تاریخ عرضه لپ تاپ های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite مشخص شد – بازیگرها

snapdragon x elite

تاریخ عرضه لپ تاپ های مجهز به اسنپدراگون – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

کوالکام تراشه Snapdragon X Elite در اکتبر 2023 برای رایانه های شخصی معرفی شد و گفته شد دستگاه های مجهز به این تراشه در اواسط سال 2024 در دسترس خواهند بود.

حال این شرکت بار دیگر این موضوع را مطرح کرده و در عین حال جزئیات جالبی را فاش کرده است که نشان می دهد همزمان با عرضه این تراشه، مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را نیز ارائه خواهد کرد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • کوالکام در حال توسعه نسخه قدرتمندتری از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8 است
  • بازگشت باشکوه اینتل؛ سامسونگ دیگر بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های نیمه‌رسانا در جهان نیست
  • قرارداد مودم 5G اپل و کوالکام تا سال 2027 تمدید شد

زمان عرضه لپ تاپ های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite مشخص شد

مدیرعامل کوالکام کریستیانو آمون در تماسی با سرمایه گذاران گفت که رایانه های شخصی مجهز به تراشه Snapdragon X Elite آنها در اواسط سال 2024 راه اندازی می شوند، درست زمانی که دانش آموزان برای بازگشت به مدرسه آماده می شوند. علاوه بر این، او گفت که عرضه محصولات با این چیپست مربوط به عرضه نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت است و این نسخه قابلیت های هوش مصنوعی زیادی خواهد داشت.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد نام نسخه بعدی ویندوز وجود ندارد. برخی می گویند مایکروسافت می تواند آن را ویندوز 11 بنامد. با این تفاوت که در کنار آن عبارت هوش مصنوعی اضافه شده است. اما برخی دیگر می گویند که می توان آن را ویندوز 12 نامید.

در هر صورت، نسخه بعدی ویندوز در ژوئن 2024 منتشر خواهد شد و به همراه آن رایانه های شخصی و لپ تاپ هایی با تراشه Snapdragon X Elite را معرفی می کند.

زمان عرضه لپ تاپ های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite مشخص شد

اسنپدراگون این تراشه از هسته CPU سفارشی کوالکام به نام Oryon استفاده می کند که توسط Nuvia توسعه یافته است.

Nuvia یک استارت آپ بود که توسط طراحان چیپ معروف تأسیس شد و قبلاً با AMD، ARM، Apple، Broadcom و Google کار می کرد. اما این شرکت در سال 2021 توسط کوالکام خریداری شد و از CPU Oryon در پردازنده های ساخته شده برای لپ تاپ های ویندوزی استفاده شد.

تراشه Qualcomm Snapdragon X Elite این تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است و گفته می شود که از تراشه M3 اپل قدرتمندتر است. همچنین ادعا می شود که مصرف انرژی آن همانند پردازنده های لپ تاپ سری M اپل است.

به گفته کوالکام، انتظار می رود لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 با این تراشه از نظر عملکرد و عمر باتری مشابه مک بوک پرو باشند.

مایکروسافت احتمالاً برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را نیز به نسخه جدید ویندوز خود اضافه می‌کند و همچنین مصرف انرژی خود را بهبود می‌بخشد. همچنین می تواند عملکرد ویندوز را در لپ تاپ های مبتنی بر ARM بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین لپ تاپ ها برای GTA V
  • بهترین لپ تاپ های هیبریدی سال 2024
  • بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان 2024
  • بهترین لپ تاپ ها برای وب گردی
  • بهترین لپ تاپ های سال 2024
  • بهترین لپ تاپ های Dell در سال 2024
  • بهترین لپ تاپ های HP 2024

.

منبع: sammobile

تاریخ عرضه لپ تاپ های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite همانطور که برای اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with technology نوشته شده بود، مشخص شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.