سامسونگ از همه عذرخواهی کرد و قول داد عملکرد بهتری را نشان دهد – بازیگرها

سامسونگ از همه عذرخواهی کرد و قول داد عملکرد بهتری را نشان دهد – بازیگرها

سامسونگ به دلیل عملکرد ضعیف، کاهش سودآوری و عدم حل مشکلات مربوط به تامین تراشه های هوش مصنوعی از مشتریان خود عذرخواهی کرد. تحلیلگران کاهش سودآوری سامسونگ را به تاخیر در تصمیمش برای ورود به بازار تراشه های هوش مصنوعی نسبت می دهند.

اطلاع رسانی کند رویترزاین شرکت سود عملیاتی سه ماهه سوم سال 2024 را تخمین زد و بیان کرد که عملکرد برای این دوره کمتر از پیش بینی بود و به 1.9 تریلیون وون (6.78 میلیارد دلار) رسید. این 12 درصد کمتر از 3.10 تریلیون وون مورد انتظار بود. در همین حال، سامسونگ توانست سود عملیاتی 10.44 تریلیون وون، معادل 7.7 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2024 به ثبت برساند.

راهنمای خرید بازیگرها

نظر تحلیلگران در مورد کاهش سود سامسونگ چیست؟

لی مینهی، یکی از تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرد که این شرایط سامسونگ ادامه خواهد داشت و درآمد سامسونگ کمتر از حد انتظار است. او همچنین خاطرنشان کرد که سامسونگ در رقابت با SK Hynix در فروش تراشه های حافظه با پهنای باند بالا به انویدیا عقب مانده است.

به نظر می رسد کاهش سودآوری سامسونگ بیشتر به تاخیر در شروع فروش تراشه های HBM3E مربوط می شود. این امر باعث شده تا مشتریان تمایل به خرید از شرکت های چینی مانند SK Hynix داشته باشند.

تاخیر سامسونگ در تصمیم گیری برای ورود به بازار تراشه هوش مصنوعی آن را به تراشه های معمولی با سود کمتر وابسته کرد و آن را در برابر رقبا آسیب پذیرتر کرد. از سوی دیگر، Micron رقیب آمریکایی مستقر سامسونگ، بهبود قابل توجهی در درآمد خود داشته است، به طوری که انتظار می رود سه ماهه اول سال 2025 بالاترین درآمد خود را در یک دهه گذشته شاهد باشد.

سامسونگ احتمالاً نتایج کامل سه ماهه سوم 2024 را در پایان اکتبر منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: