رمز طول عمر لباس‌ها در یک نگاه! ۵ علامت مهم روی اتیکت لباس

رمز طول عمر لباس‌ها در یک نگاه! ۵ علامت مهم روی اتیکت لباس

توجه به علائم شستشوی لباس مانند سفید کردن لباس، خشک کردن لباس اتو کردن و علامت خشکشویی برای نگهداری صحیح از لباسها بسیار ضروری هستند و همچنین برای افزایش عمر لباس‌هایتان، به خصوص لباس‌های حساس، بسیار کاربردی است.

مهم ترین بخش مراقبت از لباس توجه به علامت های روی آن است که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در واقع باید با توجه به این علامت ها لباس را شسته، خشک و اتو کرد. در واقع باید گفته شود، که اگر شستشو یا اتو کردن لباس با توجه به ۵ علامت مهم روی اتیکت لباس انجام نشود، پس از مدتی لباس کوچک شده و رنگ آن از بین می‌ رود.

images 1726646968 66ea8ab84325c

بنابراین توجه به علائم ‌های روی اتیکت لباس بسیار مهم است. تا انتهای مطالب با ما همراه باشید، تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیاورید.

چگونه معنی ۵ علامت مهم روی اتیکت لباس را بخوانیم؟

یکی از مهم ترین ترفند های پس از خرید و نگهداری از لباس، توجه به علامت‌ های روی آن است. زیرا باید پس از خرید به طور آگاهانه از لباس نگهداری کرد. اگر شما نیز جز افرادی هستید، که نمی ‌خواهید لباس ‌هایتان به سرعت خراب شوند، باید در زمان خرید علاوه بر توجه به فاکتورهای مهمی مانند سایز، قیمت و کیفیت به فکر نگهداری از آن نیز باشید.

به طور معمول برخی از افراد به این نماد ها توجه نمی ‌کنیم اما ما به شما توصیه می‌ کنیم با این علائم آشنا شوید و به طور اصولی از لباس ‌های خود نگهداری کنید.

علامت شستشوی لباس

پس از خرید مهم ترین مرحله در نگهداری صحیح لباس، شست و شوی دقیق آن است، ما با توجه به علامت‌ های روی اتیکت آن متوجه می‌ شویم که آیا لباس را باید با ماشین لباسشویی شست یا با دست.

علائم روی اتیکت لباس مشخص می‌ کند که آیا لباس با آب سرد یا با آب گرم شسته شود، زیرا برخی از لباس ‌ها در صورت شست و شو با آب گرم دچار آسیب می ‌شوند، همچنین برخی از لباس ‌ها را نیز نباید بیشتر از محدوده دمایی مشخص شده روی علامت، با آب گرم شست.

علامت سفید کردن لباس

توجه به نماد مجاز بودن استفاده از سفید کننده روی اتیکت لباس یکی دیگر از نکات مهمی است، که باید به آن دقت کنید. شما با توجه به این علامت خواهید دانست که آیا می ‌توان از سفید کننده استفاده کرد، یا خیر.

علامت مجاز استفاده از سفید کننده روی لباس مشخص می‌ کند که به راحتی می ‌توان برای شستشوی لباسشویی یا دست از مواد شوینده استفاده کرد. اما روی برخی از لباس ‌ها علامت زده شده که باید از سفید کننده‌ های ملایم استفاده شود.

همچنین برای برخی از لباس ‌ها نباید از هیچ ماده سفید کننده استفاده کرد و آن ها را باید برای شست و شو به افراد متخصص سپرد.

علامت خشک کردن لباس

یکی دیگر از نکات جالب که در مورد مراقبت از لباس باید بدانید، نکات مربوط به خشک کردن آن است. شایان ذکر است که نکات مربوط به نگهداری صحیح از لباس تنها محدود به دمای لازم شستن، سفید کننده یا مواد شوینده نمی ‌شود. بلکه باید در خشک کردن لباس نیز بسیار با دقت عمل کرد.

در علامت‌ های مربوط به خشک کردن لباس مشخص می ‌شود که لباس را باید با چه دمایی خشک کرد. برخی از لباس ها را بدون هیچ مشکلی و با خیال راحت می ‌توان به خشک کن لباسشویی سپرد. برخی دیگر را باید در دمای پایین و برخی دیگر را در دمای متوسط خشک کرد.

images 1726646655 66ea897f6dedd

علامت مربوط به اتو کردن

پس از شست و شو و خشک کردن لباس‌ ها نوبت اتو کردن آن است. برخی از لباس ها پس از شستشو قابل استفاده هستند و می‌ توان بدون اتو آن ها را پوشید. اما برخی دیگر اینگونه نیستند. برخی از لباس ‌های فرم چروک شده و حتماً باید آن ها را اتو کرد.

علامت تاتو مجاز روی اتیکت اتو به شما بازگو می ‌کند که شما با خیال راحت در هر درجه می ‌توانید لباس خود را اتو کنید. اما اخطار به اتو به این معناست که هرگز نباید لباس رو اتو کنید. برخی از پارچه‌ های مصنوعی و ظریف نیازمند اتو با درجه حرارت پایین هستند.

به نقل از سایت the maids :

در اینجا درباره نحوه اتو کردن جنس لباس اشاره دارد که :پشم و ابریشم را می‌توان اتو کرد، اما باید این پارچه‌ها را بدون استفاده از بخار اتو کنید. پیروی از برچسب‌های مراقبت روی لباس‌هایتان بسیار کارآمد است، اما اتو شما نیز می‌تواند کمک کند: اکثر اتوهای مدرن دارای تنظیمات دما برای پارچه‌های محبوب هستند.بنابراین ما به شما توصیه می ‌کنیم قبل از اتو کردن هر نوع پارچه ‌ای، به علامت اتو روی اتیکت لباس توجه کنید.

علامت خشکشویی

برخی از لباس‌ های حساس را باید برای شست و شو، خشک کردن و اتو به خشکشویی محل سپرد. پارچه ‌هایی مانند مخمل، ابریشم به علت داشتن الیاف نازک ، تافته و استات از جمله پارچه‌ هایی هستند، که باید با دستگاه ‌های مخصوص خشک شوند. به همین علت باید برای نگهداری اصولی از لباس با این جنس پارچه ‌ها، حتماً آن ها را به خشک شویی برای تمیزی سپرد.

معنی

توضیحات

شستشو(علامت سطل آب)

مشخص کننده روش و دمای مناسب شستشو

نشان می‌دهد لباس را باید با دست یا ماشین شست، با آب سرد، گرم یا ولرم

سفید کردن(علامت مثلث)

مشخص کننده امکان استفاده از سفید کننده

نشان می‌دهد آیا می‌توان از سفید کننده استفاده کرد یا خیر و اگر بله، چه نوع سفید کننده‌ای مناسب است

خشک کردن(علامت مربع)

مشخص کننده روش خشک کردن

نشان می‌دهد لباس را می‌توان در خشک کن انداخت یا خیر و اگر بله، در چه دمایی

اتو کردن( علامت اتو)

مشخص کننده دمای علامت مناسب اتو

نشان می‌دهد آیا می‌توان لباس را اتو کرد و اگر بله، با چه دمایی

خشکشویی (علامت دایره)

مشخص کننده نیاز به خشکشویی

نشان می‌دهد لباس باید به خشکشویی سپرده شود

نتیجه گیری

اگر شما نیز جز افرادی هستید که تاکنون به نماد و علامت‌های روی لباس توجهی نداشتید، باید بدانید که آشنایی با معنی علامات ‌های روی اتیکت لباس بسیار مهم است.

به نقل از سایت FASHINNOVATION:

این برچسب های کوچک متحدان کامل شما هستند. دفعه بعد، قبل از اینکه آنها را قطع کنید، لحظه ای به مزایای آنها توجه کنید.

در واقع این علائم به شما نشان می ‌دهند، که باید چه کارهایی انجام دهید، تا لباس شما دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.لازم به ذکر است که علاوه بر جنس و کیفیت پارچه، شستشوی اصولی آن نیز بسیار مهم می ‌باشد.

در صورتی که از روش‌ های نادرست و غیر اصولی بدون توجه به ۵ علامت مهم روی اتیکت لباس آن را بشویید. بافت آن زشت و بد حالت می‌ شود. همچنین ممکن است لباس رنگ بگیرد و یا به طور کلی رنگ آن برود. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم در مورد ۵ علامت مهم روی اتیکت لباس را برایشان توضیح دهیم. امیدواریم مطالب برای تان مفید باشد.