تراشه Mach-1 AI سامسونگ در سال ۲۰۲۵ رونمایی می شود – Tekrato

تراشه Mach-1 AI سامسونگ در سال ۲۰۲۵ رونمایی می شود – Tekrato

مقاله تراشه هوش مصنوعی Mach-1 سامسونگ که در سال 2025 رونمایی می شود اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ سال آینده برای رقابت با تراشه های شرکت های بزرگی مانند Nvidia و AMD ارائه خواهد شد. نام این تراشه Mach-1 خواهد بود.

سامسونگ اولین گوشی های متصل به هوش مصنوعی، سری گلکسی اس 24 را در اوایل سال جاری عرضه کرد. پیش از آن، این شرکت از مدل زبان مخصوص به خود (LLM) یعنی گاوس سامسونگ فاش شد، تاثیر زیادی در تقویت برخی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سری گلکسی S24 داشت. اکنون این شرکت قصد دارد تراشه هوش مصنوعی خود را برای نسل بعدی گوشی های هوشمند توسعه دهد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • سامسونگ احتمالا گلکسی اس 25 را با نمایشگر بزرگتر 6.36 اینچی عرضه خواهد کرد
  • سامسونگ برای 10 سال متوالی بزرگترین برند صوت بار در جهان بوده است
  • هدست های واقعیت افزوده (XR) سامسونگ به میکرو نمایشگر قدیمی سونی مجهز خواهند شد
  • سامسونگ 6 میلیارد دلار کمک برای تولید تراشه در ایالات متحده دریافت می کند

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ Mach-1

طبق گزارشی که در سئول اکونومیک دیلی منتشر شد، اولین تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی سامسونگ، ماخ-1 نام گرفته و در سال 2025 راه اندازی خواهد شد. این شرکت در تلاش است تا Nvidia را از تاج و تخت بازار تراشه های هوش مصنوعی خلع کرده و به بزرگترین تولید کننده تراشه های نیمه هادی در جهان تبدیل شود.

تراشه هوش مصنوعی سامسونگ

کی هیون کیونگ، مدیر عامل بخش نیمه هادی سامسونگ، در پنجاه و پنجمین مجمع عمومی سالانه سهامداران سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه تراشه هوش مصنوعی خود است. او گفت:

یک آزمایشگاه تخصصی در حال کار برای ایجاد یک مدل کاملاً جدید از تراشه نیمه هادی است که برای رفع نیازهای پردازشی AGI (هوش مصنوعی) طراحی شده است.

تایید فنی این تراشه قبلا با استفاده از FPGA انجام شده و طراحی آن در حال انجام است. این تراشه اواخر امسال تولید خواهد شد و اوایل سال آینده یک سیستم هوش مصنوعی جدید را به همراه خواهد داشت.

تراشه Mach-1 سامسونگ طراحی شده برای استنتاج هوش مصنوعی. در حال حاضر مشکل اصلی هوش مصنوعی در انتقال اطلاعات بین GPU، CPU و حافظه است. انتظار می رود Mach-1 با ساختار جدید و کارآمد خود بتواند سرعت انتقال داده را تا یک هشتم سطح فعلی افزایش دهد. علاوه بر این، تراشه هوش مصنوعی سامسونگ با وزن سبک خود می تواند از حافظه LPDDR استفاده کند و تنها به HBM متکی نباشد.

در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و متا از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند. برخی از شرکت های دیگر مانند آمازون، علی بابا، AMD، IBM، اینتل و گوگل دارای تراشه های هوش مصنوعی خاص خود هستند. Groq همچنین یک استارت آپ است که توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شده و تراشه های هوش مصنوعی خود را توسعه می دهد. سامسونگ قصد دارد سال آینده به این شرکت ها بپیوندد.

بیشتر بخوانید:

  • سامسونگ به‌روزرسانی امنیتی مارس 2024 را برای Galaxy S21 FE منتشر کرد
  • کد عیب یابی گوشی سامسونگ چیست؟ [+ معرفی کدهای مخفی گوشی سامسونگ]
  • بهترین هدفون سامسونگ 2024; راهنمای خرید هندزفری بلوتوث سامسونگ
  • اتحادیه اروپا اولین قانون کنترل هوش مصنوعی در جهان را تصویب کرد
  • نسل سوم چیپست کوالکام اسنپدراگون 8s جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود

نظر کاربران Tecrato در مورد تراشه هوش مصنوعی Mach-1 سامسونگ چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: sammobile

مقاله تراشه هوش مصنوعی Mach-1 سامسونگ که در سال 2025 رونمایی می شود اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.