تسویه حساب ۱٫۴ میلیارد دلاری متا با تگزاس بر سر جمع آوری غیرقانونی داده های بیومتریک – بازیگرها

تسویه حساب ۱٫۴ میلیارد دلاری متا با تگزاس بر سر جمع آوری غیرقانونی داده های بیومتریک – بازیگرها

تسویه حساب 1.4 میلیارد دلاری متا با تگزاس برای جمع آوری غیرقانونی داده های بیومتریک اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری ظاهر شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

در 31 ژوئیه، متا (صاحب فیس بوک) موافقت کرد که 1.4 میلیارد دلار (حدود 10.1 تریلیون یوان) به ایالت تگزاس برای رسیدگی به دعوی متهم به جمع آوری غیرقانونی داده های بیومتریک از ساکنان تگزاس در فصل کم. این توافق بزرگترین توافقی است که تاکنون توسط یک ایالت در ایالات متحده به دست آمده است.

این پرونده در سال 2022 بایگانی شد و اولین پرونده بزرگی است که بر اساس قانون “تسخیر یا استفاده از هویت بیومتریک” تگزاس که در سال 2009 به تصویب رسید به دادگاه کشیده شد.

این قانون برای هر تخلف تا 25000 دلار جریمه دارد و تگزاس مدعی است که متا “میلیاردها بار” با برچسب گذاری عکس ها و ویدئوهایی که کاربران بدون رضایت در فیس بوک آپلود کرده اند، قانون را نقض کرده است.


بیشتر بخوانید:

  • متا حساب های مجرمان سایبری در اینستاگرام را مسدود کرد
  • هوش مصنوعی متا در فیس بوک، مسنجر و واتس اپ از زبان های بیشتری پشتیبانی می کند

پرونده اتهام جمع آوری غیرقانونی داده های متابیومتریک

علاوه بر این، طبق قانون شیوه‌های تجارت فریبنده تگزاس، هر اتهامی با جریمه 10000 دلاری اضافی همراه است. به این ترتیب متا با توجه به تعداد زیاد تخلفات ادعایی و محدودیت جریمه 35000 دلاری برای هر مورد، توانسته پول زیادی را پس انداز کند.

یکی از سخنگویان متا به رویترز گفت که این شرکت از این قرارداد خشنود است و گفت که در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های آتی در تگزاس، از جمله امکان توسعه مراکز داده در این ایالت است. با این حال، این شرکت به رغم خاموش کردن سیستم تشخیص چهره خودکار، هرگونه تخلف را انکار می کند.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، در بیانیه‌ای رسمی گفت که ایالت مصمم است «در مقابل بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان بایستد و آنها را به خاطر نقض قانون و حقوق حریم خصوصی بازخواست کند». این توافق چند هفته قبل از شروع محاکمه بین تگزاس و متا حاصل شد.

این اولین بار نیست که متا برای جمع آوری داده های بیومتریک به یک ایالت پول زیادی می پردازد. در سال 2020، این شرکت موافقت کرد که 650 میلیون دلار به ایالت ایلینویز بپردازد تا دعوی مشابهی را حل و فصل کند که ادعا می کرد متا اطلاعات بیومتریک کاربران را بدون رضایت صریح آنها جمع آوری کرده است. در آن مورد نیز متا هرگونه تخلف را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

  • تعداد کاربران واتس اپ در آمریکا به 100 میلیون نفر رسید
  • قابلیت تبدیل پیام های صوتی واتس اپ به متن به زودی برای کاربران اندروید فعال می شود
  • گوگل برای ساخت عینک هوشمند Gemini با سازنده عینک Ray Ben Meta وارد مذاکره شده است

تسویه حساب 1.4 میلیارد دلاری متا با تگزاس برای جمع آوری غیرقانونی داده های بیومتریک اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری ظاهر شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.