ثروت مدیر عامل انویدیا از اینتل پیشی گرفت. میلیاردری که توانست اینتل را بخرد – بازیگرها

ثروت مدیر عامل انویدیا از اینتل پیشی گرفت. میلیاردری که توانست اینتل را بخرد – بازیگرها

گزارش های جدیدی منتشر شده است که نشان دهنده رشد قابل توجه ثروت مدیرعامل انویدیا است. به نظر می رسد که جنسن هوانگ اکنون 109.2 میلیارد دلار ارزش دارد که بیشتر از ارزش بازار اینتل است. در حال حاضر ارزش سهام اینتل به دلیل برخی مشکلات مالی دچار کاهش شدید شده است.

اطلاع رسانی کند تامشاردوردلیل افزایش ارزش سهام انویدیا را می توان تولید پردازنده های گرافیکی به ویژه تراشه های هوش مصنوعی دانست. این شرکت در خرداد ماه سال جاری موفق شد به جایگاه پرفروش ترین شرکت دنیا از نظر ارزش بازار دست یابد.

راهنمای خرید بازیگرها

دلیل رشد ثروت مدیرعامل انویدیا

اگرچه ارزش سهام این شرکت در دوره اوج 10 درصد کاهش یافت، اما همچنان از اپل، مایکروسافت و حتی آمازون جلوتر است.

از آنجایی که جنسن هوانگ بیش از 75 میلیون سهم انویدیا و 786 میلیون سهام دیگر شرکت ها را در اختیار دارد، طبیعی است که با رشد انویدیا ثروتمندتر شده است. اگرچه ثروت مدیرعامل انویدیا به همین جا ختم نمی شود و او توانست با فروش 6 میلیون سهم حدود 700 میلیون دلار به دست بیاورد، اما این رقم در مقایسه با ارزش کل دارایی های او رقم ناچیزی است.

دلیل رشد ثروت مدیرعامل انویدیادلیل رشد ثروت مدیرعامل انویدیا

جنسن هوانگ در فهرست میلیاردرهای فوربس در رتبه یازدهم قرار گرفت.

از طرفی اینتل با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده و سهام آن با افت شدید مواجه شده است. بنابراین هر سهم این شرکت به 22.59 دلار رسیده است که در مقایسه با پایان سال 2023 تقریباً نصف قیمت آن است. این کاهش ارزش بازار شایعاتی را در مورد حذف اینتل از میانگین صنعتی داوجونز ایجاد کرده است.

با در نظر گرفتن این شرایط، به نظر می رسد که جنسن هوانگ می تواند اینتل را خریداری کند، اما چنین اقدامی با موانع قانونی جدی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: