دانشمندان موفق به ایجاد رایانه های بیولوژیکی با توانایی محاسبه و تشخیص صداها – بازیگرها شدند

دانشمندان موفق به ایجاد رایانه های بیولوژیکی با توانایی محاسبه و تشخیص صداها – بازیگرها شدند

مقاله «دانشمندان موفق به ساخت کامپیوترهای بیولوژیکی با قابلیت محاسبه و تشخیص صداها شدند» اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

تیمی از دانشمندان از چندین دانشگاه برتر جهان موفق به ساخت اولین دانشگاه شدند کامپیوترهای بیولوژیکی که توانایی محاسبه و تشخیص صدا را خواهد داشت.

بر اساس تحقیقاتی که با همکاری چندین دانشگاه و یک بیمارستان کودکان انجام شد، دانشمندان موفق به ساخت یک سیستم محاسباتی و شناختی بر اساس ترکیبی از بافت مغز و سخت افزار الکترونیکی شدند. این تحقیق پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساخت رایانه های بیولوژیکی قدرتمند محسوب می شود و به گفته محققان، می تواند بر محدودیت های فعلی هوش مصنوعی غلبه کند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • کامپیوتر همه کاره آی مک جدید اپل با تراشه M3 معرفی شد
  • چینی ها قوی ترین ابرکامپیوتر دنیا را می سازند
  • کامپیوتر بازی Sneaker X با سخت افزار قدرتمند و ظاهری شبیه کفش

اولین کامپیوترهای بیولوژیکی

بیوکمپیوترها نمادی از ترکیب دنیای طبیعی و فناوری هستند و از اجزای بیولوژیکی مانند سلول ها، پروتئین ها و فرآیندهای بیوشیمیایی برای محاسبات استفاده می کنند. در این تحقیق جدید، تمرکز بر نوعی دستگاه محاسباتی به نام «نورومورفیک» یا «نورومورفیک» بوده است که از سلول‌های مغز انسان برای یادگیری سریعتر و کارآمدتر استفاده می‌کند.

فایننشال تایمز در مقاله ای در Nature Electronics نوشت:

سخت افزار محاسباتی الهام گرفته از مغز قرار است ساختار و الگوهای عملکرد مغز را شبیه سازی کند و می تواند برای غلبه بر محدودیت های فعلی فناوری های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

در این تحقیق، تیمی از دانشگاه ایالتی ایندیانا، بلومینگتون، دانشگاه فلوریدا و دانشگاه کانکتیکات برای ایجاد سیستمی به نام «برینور» همکاری کردند. این سیستم از ساختار عصبی سه بعدی مبتنی بر سلول های بنیادی انسان استفاده می کند.

این تیم از سخت افزار محاسباتی برای ارسال محرک های الکتریکی به این ساختار عصبی و خواندن فعالیت عصبی حاصل استفاده کردند. در نهایت، این سیستم قادر به تشخیص صداهای مصوت ژاپنی و پیش بینی یک نقشه ریاضی بود.

کامپیوترهای بیولوژیکی

این سیستم مانند Brainoware در آزمایش‌هایی آزمایش شد که در آن هشت سخنران ژاپنی در 240 کلیپ صوتی ضبط شدند. پس از آموزش بسیار سریع الگوریتم، عملکرد آن بهبود یافت و دقت در این کار از حدود 51 درصد به تقریبا 78 درصد افزایش یافت.

در یک آزمایش ریاضی، محققان تلاش کردند تا سیستم را متقاعد کنند تا نقشه هنون را که نماد فعالیت بی نظم است، پیش بینی کند. در این مورد، Brainoware از دقت کمتری نسبت به شبکه های سیلیکونی برخوردار بود، اما در زمان 90 درصد کمتر از رقبای فلزی خود آموزش دید.

با این حال، محققان اذعان می کنند که چندین دهه طول می کشد تا بیوسیستم های آموزش دیده در دنیای واقعی مورد استفاده قرار گیرند، اما آزمایش Brainoware پتانسیل بزرگ این زمینه را نشان می دهد.

در بررسی منتشر شده در مجله Nature Electronics، سه محقق از دانشگاه جانز هاپکینز خاطرنشان کردند که تحقیقات زیست محاسباتی احتمالاً بینش مهمی در مورد مکانیسم‌های یادگیری، رشد عصبی و پیامدهای ذهنی بیماری‌های عصبی ارائه می‌دهد. در سال‌های آینده، سیستم‌های عصبی پیشرفته‌تری خواهیم داشت که می‌توانند با محیط‌های مصنوعی پیچیده‌ای که احتمالاً ظهور می‌کنند، ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:

  • اولین ابررایانه اگزا اسکیل اتحادیه اروپا راه اندازی شد
  • دانشمندان با کمک پرتوهای فرابنفش قطعات DNA را به نانوروبات تبدیل کردند
  • شارژر بی سیم زیر پوست; اختراع جدید و شگفت انگیز دانشمندان چینی.

نظر شما در مورد اولین کامپیوترهای زیستی جهان چیست؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

.

منبع: Financial Times

مقاله «دانشمندان موفق به ساخت کامپیوترهای بیولوژیکی با قابلیت محاسبه و تشخیص صداها شدند» اولین بار در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.