جمنا نانو چیست؟ ما تمام عملکردها و دستگاه هایی را که از این هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند – بازیگرها ارائه می دهیم

جمنا نانو چیست؟ ما تمام عملکردها و دستگاه هایی را که از این هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند – بازیگرها ارائه می دهیم

در این مقاله به توضیح آن می پردازیم جمنا نانو چیست؟ و اینکه این هوش مصنوعی جدید گوگل چه ویژگی ها و قابلیت هایی دارد و چه گوشی هایی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

راهنمای خرید بازیگرها

چندین سال است که گوگل گوشی های پیکسل را به عنوان بهترین محصول برای استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی معرفی کرده است. اما افزایش اخیر ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT باعث شده است که سایر سازندگان گوشی های هوشمند سعی در ارائه ابزارهای مشابه داشته باشند. معرفی Apple Intelligence برای سری آیفون 16 تلاش گوگل را در زمینه هوش مصنوعی جدی تر از همیشه کرد.

علاوه بر این، گوگل از نظر فناوری هوش مصنوعی نسبت به رقبای خود برتری دارد و به همین دلیل مدل هوش مصنوعی Gemina Nano این شرکت هر روز به دستگاه های بیشتری دست پیدا می کند. از جمله انواع موبایل های شیائومی و سامسونگ.

اما Jumnai Nano چیست، چه ویژگی هایی دارد و چه گوشی هایی در اختیار کاربران قرار می گیرد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

جمنا نانو چیست؟

جمینا نانو کوچکترین مدل هوش مصنوعی گوگل است که برای اجرای مستقیم روی گوشی هایی مانند سری پیکسل 9 طراحی شده است و در کارهای مبتنی بر متن مهارت دارد. این هوش مصنوعی توانایی پیشنهاد پاسخ برای مکالمات، نوشتن پیام و کارهای مختلف دیگر را دارد.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟
جمنا نانو چیست؟

به تازگی نسخه های چند وجهی یا چند وجهی Jumna Nano معرفی شده است که توانایی درک تصویر و صدا را به این هوش مصنوعی اضافه کرده است. اما هنوز ویژگی های Gémina Nano به اندازه مدل های زبان کامل نیست. به عنوان مثال، شما نمی توانید با Gemina Nano مانند ChatGPT یا برنامه Gemina چت کنید.

پس از پاسخ به چیستی جمنا نانو، مزایا و قابلیت های این هوش مصنوعی گوگل را ببینیم.

مزایای Gémina Nano

یکی از مزایای Jumna Nano این است که این هوش مصنوعی بر روی دستگاه اجرا می شود. این بدان معنی است که هیچ داده ای برای پردازش به سرورهای Google ارسال نمی شود. در واقع، حتی اگر اتصال اینترنت شما قطع باشد، جمینا نانو به کار آفلاین ادامه می دهد. این ویژگی سرعت پاسخگویی را افزایش می دهد و از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند، زیرا پلتفرم های هوش مصنوعی آنلاین اغلب از اطلاعات کاربر برای آموزش مدل ها در آینده استفاده می کنند.

همچنین هوش مصنوعی Google Jumnai Nanoi در پس‌زمینه اجرا می‌شود تا تلفن شما بتواند وظایف هوش مصنوعی را بدون نیاز به اتصال به شبکه پردازش کند.

هوش مصنوعی گوگل جمینا نانو این به طور خاص برای سخت افزار گوشی های هوشمند بهینه شده است، اما اجرای آن در پس زمینه مقداری از حافظه را مصرف می کند. به همین دلیل، سری پیکسل 9 دارای 16 گیگابایت رم است که بیشتر آن برای پیاده سازی مدل های هوش مصنوعی مانند Jumna Nano در نظر گرفته شده است. چیپ‌ست‌های مدرن مانند Tensor G4 و Snapdragon 8 نسل 3 نیز دارای تعدادی واحد پردازش عصبی هستند که برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

این ویژگی ها و مزیت های Jumna Nano باعث شده تا گوگل سعی در توسعه آن داشته باشد و این هوش مصنوعی را در اختیار کاربران اندرویدی بیشتری قرار دهد. اما این هوش مصنوعی ممکن است تنها در دستگاه های پیشرفته ای که قدرت پردازش قابل توجهی دارند، استفاده شود. در زیر با قابلیت های Jumna Nano آشنا می شوید.

ویژگی های Jumna Nano

لیست ویژگی های Gemina Nano برای هر دستگاه متفاوت است، اما در زیر نگاهی داریم به قابلیت های کلی این هوش مصنوعی و کارهایی که می تواند انجام دهد. قطعا قابلیت ها به تدریج. هوش مصنوعی Google Jumnai Nano آنها به دستگاه های مختلفی می آیند، اما ممکن است برای پشتیبانی از Gemina Nano به سخت افزار قدرتمندی نیاز داشته باشید.

