بودیم که از فیلم‌هایی تقدیر شد. این فیلم‌ها را داوران دیده‌اند و اگر خوب بودند حتما از آنها تقدیر می‌شد. با این تقدیرها نمی‌شود فیلمساز خوب تولید کرد.»

او سپس در میان سخنان خود ادامه داد که:

مدتی بود که حضور بازیگران حرفه‌ای در فیلم‌های کوتاه زیاد شد و این اتفاق در بیشتر موارد به فیلم‌ها آسیب زد. از این پس به جای آنها، با همان بازیگران تازه‌کار و درست و حسابی کار کنید.»

در واقع از بخشی از سخنان ایشان برداشت دیگری شد و فکر کردند منظور او این است که این جوایز به صورت تشریفاتی اهدا شده‌اند اما آقای حسینی سپس اعلام کرد که مقصودش این بوده که برخی از فیلم‌ها سفارشی تقدیر شده‌اند و به روال داوری و عدالت در آن اعتماد کامل دارد.

بیماری و ازدواج پسر شهاب حسینی

مدتی ویدیویی از این بازیگر پخش شد که درباره بیماری پسر اول خود صحبت می‌کند. اما سخنان او در واقع کامل نبود آقای حسینی صرفا درباره حادثه‌ای که برای فرزندش افتاده بود، صحبت می‌کرد. مدتی نیز درباره ازدواج پسر این بازیگر صحبت می‌شد که خود پسرش در ویدیویی اعلام کرد که تنها 18 سال دارد و ازدواج نکرده است.

حقایق پنهان شهاب حسینی

در این قسمت بیوگرافی شهاب حسینی می‌توانید چند حقیقت جذاب درباره حسینی این بازیگر محبوب را بخوانید.

38 نقش

حسینی در فیلم ساکن طبقه وسط که خودش هم کارگردانی کرده، در 38 نقش متفاوت بازی کرده است. این به نوعی یک رکورد جهانی به حساب می‌آید. در ویدئوی زیر می‌توانید تیزر فیلم ساکن طبقه وسط را تماشا کنید.

تقدیم جایزه

شهاب حسینی بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر فستیوال کن گفت:

این جایزه به نوعی از مردم من آمده بنابراین آن را به خودشان برمی‌گردانم. این جایزه را با تمام وجود و از اعماق قلبم و با عشق به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم.

حسینی در بازگشت به ایران در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره فیلم کن را در نیمه شعبان، روز تولد امام دوازدهم شیعیان دریافت کرده ‌است، گفت:

بخشی از این موفقیت را که خود در آن سهیم بودم را به عنوان هدیه به منجی بشریت تقدیم می‌کنم.

نکات جذاب از شهاب حسینی / روابط شهاب حسینی

گروه موسیقی

حسینی با برادر کوچکتر و چندتا از دوستانش، گروه موسیقی‌ای به نام «هفت» را تشکیل دادند. آنها چندین آلبوم را منتشر کرده‌اند و حسینی به عنوان خواننده در این آلبوم‌ها حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

کارگردانی

جالب است بدانید آقای حسینی کارگردانی و  تهیه ‌کنندگی نیز انجام می‌دهند در این زمینه‌ها نیز توانسته‌اند موفقیت بدست آورند.

بچه شر و شیطان خانواده

این بازیگر در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که مادرش همیشه می‌گفته که او بچه شر و شیطانی در کودکی بوده است. او این حرف را زمانی کاملا باور کرد که پس از تراشیدن موهایش برای سربازی شاهد 9 جای شکستگی در سرش بود و دلیل 4 یا 5 مورد آنها را بخاطر نمی‌آورد.

شهاب حسینی از دانشگاه انصراف داد

او درسش را پس از دو سال نیمه کاره در دانشگاه رها کرد تا به عمویش که مقیم کانادا شده بود، برسد تا به این کشور مهاجرت کند.

آلبوم عکس های شهاب حسینی

در آخرین بخش این مقاله درباره شخصیت شهاب حسینی با تعدادی از عکس‌های او همراه شما می‌شویم.

سخن پایانی

در این مقاله به بیوگرافی شهاب حسینی نگاهی انداختیم. بعد هم مروری بر فیلم‌ها، جوایز و سکانس‌های برتر این بازیگر داشتیم. به نظر شما بهترین بازی شهاب حسینی در کدام فیلم یا سریال بوده است؟ شما می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران