ربات چینی شش پا جایگزین سگ های راهنما برای افراد نابینا شد [+ویدئو] – بارها و بارها

ربات چینی شش پا جایگزین سگ های راهنما برای افراد نابینا شد [+ویدئو] – بارها و بارها

ربات چینی شش پا جایگزین سگ های راهنما برای افراد نابینا شد [+ویدئو] اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

در چین، نسبت سگ های راهنما برای افراد نابینا تقریباً یک سگ به ازای هر 40000 نفر است. محققان در حال توسعه a ربات شش پا مجهز به هوش مصنوعی آنها باید این شکاف را پر کنند و کاربران را با خیال راحت به مقصد برسانند.طبق اطلاعیه مطبوعاتی انجمن نابینایان چین اعلام کرده است که بیش از 17 میلیون نابینا در این کشور وجود دارد در حالی که تعداد سگ های راهنما فعال تنها حدود 400 سگ است.این ربات راهنما که توسط پروفسور فنگ در حال آزمایش است. گائو و تیمش در دانشکده مهندسی مکانیک در دانشگاه شانگهای جیائوتنگ، برای پاسخگویی به این نیاز توسعه داده شدند.


بیشتر بخوانید:

  • دو گونه جدید از قارچ های توهم زا در آفریقا کشف شد
  • ساخت پا مصنوعی SoftFoot Pro مشابه استخوان های واقعی پا [+ویدئو]

روبات‌های راهنما جایگزین سگ‌های راهنما می‌شوند

این ربات راهنما نیازی به برق ندارد، به جز اینکه باتری آن نیاز به شارژ منظم دارد و نیازی به آموزش گران قیمت یا غذای مخصوص سگ ندارد. این ربات به جای چهار پا، شش پایه دارد و لنوو اخیراً ادعا کرده است که مدل Daystar Bot GS آن «پایداری و قدرت مانور بی‌نظیری» دارد.

این ربات راهنما این دوربین مجهز به انواع حسگرها از جمله دوربین های عمق و رادار است که با الگوریتم های یادگیری ماشینی به شما کمک می کند تا در محیط حرکت کنید. این ربات می تواند نقشه های سه بعدی از محیط ایجاد کند و خود را در یک مکان مجازی قرار دهد، به طور خودکار در خیابان های شلوغ حرکت کند، مسیرها را برنامه ریزی کند، به صورت پویا از موانع اجتناب کند و حتی علائم عبور عابر پیاده را تشخیص دهد.

ربات چینی شش پا جایگزین سگ های راهنما برای افراد نابینا شد
مهندسان سگ های راهنما برای نابینایان می سازند

این محصول به لطف مدل های تشخیص گفتار مبتنی بر یادگیری عمیق می تواند دستورات صوتی کاربر را دریافت و اجرا کند. جالب اینجاست که به حالت‌های تعامل لمسی و بازخورد اجباری نیز واکنش نشان می‌دهد، درست مانند سگ‌های راهنمای واقعی. به این معنی که با کشیدن میله تلسکوپی که در پشت ربات نصب شده است، می توان به آن دستور داد تا با فشار دادن این «یقه» سرعت آن را کم یا افزایش دهد.

سرعت این ربات 3 متر بر ثانیه گزارش شده است اما دامنه حرکتی نرمال آن بین 0.6 تا 0.8 متر بر ثانیه است. اگرچه این ربات می‌تواند بدون اتصال به اینترنت کار کند، اتصال اینترنت می‌تواند کاربرد خود را در محیط خانه گسترش دهد و در مواقع اضطراری قابل اعتماد باشد و «افراد نابینا را به مکان‌های بیشتری ببرد».

تیم مهندسی Gao در حال حاضر در حال آزمایش این ربات راهنمای جدید و همکاری با ربات Suochen برای تجاری سازی آن هستند. زمان دقیق شروع تولید این ربات هنوز مشخص نشده است اما احتمالا قیمت هر دستگاه چندان ارزان نخواهد بود.

ویدئوی زیر جزئیات بیشتری را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

  • روزه متناوب یا رژیم ناشتا چیست؟ حقایق و افسانه ها بر اساس تحقیقات علمی.
  • تحقیقات جدید؛ بدن برخی افراد با پروتئین و چربی بیشتر از کربوهیدرات ها انسولین تولید می کند.

منبع: newatlas

ربات چینی شش پا جایگزین سگ های راهنما برای افراد نابینا شد [+ویدئو] اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.