1. پاسخ‌های هوشمند Gboard

تقریباً بیش از یک دهه است که صفحه‌کلیدهای گوشی‌های هوشمند توانسته‌اند کلمه بعدی را برای مکالمات پیشنهاد کنند. اما گوگل این ویژگی را بهبود بخشیده است تا جمینا نانو با در نظر گرفتن متن مکالمه پاسخ های هوشمندانه ای تولید کند. به عبارت ساده تر، صفحه کلید گوشی از هوش مصنوعی برای پیشنهاد پاسخ بر اساس متن چت استفاده می کند. این ویژگی در WhatsApp، Line و KakaoTalk کار می کند، اما در حال حاضر به انگلیسی محدود شده است.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟

2. در Recorder خلاصه کنید

اپلیکیشن Pixel Recorder از هوش مصنوعی گوگل جمینا نانو برای تولید خلاصه ای از صداهای ضبط شده استفاده می کند. در سری پیکسل 8 این مدل تنها قابلیت خلاصه سازی حدود 15 دقیقه صدا را داشت. اما اکنون سری پیکسل 9 به نسخه جدیدتری از این مدل مجهز شده است که قابلیت خلاصه سازی صداهای ضبط شده بیش از نیم ساعت را دارد.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟

Galaxy AI همچنین دارای ویژگی مشابهی برای خلاصه کردن صداها با استفاده از هوش مصنوعی در برنامه ضبط صدا سامسونگ است. اما این سیستم بر اساس مدل بزرگتر جمینا پرو که بر روی پلتفرم ابری اجرا می شود، کار می کند. مزیت مدل استفاده شده توسط سامسونگ این است که این مدل قابلیت کار چند ساعته با صداها را دارد. اما از طرفی سرعت آن کمتر است و اطلاعات کاربران را به پلتفرم ابری منتقل می کند.

3. ترکیب جادویی

دیگر ویژگی های Jumna Nano این برنامه که در برنامه پیام‌های Google استفاده می‌شود، Magic Compose نام دارد و یک پاسخ پیشنهادی را بر اساس آخرین 20 پیام رد و بدل شده در یک مکالمه ایجاد می‌کند. این ابزار از چندین سبک نوشتاری مختلف مانند رسمی، هیجان‌انگیز، سرد و حتی شکسپیر پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می توانید لحن پاسخ های هوش مصنوعی را مطابق میل خود تنظیم کنید.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟

4. تصاویر پیکسل

اپلیکیشن Pixel Screenshots که در سری Pixel 9 معرفی شد، از ویژگی های Jamna Nano برای استخراج و شناسایی اطلاعات مهم از اسکرین شات های قبلی استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای یک نوار جستجو است که از طریق آن می توانید از اطلاعات خاصی استفاده کنید. مانند دستور غذایی که قبلاً ذخیره کرده‌اید یا آدرس دوستتان که در چت از آن اسکرین شات گرفته‌اید.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟

از آنجایی که تمامی پردازش های این هوش مصنوعی به صورت آفلاین انجام می شود، حتی اگر هزاران اسکرین شات ذخیره شده در گالری گوشی را جستجو کنید، تقریباً فوراً به نتیجه خواهید رسید.

5. پاسخ دهید

در قسمت جمنا نانو چیست؟ اشاره شد که این هوش مصنوعی قابلیت های چند وجهی پیدا کرده است. اکنون هوش مصنوعی Google Gemina Nano توضیحات دقیق و قدرتمندی از تصاویر ارائه می دهد تا کاربران کم بینا بتوانند محتوای روی صفحه را بهتر درک کنند.

برخلاف مدل قبلی TalkBack که تنها توضیحات ساده ای ارائه می کرد، اکنون با تقویت قابلیت های Jumna Nano، این هوش مصنوعی قادر به شناسایی جزئیات یا نکات مهم نیز می باشد. این عملکرد به عنوان یک تولید کننده تصویر عمل می کند و می تواند نتایج مفیدی مانند “نمای پانوراما از خانه اپرای سیدنی در شب” ایجاد کند.

6. گزارش آب و هوا هوش مصنوعی

قبل از عرضه سری پیکسل 9، با انتخاب گزینه پیش بینی آب و هوا وارد اپلیکیشن گوگل شده اید. اما اکنون اپلیکیشن Pixel Weather دارای داده های بیشتر، ویجت های بهتر، رابط کاربری روان تر و پشتیبانی از Gemina Nano است.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟

ایده کلی این است که Gemini Nano یک خلاصه کلی از شرایط آب و هوایی آینده را در بالای برنامه ایجاد می کند، بنابراین نیازی نیست پیش بینی ها، آمار دما و سایر اطلاعات را جستجو کنید. علاوه بر این، این هوش مصنوعی فاکتورهای دیگری مانند شاخص UV و کیفیت هوا را نیز در نظر می‌گیرد تا بتوانید در یک نگاه دید کاملی از آب و هوا داشته باشید.

