ترکیب هوش مصنوعی با صنعت بازی؛ NPC های هوشمند در حال آمدن هستند – Techrato

ترکیب هوش مصنوعی با صنعت بازی؛  NPC های هوشمند در حال آمدن هستند – Techrato

موضوع تلفیق هوش مصنوعی با صنعت بازی; NPC های هوشمند در راه هستند اولین بار در Tekrato – Living With Tech – Techrato – Living With Tech – – https://bazigarha.com/ نوشته شد.

کاراکترهای NPC که همه بازیکنان می‌دانند، به لطف هوش مصنوعی، تجربه‌ای کاملا متفاوت را به آنها می‌دهد.

رابطه نزدیک بین صنعت بازی و هوش مصنوعی برای مدت طولانی وجود داشته است و پیشرفت سریع در زمینه هوش مصنوعی مولد جان تازه‌ای به بخش بی‌جان بازی‌های رایانه‌ای خواهد بخشید. در گذشته، شخصیت‌های غیربازیکن بازی (NPC) عمدتاً بر اساس متن از پیش نوشته شده با بازیکنان تعامل داشتند. اما با پیشرفت هوش مصنوعی، این شخصیت‌ها به شیوه‌های غیرقابل پیش‌بینی تعامل خواهند داشت و تجربه بازی و حس حضور بازیکنان را تغییر می‌دهند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر; ما بهترین بازی های مورد نیاز هر مجموعه را ارائه می دهیم
  • بهترین هدفون گیمینگ 2023; راهنمای خرید هدست بازی
  • بهترین بازی های کامپیوتری سال 2023; گلچین سبک های مختلف بازی های کامپیوتری!

شخصیت های NPC در بازی ها تبدیل می شوند.

صنعت بازی های ویدیویی از هوش مصنوعی در مراحل مختلف طراحی و اجرا استفاده کرده است. این فناوری به جای جایگزینی کارکنان صنعت بازی یا جبران کمبود در بخش نرم افزار، دست فعالان این حوزه را برای تمرکز بر کارهای مهمتر باز می کند.

یکی از موضوعات جالب در زمینه هوش مصنوعی مولد، تسلط این فناوری بر کاراکترهای NPC است. می تواند به عنوان یک زندگی جدید برای دنیای بازی عمل کند. بهبود گفتگو اولین قدم در این سفر طولانی است. شرکت هوش مصنوعی Inworld AI با همکاری ایکس باکس در تلاش برای ایجاد فناوری است که به شخصیت‌های NPC اجازه می‌دهد فراتر از نقش‌های از پیش تعیین‌شده خود تکامل یابند. این NPC ها می توانند با رفتار بازیکن سازگار شوند، از تعاملات درس بگیرند و به دنیای زنده و پویا بازی کمک کنند. این نوع تعامل بازیکن با شخصیت‌های هوشمند NPC یک تغییر پارادایم در صنعت بازی است که به بازیکنان امکان می‌دهد فعال‌تر در دنیای بازی شرکت کنند.

فراتر رفتن از مکالمات از پیش تعیین شده و تعامل پویا با بازیکنان یک فرصت بزرگ برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان بازی است. با این کار لذت بازی بیشتر می شود و می توانید بازیکنان را حفظ کنید و درآمد را افزایش دهید.

ترکیب هوش مصنوعی با صنعت بازی؛  NPC های هوشمند در حال آمدن هستند – Techrato

صنعت بازی که مدت هاست به لطف تراشه های قدرتمندش با انویدیا همراه بوده است، اکنون به انویدیا، تولید کننده پیشرو پردازنده های هوش مصنوعی، در موج جدید هوش مصنوعی پیوسته است.

در مصاحبه اخیر با CNBC، جان اسپیتزر، معاون فناوری و عملکرد توسعه دهندگان انویدیا، با اشاره به اهمیت افزایش کاراکترهای NPC، گفت: “همه توسعه دهندگان علاقه مند هستند که چگونه هوش مصنوعی بر روند توسعه بازی تاثیر می گذارد.” در عمل قابل اجراست. گیبز می گوید فناوری NPC AI عصر جدیدی از داستان سرایی، بیان خلاقانه و گیم پلی نوآورانه را تسریع خواهد کرد. اما طبق اکثر نوآوری ها، اینها «بازی هایی هستند که ما حتی تصورش را هم نمی کردیم».

