تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان نمونه اولیه استفاده می کند – Tekrato

تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان نمونه اولیه استفاده می کند – Tekrato

مقاله تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان نمونه اولیه استفاده می کند، اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

تراشه کشنده G4 گوگل که در سال 2024 معرفی خواهد شد، همانند مدل های قبلی خود از چیپست های اگزینوس سامسونگ الهام گرفته است. با این حال، ممکن است شاهد یک CPU سفارشی برای این چیپست باشیم.

گوگل چند سال پیش به استفاده از تراشه‌های تنسور خود برای دستگاه‌های پیکسل روی آورد. تراشه Tensor G4 نسخه 2024 چیپست گوگل خواهد بود که مجموعه دستگاه های گوگل را تامین می کند و مانند تراشه های قبلی گوگل، جدیدترین تراشه از Exynos 2400 سامسونگ به عنوان طراحی پایه خود استفاده می کند. Exynos 2400 در حال حاضر در برخی از انواع Galaxy S24 و Galaxy S24 Plus موجود است.

این تعجب آور نیست، زیرا چیپست های قبلی Tensor از تراشه های Exynos سامسونگ به عنوان مدل خود استفاده می کردند. نکته جالب توجه این است که این بار گوگل از طراحی CPU سفارشی به جای طراحی CPU سامسونگ استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: امسال گوشی تاشو Google Pixel Fold 2 با پردازنده Tensor G4 ارائه می شود

تراشه Tensor G4 نیز توسط سامسونگ تولید خواهد شد

چیپست تنسور نتیجه همکاری نزدیک گوگل و سامسونگ است. اولین مدل از این تراشه در سری پیکسل 6 استفاده شد که در سال 2021 معرفی شد.این تراشه بر پایه Exynos 2100 ساخته شده و دارای تنظیمات CPU و GPU یکسان است.

سال بعد، زمانی که Tensor G2 مبتنی بر Exynos 2200 با یک GPU سفارشی مبتنی بر ARM که توسط گوگل طراحی شده بود، عرضه شد، شاهد تغییرات جزئی بودیم. این داستان برای Tensor G3 تکرار شد و انتظار می‌رود که برای تراشه Tensor G4 امسال نیز همینطور باشد. با این حال، تراشه Tensor G4 ممکن است از این روند پیروی نکند زیرا این چیپست اخیراً در یک معیار مشاهده شده است.

این پردازنده برخلاف پردازنده Exynos 2400 با طراحی CPU هشت هسته ای دیده شده است که احتمالاً نشان دهنده این واقعیت است که Google یک پیکربندی CPU سفارشی برای آخرین تراشه خود طراحی کرده است. اگر این گزارش درست باشد، این اولین چیپست در سری Tensor گوگل خواهد بود که دارای یک CPU سفارشی است.

این نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در هدف گوگل برای توسعه تراشه سفارشی خود است. این شرکت تاکنون چیپ‌ست‌های خود را در Samsung Foundry ساخته است، اما گزارش‌های قبلی همچنین نشان می‌دهند که گوگل می‌تواند سال آینده برای Tensor G5 به TSMC روی آورد.

بیشتر بخوانید:

  • رندرهای گوگل پیکسل 9 طراحی این گوشی را فاش کردند
  • مقایسه Galaxy S24 Ultra با Google Pixel 8 Pro; بررسی ارزش دو پرچمدار
  • کوالکام در حال توسعه نسخه قدرتمندتری از نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8 است
  • فروش چیپست های اگزینوس سامسونگ به ZTE و سایر سازندگان

آیا گوگل با چیپست های جدید خود می تواند به موفقیت های سری پیکسل ادامه دهد؟ نظرات خود را با بازیگرها در بخش نظرات به اشتراک بگذارید اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: sammobile

مقاله تراشه Tensor G4 گوگل از Exynos 2400 به عنوان نمونه اولیه استفاده می کند، اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.