تسلا Cybercube; خودرویی بدون فرمان یا پدال که از سال ۲۰۲۷ وارد بازار می شود – بازیگرها

تسلا Cybercube; خودرویی بدون فرمان یا پدال که از سال ۲۰۲۷ وارد بازار می شود – بازیگرها

ایلان ماسک طی مراسمی از جدیدترین محصول تسلا به نام Cybercab Robotaxis رونمایی کرد. این خودرو که کاملاً خودران است فاقد فرمان و پدال است.

به گفته Theverge، به دلیل ماهیت خودمختار این خودرو و نیاز به راننده، قبل از ورود به بازار باید مجوزهای زیادی دریافت کند.

راهنمای خرید بازیگرها

طراحی و مشخصات تاکسی ربات Cybercab.

Cybercup Robotaxis طراحی خلاقانه و پیشرفته ای دارد. درهای خودرو به شکل بال پروانه باز می شود و فضای داخلی فقط برای دو سرنشین است. از نظر ظاهری، رباتاکسی Cybercab تا حدودی شبیه به Cybertruck است. البته کوچکتر، زیباتر و کمی ظریف تر. برخلاف انتظار که تسلا تنها یک نمونه اولیه را برای معرفی خود آماده کرده بود، ایلان ماسک با ارائه 20 دستگاه همه را شگفت زده کرد.

یکی از ویژگی های ابتکاری که سایبرکیوب استفاده از سیستم شارژ القایی استفاده می شود که باعث می شود یک دوشاخه یا اتصال فیزیکی غیر ضروری باشد. به گفته ایلان ماسک، این خودرو بسیار مقرون به صرفه است. زیرا Cybercab Robotaxis 0.20 دلار در هر مایل هزینه دارد. در حالی که هزینه اتوبوس های شهری به یک دلار در هر مایل می رسد.

قیمت و در دسترس بودن تاکسی رباتیک تسلا

به گفته ماسک، مشتریان می توانند تاکسی رباتیک CyberCap تسلا را با قیمتی کمتر از 30000 دلار خریداری کنند. همچنین در این مراسم ایلان ماسک به توسعه پروژه ربات انسان نما Optimus نیز اشاره کرد. قیمت این محصول بین 20 تا 30 هزار دلار پیش بینی می شود.

امنیت و زمان تحویل

ایلان ماسک همچنین ادعا می کند که اتومبیل های خودران 20 برابر ایمن تر از اتومبیل های انسان هستند و می توانند جان بسیاری را نجات دهند. ماسک همچنین اشاره کرد که تسلا سال آینده سیستم کامل خودران یا به اختصار FSD را روی خودروهای 3 و Y در تگزاس و کالیفرنیا آزمایش خواهد کرد.

این سیستم در واقع سیستم کمک راننده تسلا است که قرار است شامل رانندگی تمام اتوماتیک باشد. اما برخلاف نامش، این امکان هنوز فراهم نیست و فعلا نیاز به نظارت انسانی دارد.

ماسک گفته است که Cybercube قبل از سال 2027 وارد بازار خواهد شد، اما با توجه به اینکه تسلا سابقه تاخیر در عرضه محصولات خود را دارد، نمی توان روی آن بازه زمانی خیلی حساب کرد.

بیشتر بخوانید: