تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی؛ تشخیص با شبکیه چشم و دقت ۱۰۰% – بازیگرها

تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی؛  تشخیص با شبکیه چشم و دقت ۱۰۰% – بازیگرها

تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی؛ تشخیص شبکیه چشم و دقت 100% اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

امروزه بحث هوش مصنوعی و انجام وظایف محول شده به آن داغ است. اکنون تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی همچنین ممکن است و محققان کشف کرده اند که با عکاسی از شبکیه چشم کودکان و استفاده از الگوریتم عمیق می توان 100 درصد این بیماری را تشخیص داد.

بر اساس مقاله ای که در JAMA Network Open منتشر شد، یک تیم تحقیقاتی در دانشکده پزشکی دانشگاه یونسی در کره جنوبی روش جدیدی را برای تشخیص اختلال طیف اوتیسم یا ASD و اندازه گیری شدت با استفاده از تصاویر شبکیه ایجاد کردند که با استفاده از یک الگوریتم هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شد. علائم آن را در کودکان جمع آوری کرد.

بیشتر بخوانید: توانایی خواندن ذهن با هوش مصنوعی؛ پیشرفت بزرگ دانشمندان

در پشت چشم، شبکیه و عصب بینایی در دیسک بینایی یا نقطه کور به یکدیگر متصل می شوند. این ساختار که اطلاعات را به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کند، به عنوان یک پورتال به مغز عمل می کند و به محققان این امکان را می دهد تا به روشی ساده و ایمن به مغز دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، آخرین ابتکار محققان بریتانیایی شامل ساخت دستگاهی است که از یک پرتو لیزر بی ضرر بر روی شبکیه چشم برای تشخیص سریع ضربه مغزی استفاده می کند.

این تحقیق بر روی 958 نفر که میانگین سنی آنها بین 7 تا 8 سال بود انجام شد. در طی این آزمایش، 1890 تصویر از شبکیه چشم کودکان به دست آمد. نیمی از افراد انتخاب شده مبتلا به ASD تشخیص داده شدند و نیمی دیگر گروه کنترل را تشکیل دادند. برای ارزیابی شدت علائم ASD از جدول مشاهدات تشخیصی اوتیسم (ADOS-2) و مقیاس پاسخگویی (SRS-2) استفاده شد.

تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی
تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی

یک شبکه عصبی کانولوشن (CNN)، یک الگوریتم یادگیری عمیق، با استفاده از 85 درصد از اطلاعات مربوط به تصاویر شبکیه و نمرات آزمون شدت علائم اختلال طیف اوتیسم (ASD) با هدف توسعه مدل‌هایی برای تشخیص شدت اوتیسم آموزش داده شد. علائم. این سیستم هوش مصنوعی در نهایت موفق به تشخیص و تمایز بین کودکان سالم و کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مدل‌های هوش مصنوعی متمرکز بر تصاویر شبکیه قادر به تشخیص موفقیت‌آمیز اختلال طیف اوتیسم (ASD) و تفاوت‌های آن با در حال رشد (TD) در کودکان هستند. این تحقیق نشان می دهد که تغییرات شبکیه مشاهده شده را می توان نشانگرهای زیستی معتبر در بیوانفورماتیک ASD در نظر گرفت. جالب اینجاست که این سیستم هوش مصنوعی تنها با استفاده از 10 درصد از تصاویر حاوی دیسک نوری قادر به تشخیص دقیق بود.

شبکیه چشم نوزاد تا چهار سالگی رشد می کند. به همین دلیل، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا دانشمندان به نتیجه صحیح در مورد اینکه آیا این ابزار برای کودکان زیر چهار سال موثر است یا خیر، برسند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین چای برای آلودگی هوا.
  • آلودگی هوا در ایران سالانه جان 27 هزار نفر را می گیرد!
  • دست زدن به بینی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد!
  • آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت انسان دارد؟ با وجدان از خود محافظت کنیم
  • لپ تاپ جدید لنوو با پردازنده Intel Core Ultra 5 رونمایی شد; شاهکار مهندسی لنوو با قابلیت های هوش مصنوعی

نظر شما در مورد تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. دو برابر اشتراک گذاری

تشخیص اوتیسم با هوش مصنوعی؛ تشخیص شبکیه و دقت 100% اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.