7. یادداشت های تماس

Call Notes دیگری است ویژگی های Jumna Nano این گوشی با سری پیکسل 9 عرضه می شود و به طور انحصاری برای گوشی های پیکسل معرفی شده است. این ابزار تماس های تلفنی کاربر را ضبط می کند و سپس با استفاده از گوگل جمینا خلاصه ای از مکالمه را تولید می کند. اما باید این قابلیت را به صورت دستی برای تماس مورد نظر فعال کنید. برای طرف مقابل، یک پیام صوتی با موضوع “Google Call Notes فعال است.” تماس “ضبط شده” پخش می شود، که نشان می دهد مکالمه ضبط شده است. Galaxy AI ویژگی مشابهی دارد که صداهای ضبط شده را به صورت آفلاین پردازش می کند.

گوشی هایی که مجهز به Jumna Nano هستند

جمینا نانو در ابتدا به طور انحصاری برای پیکسل 8 پرو ارائه شد، اما به تدریج دستگاه‌های بیشتری این ویژگی را دریافت کردند. از جمله چندین گوشی از شرکت هایی غیر از گوگل.

جمنا نانو چیست؟جمنا نانو چیست؟

لیست گوشی های مجهز به جمنا نانو به شرح زیر است:

  • سری پیکسل 9، از جمله Pixel 9 Pro Fold
  • گوگل پیکسل 8a
  • سری گوگل پیکسل 8
  • سری گلکسی اس 24 سامسونگ
  • Galaxy S24 FE
  • Galaxy Z Flip 6 و Z Fold 6
  • سری 14 تی شیائومی
  • شیائومی میکس فلیپ
  • موتورولا اج 50 اولترا
  • موتورولا ایزر 50 اولترا

انتظار می‌رود در آینده گوشی‌های پرچم‌دار بیشتری از جمینا نانو پشتیبانی کنند، به‌ویژه با توجه به اینکه به زودی اپلیکیشن‌های رایج روی گوشی‌ها نیز از مدل‌های هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. گوگل روند دانلود و به روز رسانی مدل Gemina Nano را از طریق AICore آسان کرده است که یک رابط کاربری نیز برای توسعه دهندگان شخص ثالث فراهم می کند.

در اوایل سال 2024، گوگل اعلام کرد که دسترسی زودهنگام را برای شرکت هایی مانند Adobe و Grammarly فراهم می کند تا از مدل هوش مصنوعی روی دستگاه در برنامه های خود استفاده کنند. به این ترتیب، پی‌دی‌اف‌خوان‌ها مانند Adobe Acrobat می‌توانند خلاصه‌های متنی را بدون نیاز به اتصال به اینترنت تولید کنند.

خلاصه

Gemina Nano کارآمدترین مدل در خانواده Gemina گوگل در نظر گرفته می‌شود و با وجود این، اپلیکیشن‌ها می‌توانند تجربیات شخصی و قابلیت اطمینان بیشتری را در زمینه هوش مصنوعی ارائه دهند. بدون نیاز به استخراج داده ها و اطلاعات کاربر از دستگاه. در این مقاله توضیح می دهیم که جمنا نانو چیست، چه ویژگی هایی دارد و چه گوشی هایی به این ویژگی مجهز هستند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

جمنا نانو چیست؟

جمینا نانو کوچکترین مدل هوش مصنوعی گوگل است که به طور انحصاری برای اجرا مستقیم روی گوشی هایی مانند سری پیکسل 9 طراحی شده است و در کارهای مبتنی بر متن مهارت دارد. این هوش مصنوعی توانایی پیشنهاد پاسخ برای مکالمات، نوشتن پیام و … را دارد.

جمینا نانو چه ویژگی هایی دارد؟

خلاصه کردن متن و گفتار، سازماندهی و تولید تصاویر، ارائه پیشنهادات در حین گفتگو، نمایش آمار و اطلاعات مفید آب و هوا و غیره. از جمله قابلیت های جمینا نانو هستند.

کدام گوشی ها مجهز به جمینا نانو هستند؟

سری‌های پیکسل 9 شامل Pixel 9 Pro Fold، Google Pixel 8a، Google Pixel 8 series، Samsung Galaxy S24 series، Galaxy S24 FE، Galaxy Z Flip 6 and Z Fold 6، Xiaomi 14T، Xiaomi Mix Flip، Motorola Edge 50 Ultra و Motorola Ezer 50 Ultra.

منبع: اندروید اتوریتی

نظر شما در مورد جمنا نانو چیست؟ ? نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. تکراری و سایر کاربران برای اشتراک گذاری و اخبار فناوری با ما همراه باشید.