درب HDF چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ | اندلرن

درب HDF چیست و چه ویژگی هایی دارد؟  |  اندلرن

HDF یکی از مصنوعات چوب مصنوعی است که برای ساخت انواع درب از آن استفاده می شود. این ماده با استحکام و مقاومت بالا توجه بسیاری از طرفداران را به خود جلب کرده است. درهای ساخته شده از HDF سنگین هستند و همچنین امنیت بالایی دارند.

چگالی یا وزن حجمی درب های hdf حدود 800 کیلوگرم بر متر مربع است. بنابراین می توانید به راحتی از آنها در مکان های مختلفی که نیاز به امنیت بالایی دارند استفاده کنید. هزینه خرید مقرون به صرفه در مقایسه با کیفیت بالای ساخت HDF یکی از مهمترین مزیت ها محسوب می شود.

استفاده از درب hdf در مکان هایی که تماس مستقیم با رطوبت یا آب دارند مناسب نیست. زیرا این ماده به راحتی آب را جذب می کند و در دراز مدت خراب می شود. ظاهر نه چندان مدرن درب های HDF نکته دیگری است که قبل از تصمیم گیری نهایی باید به آن توجه کنید.

درب HDF در چه مدل هایی موجود است؟

تنوع خوبی در مجموعه درب های hdf وجود دارد که دست شما را برای تصمیم گیری بازتر می کند. بسیاری از روکش های ساخته شده از مواد مصنوعی HDF بر روی درب ها قرار داده شده است که می توانید با توجه به شرایط و بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای مکان هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام به دلیل وجود آب و رطوبت بالا می توان از درب HDF با روکش PVC استفاده کرد. در زیر به طور مختصر به بررسی انواع درب HDF می پردازیم.

روکش چوب طبیعی

استفاده از روکش چوب طبیعی مانند راش، بلوط و گردو روی درب HDF یکی از گزینه هایی است که پیش روی شماست. البته استفاده از این روکش های چوب طبیعی روی درب هزینه بالایی دارد. اگر به دنبال درهایی با ظاهر شیک تر هستید، می توانید روکش چوب طبیعی را با مدل های ام دی اف جایگزین کنید.

پوشش پی وی سی

استفاده از لایه PVC بر روی مواد HDF با چگالی بالا مقاومت آن را در برابر رطوبت و آب افزایش می دهد. بنابراین درب های این ترکیب را می توان در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. هزینه خرید درب HDF با روکش PVC ارزانتر از چوب طبیعی است. بنابراین اگر با محدودیت های مالی مواجه هستید این مدل بهترین گزینه برای شما محسوب می شود.

هزینه استفاده از درب hdf چقدر است؟

معیارهایی مانند ضخامت ورق، طرح مورد نظر و ساختار درب بر هزینه خرید نهایی درب HDF تاثیر می گذارد. بنابراین هنگام استفاده از ورق های HDF ضخیم تر برای استفاده در ورودی های اصلی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. با در نظر گرفتن تمامی شرایط قیمت درب HDF از 1.5 تا 3 میلیون تومان متغیر است.

استفاده از پوشش های مختلف مانند PVC و چوب طبیعی بر روی مواد HDF هزینه خرید را تغییر می دهد. بنابراین، اگر بخواهید به جای PVC از سایدینگ چوبی طبیعی استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. قیمت درب hdf نسبت به قیمت درب فریملس. و سایر گزینه های موجود در بازار مقرون به صرفه تر هستند. بسیاری از مردم تمایل به استفاده از آنها دارند. [منبع]

HDF چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اندلرن.webp

آیا استفاده از درب HDF انتخاب درستی است؟

تجهیز قاب های مختلف به درب های hdf چندین ویژگی مثبت را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال می توانید علاوه بر هزینه خرید مقرون به صرفه، کیفیت و ایمنی بالایی در این زمینه داشته باشید. در زیر به بررسی برخی از مهم ترین مزایای استفاده از این درب ها می پردازیم.

  • استفاده از انواع روکش های چوب طبیعی یا پی وی سی روی درب HDF امکان سفارشی سازی را فراهم می کند.
  • ظاهر زیبای درب های HDF باعث می شود تا با سایر عناصر تزئینی محیط هماهنگ شوند.
  • امکان استفاده از درب های HDF با روکش های رنگی مختلف وجود دارد. بنابراین بسته به سلیقه خود می توانید از رنگ مورد نظر خود برای هماهنگی دکوراسیون استفاده کنید.
  • هزینه خرید درب HDF با روکش های متفاوت نسبت به سایر گزینه های مشابه کمتر است.

معایب درب HDF چیست؟

برای خرید هوشمند علاوه بر مزایا باید معایب درب hdf را نیز در نظر بگیرید. چند نکته در این زمینه وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهمترین آنها می پردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

  • درب های HDF در گروه مدل های لوکس قرار نمی گیرند. بنابراین، اگر هزینه اقتصادی برای شما مشکلی ندارد، می توانید مدل های ظریف تری را انتخاب کنید.
  • استفاده از درب HDF در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی یا حمام امکان تکثیر حشرات را به دلیل نفوذ آب و رطوبت فراهم می کند.
  • درب های داخلی از روکش 3 میلی متری ساخته شده اند که در مقایسه با درب های چوبی مقاومت کمی در برابر ضربه و آسیب دارد.

1717909307 822 درب HDF چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اندلرن

در خرید درب hdf به چه نکاتی توجه کنیم؟

تصمیم گیری و خرید درب HDF مناسب باید با توجه به شرایط و نیاز صورت گیرد. بنابراین در نظر گرفتن چند نکته مهم در این زمینه به شما در تصمیم گیری هوشمندانه کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، برخی از مهم ترین عوامل را بررسی می کنیم.

  • انتخاب سازنده ای با سابقه درخشان درازمدت در این زمینه مهمترین چیزی است که باید به آن توجه کنید.
  • خرید درب HDF با توجه به نیاز شما; زیرا مدل هایی با روکش پی وی سی و چوب طبیعی در بازار وجود دارد.
  • اگر از درب های HDF برای ورودی اصلی استفاده می کنید، باید از مدل های روکش چوب طبیعی استفاده کنید.

آخرین کلمه

درب HDF به عنوان یکی از پرطرفدارترین محصولات چوبی شناخته می شود که در موقعیت های مختلف مانند درب های ورودی و داخلی قابل استفاده است. مدل های مختلفی از درب HDF مانند پی وی سی و چوب طبیعی در بازار موجود است.

درب های روکش پی وی سی مقاومت محصول را در برابر رطوبت و نفوذ آب تا حد زیادی افزایش می دهند. در طرف مقابل، استفاده از روکش های طبیعی چوب مانند راش، گردو و بلوط بر روی لایه الیاف HDF استحکام بالایی ایجاد می کند.

هزینه خرید درب hdf نسبت به سایر گزینه های موجود ارزان تر است. اما اگر به دنبال ظاهری مجلل هستید، می توانید با صرف هزینه بیشتر مدل های دیگری را انتخاب کنید. برای انتخاب هوشمندانه درب HDF با معیارهایی مانند نیاز، بودجه و مکان خود مشورت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید