تراشه Snapdragon X Elite کوالکام در Geekbench – Tekrato مشاهده شد

تراشه Snapdragon X Elite کوالکام در Geekbench – Tekrato مشاهده شد

اسنپدراگون کوالکام – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

گمان می رود تراشه جدید کوالکام باشد اسنپدراگون ایکس الیت این مورد در پایگاه داده Geekbench مشاهده شد که عملکرد پردازشی قابل توجه این تراشه را نشان می دهد.

اخیراً یک تراشه جدید کوالکام با شماره مدل ZH-WXX منتشر شده است که گمان می رود همان تراشه باشد. اسنپدراگون ایکس الیت خوب، در پلتفرم پایگاه داده Geekbench ظاهر شد. این تراشه معیارهای عملکردی چشمگیری را با امتیاز تک هسته ای 2574 و امتیاز چند هسته ای 12562 ارائه کرد. این تراشه بر روی دستگاهی با ویندوز 11 مایکروسافت آزمایش شد، مجهز به پردازنده 12 هسته ای با فرکانس 4.01 گیگاهرتز و 32 گیگابایت رم. .

بیشتر بخوانید: زمان عرضه لپ تاپ های مجهز به تراشه Snapdragon X Elite مشخص شد

عملکرد Snapdragon X Elite

در اکتبر 2023، کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت را معرفی کرد که دارای پردازنده سفارشی کوالکام اوریون است. این تراشه بر روی گره فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و دارای 12 هسته و معماری 64 بیتی است. سرعت کلاک پایه آن 3.8 گیگاهرتز است که در فرکانس توربو دو هسته ای می تواند به 4.3 گیگاهرتز برسد.

کوالکام از این CPU به عنوان یک پیشگام در محاسبات موبایلی یاد می کند و می گوید که تا دو برابر عملکرد پردازشی رقبای خود را ارائه می دهد. در حداکثر توان، به این سطح از عملکرد بالا دست می یابد در حالی که تنها یک سوم انرژی را مصرف می کند.

ویژگی برجسته Snapdragon X Elite قابلیت های پردازش هوش مصنوعی آن است. گفته می‌شود که در پردازش هوش مصنوعی 4.5 برابر سریع‌تر از رقبای خود است و می‌تواند مدل‌های پیچیده هوش مصنوعی با بیش از 13 میلیارد پارامتر را دقیقاً روی دستگاه کنترل کند. تجربه کاربری روان‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، چندوظیفگی را بهبود می‌بخشد و ویژگی‌های بصری مانند دستیارهای مجهز به هوش مصنوعی و ابزارهای ویدئو کنفرانس پیشرفته را ارائه می‌دهد.

این شرکت ادعاهای قوی در مورد عملکرد X-Elite دارد و می گوید که در معیارهای عملکرد تک رشته ای از Apple M2 Max و Intel Core i7-1355U بهتر است. به گفته کوالکام، X Elite نه تنها در کارهای تک رشته ای بهتر از M2 Max عمل می کند، بلکه با مصرف انرژی کمتر 30 درصد به حداکثر کارایی می رسد. در کارهای چند هسته ای، تراشه 50 درصد سریعتر از M2 است.

انتظار می‌رود که سازندگان بزرگ رایانه‌های شخصی مانند دل، ایسر، آنر، اچ‌پی، لنوو، سامسونگ و ایسوس لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون سری Redmi G Pro 2024 را با این تراشه روانه بازار کنند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین لپ تاپ تا 35 میلیون تومان در بازار ایران [بهمن 1402]
  • بهترین لپ تاپ های MSI در سال 2024; راهنمای خرید لپ تاپ MSI
  • بهترین لپ تاپ های لمسی 2024; راهنمای خرید لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی
  • بهترین لپ تاپ های 15 اینچی بازار; ما بهترین ها را برای سلیقه ها و بودجه های مختلف ارائه می دهیم.

نظر شما در مورد این پردازنده چیست؟ آیا شاهد تحول جدیدی در قدرت پردازش کامپیوترهای شخصی خواهیم بود؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: گجت ها

اسنپدراگون کوالکام – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.