ساخت یک سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها؛ دستاورد دانشمند ایرانی – بازیگرها

ساخت یک سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها؛  دستاورد دانشمند ایرانی – بازیگرها

محتوای ساخت سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها; دستاورد یک دانشمند ایرانی برای اولین بار در سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

آنها یک سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها می سازند این آخرین دستاورد دانشمند ایرانی در حوزه پزشکی است. برای آشنایی بیشتر با اختراع این دانشمند با ما همراه باشید.

مرام حاج فتحعلیان و جمعی دیگر از دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به ساخت سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها شدند که دستاورد بزرگی محسوب می شود. این سلاح توانایی دارد باکتری های دهان با لیزر و ذرات به کار رفته در آن آن را از بین ببرید. در روش استفاده از این سلاح توضیح داده اند که با استفاده از طلا که غیر سمی است و گرما و نور را به خوبی از خود عبور می دهد، نانوذرات فتوترمال با استفاده از مادون قرمز بر روی دندان ها و زخم های دهان موش تابیده شده و تمامی باکتری های دهان را از بین می برد. و دندان ها به موش تبدیل شده است. به نظر می رسد این روش به زودی در آزمایشات انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: چگونه فناوری لیزر روند درمان سرطان را کنترل می کند [+ویدئو]

آنها یک سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها می سازند

بیوفیلم‌ها ساختارهایی هستند که باکتری‌ها در آن پنهان می‌شوند تا از نیش داروها و عوامل ضدباکتری جلوگیری کنند و اخیراً مریم حاج فتحعلیان و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا ابزاری برای از بین بردن بیوفیلم‌ها با استفاده از نانوذرات و لیزر ارائه کردند.

یافته‌های اخیر این محققان نشان می‌دهد که ترکیب نور لیزر و نانوذرات طلا که با نوعی قند پوشانده شده‌اند، می‌تواند به سرعت تجمع باکتری‌ها به نام بیوفیلم را از بین ببرد. این تخریب بیوفیلم ها که باعث ایجاد حفره و عفونت زخم می شود، بدون نیاز به آنتی بیوتیک انجام می شود. این گروه یافته های خود را روی موش ها آزمایش کرده اند.

آنها یک سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها می سازند

این گروه نشان دادند که این روش موثرتر از ضدعفونی کننده ها و مواد ضد باکتریایی در تخریب بیوفیلم ها عمل می کند. در حالی که حفره ها تقریبا نیمی از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهند، زخم های دهان نیز یکی از شایع ترین مشکلات در جهان محسوب می شوند.

مفهوم بیوفیلم به جمعیتی از باکتری ها اطلاق می شود که با ترشح یک ماده چسب مانند برای مقاومت در برابر عوامل ضد باکتری، سپری در اطراف خود ایجاد می کنند. بیوفیلم‌ها در بدن انسان مشکل‌ساز هستند و با تاخیر در روند بهبود زخم‌ها را تهدید جدی می‌کنند. با این پلتفرم می توانید بیوفیلم ها را بدون نیاز به آنتی بیوتیک از بین ببرید. علاوه بر این، این روش به بیمارانی که به آنتی بیوتیک ها حساسیت دارند کمک می کند.

مریم حاج فتحعلیان و همکارانش با محصور کردن کره‌های طلا در قفس‌های مولکولی ابزاری ساختند که می‌توان از آن برای از بین بردن بیوفیلم‌ها استفاده کرد. روی سطح این قفس مولکولی، محققان دکستران را قرار دادند که نوعی قند است که معمولا در ساختار بیوفیلم ها استفاده می شود. با این لایه قند می توان از پیوستن این ساختار مولکولی به بیوفیلم اطمینان حاصل کرد. تابش لیزر نانوذرات باعث درخشش آنها می شود و بخشی از این نور به گرما تبدیل می شود که می تواند با روش فتوترمال بیوفیلم ها را از بین ببرد.

طلا یک ماده ایده آل برای نوردرمانی است، زیرا به راحتی نور را به گرما تبدیل می کند و به دلیل اینکه غیر سمی است.

محققان نانوذرات فتوترمال خود را بر روی دندان‌ها و زخم‌های موش آزمایش کردند و نتایج امیدوارکننده‌ای به دست آمد. لیزر مادون قرمز تمام پلاکت های باکتریایی را از بین برد.

بیشتر بخوانید:

  • معرفی سلاح لیزری Dragon Fire; سلاحی جدید برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین
  • شغل دندانپزشکی برای خالی کردن جیب مردم; رتبه اول پزشکی [+ویدئو]
  • هدبند با قابلیت جلوگیری از دندان قروچه؛ نیازی به تزریق بوتاکس نیست.
  • ارتودنسی روشی موثر برای بهبود ظاهر و عملکرد دندان های شماست.

نظر شما در مورد این اختراع کاربردی و جذاب چیست؟ لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

محتوای ساخت سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها; دستاورد یک دانشمند ایرانی برای اولین بار در سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/