دفتر خود را به روبات های حوا بسپارید. دستیاران هوشمند برای محیط کار شما – بازیگرها

دفتر خود را به روبات های حوا بسپارید.  دستیاران هوشمند برای محیط کار شما – بازیگرها

محتویات دفتر خود را به روبات های حوا بسپارید. دستیاران هوشمند برای محیط کار شما اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

شرکت رباتیک 1X که توسط OpenAI پشتیبانی می‌شود، اخیراً ویدیویی از روبات‌های سرویس چرخدار خود منتشر کرده است که وظایف محول شده را یکی پس از دیگری به طور یکپارچه انجام می‌دهند. روبات های حوا آنها از طریق یک رابط زبان طبیعی با صدا کنترل می شوند.Halodi Robotics در سال 2014 با هدف توسعه ربات های همه منظوره برای همکاری با انسان در محل کار تاسیس شد. این شرکت که در اصل در نروژ مستقر بود، دومین مرکز عملیاتی خود را در کالیفرنیا در سال 2019 افتتاح کرد، تقریباً همزمان با رونمایی از اولین نمونه اولیه ربات انسان نما چرخ دار خود، حوا.


بیشتر بخوانید:

  • ربات انسان نمای تسلا کارهای واقعی تری انجام می دهد [+ لینک ویدئو]
  • معرفی ربات میکروجراحی جدید سونی که می تواند دانه های ذرت را بدوزد [+ویدئو]
  • یک ربات کوهنورد با قلاب هایی که از طبیعت الهام گرفته اند، دیوارهای ناهموار را فتح می کند

همکاری 1X و OpenAI: ربات های Eve با زبان طبیعی بهینه شده اند

در سال 2022، Halodi نام خود را به 1X تغییر داد و با OpenAI برای توسعه رباتیک و توسعه همکاری کرد. هوش مصنوعی پایه یادگیری بصری را ترکیب و فعال می کند. اگرچه این شرکت همچنین مدل دوپا دیگری با دست‌های انسان‌مانند در حال توسعه دارد، در حال حاضر هدف اصلی آن است آموزش شب برای استفاده در محیط های کاری جایی است که این ربات ها می توانند زبان طبیعی و فضای فیزیکی را درک کنند و وظایف واقعی را انجام دهند.

1X اکنون گزارش می دهد که یک رابط زبان طبیعی ایجاد کرده است که به اپراتورها اجازه می دهد از دستورات صوتی برای کنترل چندگانه استفاده کنند ربات انسان نما برای کنترل ربات ها و سپس ترکیب مجموعه ای از اقدامات آموخته شده برای انجام وظایف پیچیده.

در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که یک مدل خودکار توسعه داده است که می‌تواند تعداد زیادی کار را در یک مدل هوش مصنوعی رفتاری انجام دهد، مانند برداشتن اقلام از کیسه خرید، تصمیم‌گیری برای قرار دادن آنها، تمیز کردن لکه‌ها و موارد دیگر. پیراهن

1X در حال توسعه ربات های هوشمندی است که می توانند چندین کار را انجام دهند. یکی از مشکلات این روش این است که اگر بخواهند رفتار یک کار خاص را در یک مدل هوش مصنوعی چندوظیفه ای بهبود بخشند، ممکن است به طور ناخواسته رفتارهای سایر وظایف در همان مدل تحت تأثیر قرار گرفته و با مشکل مواجه شود.

راه حل سنتی برای حل این مشکل افزایش تعداد پارامترهای مدل هوش مصنوعی است. با افزایش پارامترها، مدل می تواند وظایف مختلف را با دقت بیشتری انجام دهد. اما این منجر به دو مشکل اساسی می شود:

1. زمان تمرین را افزایش دهید: با افزایش تعداد پارامترها، زمان لازم برای آموزش مدل نیز افزایش می یابد.

2. رشد آهسته: پیچیدگی بیشتر مدل منجر به کندتر شدن روند توسعه می شود.

1X به جای استفاده از راه حل سنتی، راه حلی جدید و خلاقانه برای عملکرد بهتر ربات های ایو ارائه کرده است:

1. استفاده از رابط زبان طبیعی کنترل شده با صدا: این رابط به اپراتورها اجازه می دهد تا چندین مدل کوچکتر از یک کار واحد را با استفاده از دستورات صوتی متصل کنند.

2. مدل های کوچک و بهینه شده: به جای داشتن یک مدل بزرگ و پیچیده، چندین مدل کوچک وجود دارد که هر کدام برای یک کار خاص بهینه شده اند.

3. اتصال وظایف کوتاه مدت به وظایف بلند مدت: این مدل های کوچکتر می توانند وظایف کوتاه مدت را انجام دهند و سپس برای انجام کارهای طولانی مدت پیچیده تر به صورت یکپارچه وصل شوند.

اریک ژانگ از 1X در پستی نوشت: “کنترل ربات با این رابط زبان سطح بالا، تجربه کاربری جدیدی را برای جمع آوری داده ها فراهم می کند. اپراتور به جای استفاده از واقعیت مجازی برای کنترل یک ربات، می تواند چندین ربات را با یک سطح بالا کنترل کند. و به سیاست‌های سطح پایین اجازه می‌دهد تا اقدامات سطح پایین را برای دستیابی به اهداف سطح بالا اجرا کنند، اپراتورها حتی می‌توانند از راه دور ربات‌ها را کنترل کنند.

ربات های حوا به طور خودکار کار می کنند

1X اعلام کرد که ربات های Eve در این ویدیو کاملاً خودکار هستند و تمام اقدامات آنها توسط یک شبکه عصبی کنترل می شود. هیچ گرافیک کامپیوتری، و نه “برش، شتاب ویدئو یا پخش آهنگ از پیش تعیین شده” در ویدیو وجود ندارد. گام بعدی ادغام مدل های زبان ویژن مانند GPT-4، VILA و Gemini Vision در سیستم است.

بیشتر بخوانید:

  • شما کارخانه ربات انسان نما را دیده اید. نگاه کن
  • ربات انسان نمای فوق سریع S1 با حرکات دقیق خود شما را شگفت زده خواهد کرد [+ویدئو]

منبع: newatlas

محتویات دفتر خود را به روبات های حوا بسپارید. دستیاران هوشمند برای محیط کار شما اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/