بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز; زلزله ترکیه هیچ ربطی به ایران ندارد – بازیگرها

بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز;  زلزله ترکیه هیچ ربطی به ایران ندارد – بازیگرها

بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز; زلزله در ترکیه ربطی به ایران ندارد اولین بار در سایت بازیگرها – فیلم، بازی و هنر – بازیگرها – سینما، بازی و هنر – رسانه تخصصی فیلم، بازی و هنر – https://figar .go/ نوشته شد.

با وقوع زلزله مهیب ترکیه و خسارات مالی و جانی فراوان آن، مردم کشورمان به ویژه تبریز نگران هستند. بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز چقدر صحت دارد؟

آیا گسل های تبریز مربوط به گسل ترکیه است؟ این سوالی است که استاد دانشگاه تبریز و کارشناس مهندسی زمین شناسی به آن پاسخ داده و به بررسی بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز پرداخته است.

بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز

زلزله ترکیه ربطی به ایران ندارد

بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز
بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز

زلزله ترکیه ناشی از گسل شرق آناتولی تغییری در گسل تبریز ایجاد نکرده است و شهروندان تبریزی نگران آن نباشند. این گسل ربطی به گسل تبریز ندارد و هیچ خطری برای شمال غرب ایران ندارد.

وی با اشاره به اینکه 2 صفحه عربی و آناتولی حدود 40 تا 50 میلی متر اختلاف جابجایی دارند، گفت: به دلیل این تفاوت پیش بینی می شود در آینده چنین زمین لرزه هایی در این منطقه از ترکیه رخ دهد.

وی در ادامه گفت: گسل شرق آناتولی به طول حدود 700 کیلومتر از قدرت لرزه خیزی بالایی برخوردار است و زمین لرزه هایی به بزرگی 6.3 در سال 2003 و زلزله 6.1 ریشتری در سال 2010 در قسمت شمالی آن رخ داده است.

برزگری با بیان اینکه حدود 510 سال است که قسمت جنوبی این گسل فعال نشده است، ادامه داد: گسلی با این شرایط و تلاقی آن با گسل دریای مرده، احتمال وقوع چنین زمین لرزه ای را می توان انتظار داشت.

گسل تبریز به طول حدود 155 کیلومتر و گسل سیه چشمه به طول حدود 170 کیلومتر جهت شمال غربی و جنوب شرقی دارند و مکانیسم آنها دارای مولفه گسترش لرزش گردش به راست است.

جهت و نوع حرکت گسل های تبریز و سیاه چشمه از نظر زمین ساختی و مکانیزم حرکت هیچ ربطی به زلزله ترکیه ندارد و از نظر دید هوایی و وضعیت گسل حدود 800 کیلومتر با این گسل فاصله دارند. گسل تبریز. نسبت به سال های گذشته تغییری نکرده است.

در حال حاضر تغییری در فعالیت لرزه‌ای گسل تبریز ایجاد نشده است و اینکه آیا زمین‌لرزه‌های ترکیه باعث حرکت روی گسل‌ها شده است، با توجه به غلظت و تعداد گسل‌های آن منطقه و تقاطع گسل آناتولی شمالی، وجود دارد. احتمال وقوع زلزله های بزرگ در همان منطقه از این کشور.

زلزله ترکیه تاثیری بر تبریز ندارد

بیشتر بخوانید:

  • ناپدید شدن چند فوتبالیست ایرانی پس از زلزله مهیب ترکیه
  • زمین لرزه شدیدی به بزرگی 5.8 ریشتر در روسیه رخ داد
  • فوری: تمدید فرصت افتتاح حساب در قرعه کشی ایران خودرو
  • فوری: سد آتاتورک پس از زلزله شدید ۷.۸ ریشتری ترکیه ترک خورد!
  • روایت علی قلی زاده فوتبالیست از زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه

بی اثر بودن زلزله ترکیه در تبریز; زلزله در ترکیه ربطی به ایران ندارد اولین بار در سایت بازیگرها – فیلم، بازی و هنر – بازیگرها – سینما، بازی و هنر – رسانه تخصصی فیلم، بازی و هنر – https://figar .go/ نوشته شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.