درآمد بالای OpenAI از ضرر ۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۴ جلوگیری نمی کند – Techrato

درآمد بالای OpenAI از ضرر ۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۴ جلوگیری نمی کند – Techrato

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

در حالی که برخی گزارش ها درآمدهای هنگفتی را برای OpenAI نشان می دهد، به نظر می رسد این شرکت با مشکلات مالی بزرگی مواجه است و پیش بینی می کند که سال 2024 را با ضرر 5 میلیارد دلاری به پایان برساند.

اطلاع رسانی کند CNBCدرآمد ماهانه OpenAI در ماه گذشته به 300 میلیون دلار رسید که نشان دهنده رشد 1700 درصدی نسبت به سال گذشته است. همچنین انتظار می رود این شرکت تا سال 2025 به 11.6 میلیارد دلار درآمد برسد.

با این حال، OpenAI همچنان به جذب سرمایه جدید برای پوشش کسری بودجه و پوشش برخی هزینه ها از جمله توسعه زیرساخت، پرداخت حقوق و سایر هزینه ها نیاز دارد تا وضعیت مالی خود را بهبود بخشد.

OpenAI علیرغم پیش بینی زیان 5 میلیارد دلاری تا سال 2024 همچنان به جمع آوری بودجه جدید ادامه می دهد

در چندین گزارش به مذاکره OpenAI برای جذب سرمایه اشاره کردیم. به عنوان مثال، مایکروسافت که یکی از بزرگترین حامیان این شرکت است، تاکنون حدود 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر این، انویدیا سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری را پیشنهاد کرده است.

علاوه بر پیشنهادهای سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که اپل پیش از این مشتاق سرمایه گذاری در این شرکت بود. اما بر اساس برخی گزارش ها وی فعلا این کار را متوقف کرده است.

OpenAI در حال حاضر در تلاش برای جذب بودجه جدید است تغییرات ساختاری اساسی در سازمان خود ایجاد کنید jw.org el این شرکت که در ابتدا به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس شد، اکنون به سمت تبدیل شدن به یک شرکت انتفاعی حرکت می کند. علاوه بر این تغییرات مدیریتی مهمی نیز در این شرکت رخ داده است که از آن جمله می توان به استعفای مدیر ارشد فناوری OpenAI اشاره کرد که نمونه دیگری از این تغییرات است.

بیشتر بخوانید:

  • افزایش قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT؛ تا 44 دلار می رسد
  • OpenAI به دنبال هویت تجاری جدید است. از تغییر لوگو تا ساختار سازمانی
  • همکاری طراح سابق اپل با OpenAI. سخت افزار جدید هوش مصنوعی در راه است

پستی که درآمد بالای OpenAI جلوی ضرر 5 میلیارد دلاری را در سال 2024 نخواهد گرفت، اولین بار در وب سایت Tekrato نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/