تغییر اساسی در ساختار شرکت غیرانتفاعی OpenAI؛ سام آلتمن سهامدار می شود – بازیگرها

تغییر اساسی در ساختار شرکت غیرانتفاعی OpenAI؛ سام آلتمن سهامدار می شود – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

شرکت OpenAI که نام آن با ChatGPT مرتبط است، به یک شرکت انتفاعی تبدیل خواهد شد. این شرکت قصد دارد تجارت اصلی خود را بازسازی کند و به دنبال سرمایه گذار باشد.

رویترز گزارش داد که بر اساس این طرح، هیئت غیرانتفاعی این شرکت نمی تواند OpenAI را کنترل یا اداره کند. منابع آگاه به رویترز گفتند که OpenAI غیرانتفاعی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و سهام کوچکی در این شرکت انتفاعی خواهد داشت. این تغییرات ممکن است بر نحوه مدیریت ریسک های هوش مصنوعی در ساختار مدیریت جدید این شرکت تأثیر بگذارد.

هدف شرکت غیرانتفاعی OpenAI جذب سرمایه انتفاعی است

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI نیز سهامدار این شرکت انتفاعی خواهد شد که پس از بازسازی زیرساخت های شرکت، ارزش آن 150 میلیارد دلار خواهد بود. علاوه بر این، این شرکت در تلاش است تا محدودیت بازده سرمایه گذاران را برطرف کند. منابع آشنا که نخواستند به دلیل محرمانه بودن موضوع نامشان فاش نشود، گفتند: «ما بر ایجاد هوش مصنوعی که به نفع همه باشد متمرکز هستیم و با هیئت مدیره کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین شرایط برای موفقیت در ماموریت ما وجود دارد. . . “سازمان غیرانتفاعی بخش مهمی از ماموریت ما باقی خواهد ماند و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.”

هدف شرکت غیرانتفاعی OpenAI جذب سرمایه انتفاعی است

جزئیات ساختار جدید شرکت انتفاعی OpenAI حکایت از تغییرات اساسی در حاکمیت این شرکت دارد. این طرح همچنان با وکلا و سهامداران در حال مذاکره است و زمان بندی تکمیل نوسازی هنوز مشخص نیست.

تغییر ساختار در زیرساخت های شرکت بدون شک تغییراتی را در بخش مدیریت نیز به همراه خواهد داشت. میرا موراتی، مدیر ارشد اجرایی OpenAI به طور ناگهانی اعلام کرد که شرکت را ترک خواهد کرد. علاوه بر این، گرگ براکمن، مدیر OpenAI، در حال حاضر در مرخصی است.

OpenAI در سال 2015 به عنوان یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی در زمینه هوش مصنوعی تأسیس شد و در سال 2019 با افزودن نهاد انتفاعی OpenAI LP به عنوان زیرمجموعه نهاد غیرانتفاعی، سرمایه ای را از مایکروسافت برای تأمین مالی تحقیقات خود جذب کرد.

این شرکت با معرفی ChatGPT در اواخر سال 2022، یک برنامه هوش مصنوعی مولد که می تواند پاسخ هایی شبیه به انسان ارائه دهد، توجه جهانی را به خود جلب کرد. ChatGPT با بیش از 200 میلیون کاربر فعال هفتگی به یکی از سریع ترین برنامه های در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است. استقبال از این هوش مصنوعی مولد می تواند باعث رقابت جهانی برای سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی شود.

به موازات موفقیت ChatGPT، ارزش OpenAI نیز از 14 میلیارد دلار در سال 2021 به 150 میلیارد دلار در دور جدید تأمین مالی افزایش یافت و سرمایه‌گذارانی مانند Thrive Capital و Apple را جذب کرد.

بیشتر بخوانید:

  • حساب خبری OpenAI در X هک شد. تبلیغ سکه های جعلی توسط کلاهبرداران کریپتو
  • همکاری طراح سابق اپل با OpenAI. سخت افزار جدید هوش مصنوعی در راه است
  • شکایت گوگل از اتحادیه اروپا: شرایط مایکروسافت برای استفاده از خدمات ابری منصفانه نیست

محتوای یک تغییر اساسی در ساختار شرکت غیرانتفاعی OpenAI؛ سام آلتمن سهامدار می شود اولین بار در بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/