بینگ گوردون، مشاور Inworld و مدیر خلاق سابق Electronics Arts، می گوید که در دهه های اخیر، مهم ترین پیشرفت ها در صنعت بازی به ظاهر و گرافیک محدود شده است. گوردون که اکنون مدیر تولید شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Kleiner Perkins است و عضو هیئت مدیره شرکت بازی سازی Take-Two Interactive است، معتقد است هوش مصنوعی دنیای گیمرها و طراحان بازی را متحول خواهد کرد.

15 بهترین NPC بازی های ویدیویی تمام دوران |  گیک دن

به گفته گوردون، «هوش مصنوعی دنیاهای واقعاً غوطه‌ور و داستان‌های پیچیده را با بازیکنانی که در مرکز آن نقشه خیالی قرار دارند، فعال می‌کند. علاوه بر این، بخشی از هوش مصنوعی که بر مکانیک بازی تأثیر می‌گذارد، می‌تواند با افزایش تعامل، بازیکنان را عمیق‌تر در بازی غرق کند.»

شاید بتوان اولین فرصت بزرگ برای هوش مصنوعی مولد را بخش تولید بازی دانست. اندرس کریستوفرسون، وکیل بخش رسانه و سرگرمی Bain & Company گفت: “ما انتظار داریم اولین تاثیر قابل توجهی برای این بخش داشته باشیم.”

در سایر کارهای حرفه ای، مانند ایجاد ارائه با استفاده از نرم افزارهایی مانند پاورپوینت و اولین پیش نویس سخنرانی ها، حتی امروزه هوش مصنوعی می تواند روزهای کاری را در چند دقیقه کامل کند. طراحی اولیه داستان و تعیین کننده مکالمات شخصیت NPC را می توان تجربه مدل هوش مصنوعی دانست و در نتیجه سازندگان زمان بیشتری برای تمرکز بر روی قسمت های خلاقانه بازی دارند.

یک مطالعه جدید Bain نشان داد که هوش مصنوعی در حال حاضر برخی از وظایف، از جمله پیش تولید و برنامه ریزی محتوای بازی را بر عهده گرفته است. به زودی این فناوری نقش بیشتری در توسعه شخصیت ها، دیالوگ ها و محیط ها خواهد داشت. تحقیقات Bain نشان می دهد که مدیران شرکت بازی سازی معتقدند هوش مصنوعی بیش از نیمی از روند توسعه بازی را در پنج تا ده سال آینده در اختیار خواهد گرفت. این ممکن است هزینه‌های تولید را کاهش ندهد (برخی بازی‌های با بودجه کلان ممکن است بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه داشته باشند)، اما هوش مصنوعی امکان رندرینگ سریع‌تر و با کیفیت‌تر را فراهم می‌کند.

صحبت با NPC های هوش مصنوعی هوشمند در Unreal Engine 5 (آینده بازی و هوش مصنوعی) - YouTube

گسترش هوش مصنوعی مولد در نهایت امکان حضور و نقش یک بازیکن معمولی را در فرآیند تولید محتوا فراهم می‌کند، به این معنی که بازی‌ها چیزی را که کریستوفرسون «حالت ایجاد» می‌نامد، امکان پذیر می‌سازد که در آن محتوای ایجاد شده توسط کاربر بیشتر حضور دارد. گیبس از این احتمال به عنوان «داستان های بازیکن محور» یاد می کند.

هوش مصنوعی حداقل در کوتاه مدت نمی تواند مشکل کمبود نیروی کار ما در حوزه مهندسی نرم افزار را حل کند. اما این فناوری زمان توسعه دهندگان را برای اختصاص به کارهای خلاقانه تر و یادگیری نحوه استفاده از فناوری های جدید آزاد می کند. بر اساس یک مطالعه جدید CNBC، در نیروی کار، 72 درصد از کارکنانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند معتقدند که این فناوری آنها را خلاق تر کرده است. تحقیقات مایکروسافت نیز همین موضوع را تایید می کند.

کریستورفرسون می‌گوید: «هوش مصنوعی مولد در بازی‌ها پدیده‌ای بسیار جدید است و چشم‌انداز جدید بازیکنان، خدمات و غیره ماهیتی بسیار پویا دارد و هر روز تغییر می‌کند. مانند سایر فناوری‌های نوظهور، انتظار داریم در سال‌های آینده چیزهای زیادی درباره هوش مصنوعی مولد یاد بگیریم.

جولین تاگلیوس، استادیار علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه نیویورک، معتقد است که با توجه به تعداد تغییراتی که در صنعت بازی شاهد آن هستیم، پیش‌بینی نقش هوش مصنوعی دشوار است. او وضعیت فعلی قابلیت استفاده از هوش مصنوعی را به عنوان “یک مشکل در مقیاس متوسط” توصیف می کند.

Taglios می گوید: «بسیاری در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد در فرآیند توسعه بازی استفاده می کنند. توسعه‌دهندگان از Copilot و ChatGPT برای کمک به کدنویسی استفاده می‌کنند، هنرمندان در حال آزمایش Stable Diffusion و Midjourney هستند، و همچنین علاقه زیادی به تست‌های پخش خودکار و سایر اشکال پرسش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد.

همکاری مایکروسافت و Inworld دو کاربرد مهم هوش مصنوعی را در صنعت بازی آزمایش خواهد کرد: زمان طراحی و کمک به خلق داستان های بازی. اگر یک بازی با هزاران NPC بتواند هر یک از آنها را با هوش مصنوعی برنامه ریزی کند، زمان زیادی را از روند توسعه بازی حذف می کند و فعالیت هوش مصنوعی می تواند تجربه بازی را حتی زمانی که بازیکنان با NPC ها تعامل دارند، بهبود بخشد.

به گفته Taglios، گرفتن هوش مصنوعی برای کنترل شخصیت های NPC در حین تعامل با بازیکن، دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم کار خوب بسیار دشوار است، تا حدی به دلیل توهم مدل‌های زبان بزرگ و تا حدی به این دلیل که بازی‌ها برای آن طراحی نشده‌اند.

توهم به زمانی اشاره دارد که مدل‌های زبان بزرگ (LLM) پاسخی به دور از منطق یا معنای غیرمنطقی ارائه می‌دهند. این مدل‌ها در واقع کلمات بی‌معنی را به شکل ادبی ارائه می‌کنند، حتی در مورد چیزهایی که هیچ منطقی پشت خود ندارند یا به بحث مورد بحث بی‌ربط هستند. Taglios می‌گوید: «بازی‌های ویدیویی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل پیش‌بینی باشند، NPC‌های دستی از اسکریپت خارج نمی‌شوند و در مورد چیزهایی که در بازی نیستند صحبت نمی‌کنند.

از گذشته تا به امروز، NPC ها به روش های قابل پیش بینی که توسط طراح بازی مشخص شده است، رفتار می کنند. این قابلیت پیش بینی یکی از هسته های اصلی دنیای بازی و فرآیند طراحی آن است. بازی‌های جهان باز جذاب هستند زیرا فرصت‌های زیادی پیش روی شماست، اما می‌توانید به روشی امن و قدرتمند روی قابل پیش‌بینی بودن آن‌ها حساب کنید. غیرقابل پیش بینی بودن بازی ها دوران جدیدی است و ممکن است مانعی برای استفاده بیشتر از هوش مصنوعی باشد. دستیابی به تعادل در این زمینه برای پیشرفت هوش مصنوعی در این صنعت بسیار مهم است.

Taglios می‌گوید: «من فکر می‌کنم هوش مصنوعی مدرن را در مکان‌های بیشتری در بازی‌سازی و توسعه بازی‌ها ببینیم، و شاهد طراحی‌های جدید پیرامون نقاط قوت و ضعف هوش مصنوعی مولد خواهیم بود».

بیشتر بخوانید:

  • هوش مصنوعی جایگزین برخی از کارمندان گوگل خواهد شد
  • اپل GPT؛ هر آنچه در مورد هوش مصنوعی اپل می دانیم
  • امتحانات خرداد ماه با هوش مصنوعی صحیح؛ هوش به آموزش و پرورش آمد

نظر شما در مورد ترکیب هوش مصنوعی با صنعت بازی و تکامل شخصیت های NPC چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

موضوع تلفیق هوش مصنوعی با صنعت بازی; NPC های هوشمند در راه هستند اولین بار در Tekrato – Living With Tech – Techrato – Living With Tech – – https://bazigarha.com/ نوشته شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.